איך יודעים לבחור ילקוט?

smady a

New member
nבחירת תיק מאוד חשובה בעיקר בשנות

הלימודים הראשונות. יש כבר כמה חברות טובות. תיקים עם מבנה מתואם לגב וחוזק נכון נמכרים בחניות טובות. יש של קל גב ועוד. המחירים זזים מ150 והלאה. הכי חשוב להקפיש: מספר תאים מתואמים לגיל הילד. תיק שאחד התאים יוכל להכיל קלסר גדול. תא לכריך מקום צדדי לבקבוק. והכי חשוב מבנה נכון וחוזק לגב.תחתית פלסטיק חזקה ויציבה לתיק. רוב החברות הטובות דואגות לכך ויש תקן שהן עומדות בו. בשוק נמכרים תיקים וחיקויים אני לאיודעת עד כמה הם טובים או לא...אבל אני בדעה שנעל צעד ראשון אני קונה בחנות טובה מחברה טובה....כך גם לגבי תיק. הגב של הילדים שלנו זה דבר חשוב. במידה והילדים הולכים מרחק לא קטן אני ממליצה לכיתות אלף ובית לקנות עגלה.
 

גילור

New member
גם חברת מודן והיא לא פחות טובה.

אגב, כל תיקי מודן וקל-גב עולים מ- 169 ש"ח ועד 249. תלוי בחנות ולא בדגם!
 

פלגיה

New member
מודן היו כבדים לטעמי

ובכלל אני מרגישה שהגב האורטופדי גורם יותר נזק מתועלת -כי הוא מוסיף למשקל התיק. תמיד קשה לי לראות את הפיצקלך בכיתה א' עם הילקוטים הגדולים מכפי מידותיהם, מתנודדים תחת המשקל. אצלינו המורה הבטיחה שיהיו תאים לשים את כל הציוד ושבילקוט לא יהיה עומס רב לסחוב ולכן היא המליצה על תיקי גב קלים וחזקים, לא האלה שמיוחדים לכיתה א'. רק מה? הדגמים היפים הם אלה היקרים עם הגב האורטופדי. הפיתרון לעלות (מלבד לתת לסבתא את הכבוד לקנות את הילקוט) הוא לשכנע את הילד לקנות ילקוט מהדגמים של השנה שעברה, ואז אפשר להשיג גם מותגים במחיר של 150 ופחות. השיא אצלינו בבית היה ילקוט שהשתמשו בו עד סוף ד'. בד"כ כבר בתחילת ג' זונחים את התיקים ועוברים לדברים יותר פשוטים ופחות "תינוקיים". מבחינת עמידות - נראה לי שילקוט טוב יכול להחזיק אפילו עשר שנים. הבעיה שאף אחד לא רוצה "ישן".
 

נוריה

New member
הנסיון שלנו בילקוטים אומר ככה:

הילקוטים של מודן אולי טובים אבל מאד מאד מאד כבדים. לפעמים הילד הולך בלי העגלה של הילקוט ואז גם אם הוא מסתפק במחברת וקלמר הילקוט כבד בטירוף. אנחנו קנינו את הילקוט האורטופדי COOL והוא נשמר מצויין כבר 3 שנים כמו חדש. העגלה של COOL שרדה רק שנתיים ואז קנינו חדשה. הילקוט עצמו לא מאד כבד וזה יתרון כשבכתה ג כבר לא היה בסטייל של הבת שלי ללכת עם העגלה... חשוב לקנות ילקוט עם עגלה כי באמת הגב של הילדים הקטנטנים הללו נהרס מעודף המשקל. לא משנה כמה ננג'ז להם לסדר את הילקוט - תמיד יהיו ילדים שישימו את רוב המערכת בתיק כל הזמן... וזה כבד מאד! חשוב שהעגלה והגלגלים לא יהיו BUILT IN - כי יש ימים כמו יום שישי שאין הרבה לסחוב ואז הם רוצים להיות עם התיק על הגב - ותיק עם גלגלים על הגב זה הכי לא נח שיש. המחירים גבוהים... 159 ומעלה... שימי לב למבצעים. למשל עכשיו יש בקרביץ - קופון בידיעות אחרונות שקונים ילקוט ומקבלים בתוכו כמות נאה של כלי כתיבה, מחברות וכאלה. זה ממש מבצע נחמד. עוד משהו שעולה על דעתי זה נושא המותגים והדמויות על הילקוט. ילד בכתה א אולי יתלהב מבוב ספוג אבל בכתה ג יכול להיות שיתפדח להסתובב עם דבר כזה בשכונה. עדיף לנסות ללכת על דמות או נושא שישרוד לאורך כמה שנים כמו כדורגל או פרחים. ועוד משהו לגבי חברות טובות - כבר ראיתי את הילקוטים הכי טובים מתפרקים ואת הילקוטים היותר פשוטים שורדים. אם הילד בועט את הילקוט כל הדרך הביתה אז מודן וקלגב יגיבו בהתאם... אם ילדה מתוקה תטפח את התיק כמו את אוסף הברביות שלה, סביר להניח שהוא ישרוד בגאון עד שאחותה הקטנה תגיע לכתה א ויראה אפילו כמו חדש. (סליחה על הסטיגמות אתם יכולים להפוך את היוצרות והמינים...). בקיצור, צריך גם להקפיד שהילד יתיחס לתיק כאל מוצר לא זול, וחשוב, ושישמור עליו. רוצה תיק שווה? תתיחס אליו בהתאם. שיהיה בהצלחה
 
../images/Emo51.gif על הטיפים. אני כולי תקווה שנעבור את

כיתה א' עם ילקוט אחד. אני לא בונה על יותר מזה. התיקים במבצע של קרביץ הם עם עגלות? לכל התיקים "השווים" יש עגלות? חייבים לרכוש את התיק עם העגלה? במה בעצם טובה העגלה? האם היא לא יוצרת עומס על יד אחת?
 

Ash Black Queen

New member
תגובה ../images/Emo3.gif ../images/Emo48.gif

זה נכון.. אני קניתי תיק של פוקימון בכיתה א' ונמאס לי ממנו כבר בסוף השנה. כדאי לקנות תיק רגיל... אבל למרות כל ההמלצות הילד צריך לבחור. אולי שאדם שהוא בוטח בו ומחקה אותו יגיד לו שלא כדאי לו מותג.
 

פלגיה

New member
ככה זה כשמגיבים בלי לקרוא את כל השרשור

אני ראיתי באמת שהילקוטים שורדים הרבה זנים, אבל הילדים כבר לא רוצים אותם. יש לנו אוסף בבית. עומדים ואף אחד לא משתמש בהם (וכמובן שלעולה הטריה נקנה ילקוט חדש. למה לכולם קנו ורק לה יתנו ישן?)
 
בתור מוכרת לשעבר בחנות צעצועים שמכרה

גם תיקים לבית ספר, חשוב לבדוק את התיק על הילד ולא לקנות על עיוור ולהתעקש עם המוכר להכניס לתיק כמה דברים כדי שיהיה כובד לתיק, לראות אם הילד מסתדר עם הילקוט ונוח לו. מציעה לך כן לקנות של המוכרים- מודן, קל גב- המחירים נעים בין 150-250 למיטב זכרוני.
 

לאה_מ

New member
אני קניתי לילדים

ילקוטים של מודן או של קל-גב. הילקוטים של שתי החברות האלה היו מצויינים, שימשו את הילדים 4 שנים, וגם אח"כ היו במצב שמיש בהחלט (אבל הם פשוט כבר רצו ילקוט חדש). בנוסף, הם נותנים "אחריות לכל החיים" - אם נקרע משהו בילקוט, את יכולה להביא אותו לחנות, ומתקנים אותו ללא תשלום. עשיתי את זה פעמיים וקיבלתי שרות טוב. המחירים, למיטב ידיעתי, כ-200-250 ש"ח. אני אישית לא קניתי עגלה לילקוט, כי אנחנו גרים בקומה שלישית בלי מעלית, והילדים נוסעים הביתה בהסעה, ובנסיבות האלה נראה לי שעגלה רק מכבידה ולא מקלה. מי שהולך ברגל לביה"ס וגר בקומת קרקע או עם מעלית, בהחלט יכול להעזר בעגלה. לגבי הציורים על הילקוט, אם את קונה ילקוט שהפאנל עם הציור שלו מתחבר לילקוט בריץ'-רץ', אז כעבור שנתיים, כשלילד נמאס מהדמות, אפשר להוריד את הפאנל (אולי אפשר להחליף בפאנל עם ציור אחר, אצלי הילדים פשוט רצו ילקוט חלק - בלי הפאנל העליון).
 

1אילת2

New member
אצלנו סבתא קנתה

ואמרנו תודה רבה. (אנחנו בוגרי כיתה א'). התיק הוא מודן עם עגלה. אין מדרגות בבית ולא בבית הספר, אין הסעה ואני מביאה ומסיעה. אני מתעקשת על עגלה כי הילדה שוקלת פחות מ15 ק"ג וזה עומס גדול מידי על הגב, אפילו ריק. רב הילדים התחילו עם עגלות וזנחו אותן בשלב מסוים. נדמה לי שנקודת השבירה היתה היציאה מן הכניסה ומן המתחם אז כולם נתקעים בכולם והעגלות יוצרות מכשול. עוד בעיה היא להכנס לכיתה: העגלה נתקעת בתיקים האחרים שמונחים על הרצפה ובשולחנות. אם סוחבים עוד משהו לבית הספר (תיק ציור, עוגה או משהו אחר) שתי הידיים תפוסות וזה בעייתי. אצלנו בכיתה א' חלק מהחוברות גדולות והתבקשנו להביא גם קלסר קרטון ולכן התיק צריך להיות גדול מספיק. עוד דבר: בתיק שלנו יש הרבה תאים אבל הם לא מותאמים. הקלמר בקושי נכנס לתא השני בגודלו. אני שולחת אוכל בקופסאות, לעיתים שתי קופסאות ונדרש לזה תא גדול. שני התאים הקטנים הם לא שימושיים כלל. בפועל, רב הזמן הציוד בתיק לא היה כבד. הספרים נשמרים בכיתה (מלבד אלו שיש בהם שעורי בית) ולא צריך לסחוב הרבה. הילקוט משנה ראשונה ימשיך גם לשנה שניה, והוא במצב טוב אבל סביר שבשנה ג' היא תבקש ילקוט חדש. אני לא אשמור את הילקוט לילד הבא. יש גבול. לסיכום: לדעתי הכי טוב תרמיל קל עם גב אורטופדי שמתאים מבחינת הגודל. עדיף להמנע ממותגים לצורך נוחות. (אה, וכאן מגיע מה הילד רוצה ולא מה את רוצה, אבל זה כבר סיפור אחר).
 

Kalla

New member
אצלנו ראש העיר שיחק אותה

וכל הילדים שעולים לכיתה א' קיבלו במתנה ילקוט המלא בכל טוב (וכשאני אומרת כל אני מתכוונת כל: קלמר עם כלי כתיבה, עפרונות, טושים, צבעי פנדה, כלי שרטוט, מחברות, דפים קלסרים ועוד. כמובן שהמחשבה המעיקה על לקנות ילקוטים וציוד נלווה ירדה מהפרק - כאב ראש אחד פחות. כעקרון, אצלנו תיקים החזיקו אצל הגדול 3 או 4 שנים כל פעם.
 
אנחנו משאירים לסבא וסבתא לקנות להם

לכל הנכדים (עד היום היו רק נכדות ) הם דרשו לקנות ילקוט אז בעלי נוסע עם הילד/ה המיועד והם קונים להם האמת שהבנות שלי בקושי סחבו את התיק בכיתה א' ולקראת כיתה ב' הם בחרו תיק סטודנטים זרוק וקל . את התיק של הבכורה העברתי למשפחה נזקקת את התיק של השניה העברתי לאחיינית שלי כשעלתה לכיתה א' . אז חסכתי כמה מאות ש"ח על הקניות האלו
 
למעלה