איך להכין את הילד לניתוח?

numi70

New member
איך להכין את הילד לניתוח?

שלום לכולם, חוזרת מהעבר עם שאלה שאולי תצליחו לעזור לי,
הילד בן פחות משנתיים ומיועד לפעולה ניתוחית בהרדמה מלאה, הוא לא מחבב רופאים בלשון המעטה ואני רוצה להכין אותו אבל לא יודעת איך, לא רוצה להפתיע אותו עם המסכה של ההרדמה ורוצה להסביר לו לפני שישימו לו מסכה, יש במקרה מישהו כאן שיש לו נסיון עם הגיל הזה ויכול לתת רעיונות טובים?
 
כשהבן שלי היה בן חמש

והיה אמור לעבור פעולה כזאת, הבאנו משחק (טאקי) ושיחקנו אתו תוך כדי ההתעסקות של הרופא המרדים וממש עד שנרדם. זה עזר.
אם הוא אוהב לשמוע סיפורים, אתם יכולים להקריא לו.
דרך אגב, אותו ילד, כשהיה בן שלוש, עבר הסרת נקודת חן בהרדמה מקומית (זה היה די לא מקובל) - הבאנו לו מחשב נייד וצפינו אתו בסרטונים שאהב במשך כל הזמן, והקפדנו להסתיר ממנו את הרופא ופעולתו.
בהצלחה והרבה בריאות!
&nbsp
 

numi70

New member
תודה רבה

למה הקפדתם להסתיר ממנו בגיל 3? אני דווקא חוששת שאם נפתיע אותו זה ישאיר לו טראומה ואז הרתיעה שלו מרופאים תגדל עוד יותר...
אנסה להביא סיפור או באמת אראה לו סרטונים שאוהב, אולי יעזור

תודה!
 
לא הסברתי את עצמי...

לא הסתרנו ממנו שהוא עומד לעבור פרוצדורה כלשהי, אלא פיזית, כשהיינו בחדר, הקפדנו שלא יראה מה הרופא עושה, כדי שלא ייבהל ויירתע. הרי גם מבוגר שיראה סכין או מזרק מתקרבים לרגל שלו יחוש חרדה...
גם לא הסברנו לו בדיוק מה הפרוצדורה, רק את התוצאה
 
לדעתי - להמעיט בפרטים

הבן שלי עבר ניתוח קטן בגיל 3 ולא עשינו הכנה מיוחדת. אמרתי לו שאנחנו הולכים לרופא שיבדוק אותו. הוא יישן שם ואח"כ נשחק שם עוד קצת ונחזור הביתה. לא דיברתי על מסכה. זה נשמע מפחיד.

במחלקות ילדים לרוב עושים את זה בצורה ידידותית. בחדר ניתוח נכנסתי איתו כמובן. היה שם מסך טלויזיה עם איזה סרטון מצויר (דורה או משהו בסגנון) וזה ישר משך את עיניו והעסיק אותו. המרדים הנחה אותו (אמר לו שהוא שם מסכה ושינשום עמוק ושהוא ירדם או משהו כזה). הייתי איתו כמובן עד שהוא נרדם.
קנינו לו משחק קטן שנתנו לו אחרי, וגם היו שם כל מיני גלידות ומעדנים לילדים שאחרי ניתוח (אחרי שהם כבר לא בצום), כך שהוא יצא מבסוט.

חייבת לציין שהבן שלי מאד זורם וגם אין לו פחד מרופאים (אז אולי זו לא דוגמא מייצגת). אבל בכל מקרה, לא חושבת שיש טעם לתת יותר מידי פרטים בגיל כל כך צעיר. הוא לא מבין את המשמעות וזה סתם מלחיץ.
 

פרמלה

New member
הוא צעיר מדי בשביל שיחת הכנה

הוא צריך לדעת שהוא הולך לרופא והרופא יטפל בו.
תבדקי אם בית החולים שאליו אתם פונים משתמש בשירותים של ליצן רפואי. זו בדיוק העבודה שלו - להסיח את דעת הילד בזמן ההכנה לניתוח.
כשבתי הייתה בת 4 היא קיבלה זריקה למפרק והליצנית הרפואית המקסימה והנהדרת דיברה איתה תוך כדי והעסיקה אותה, והילדה בכלל לא הרגישה את זריקת האלחוש המקדימה, וכל החוויה נצרבה אצלה בזיכרון כחיובית. היא זוכרת את השיחה עם הליצנית עד היום, כשהיא כמעט בת 14.
 

numi70

New member
יש ליצן רפואי

והכל מותאם שם לילדים אבל החשש שלי זה מרגע ההרדמה. כבר עברנו הרדמה אחת כשהיה בן שנה אבל אז פחות הבין. היום הוא יודע שמגיעים לרופא ואני מאוד מתמללת לו את זה והוא יחסית נרגע , הליצן הרפואי מן הסתם לא יכנס איתנו לחדר ניתוח
רק הקטע הזה של ההרדמה מבאס אותי , מקווה שיעבור טוב.. תודה!
 
כשהבכורה היתה בת רגע לשנתיים עברה הליך בהרדמה מלאה. תירגלנו

איתה את ההרדמה באמצעות מסכת אינהלציה שהשאילו לנו חברים. שמנו על הפנים, הסברנו לה שתנשום מזה, צחקנו שזה כמו חדק של פיל, עשינו סימולציות.

מעבר לזה לא צריך בגיל הזה.

אגב - תתכונני לכך שכשהם יוצאים מההרדמה הם מבולבלים והרבה פעמים בוכים ולוקח להן זמן להתאפס.

בהצלחה ורפואה שלמה
 

numi70

New member
תודה רבה!

אתרגל איתו באמת עם מסכה של אינהלציה

לגבי ההתעוררות, בפעם הקודמת הוא ישן עד אחהצ (משבע בבוקר בערך) עם התעוררויות קצרות ואז חזר לסורו ממש. הפעם זה מאוד קצר וחשבתי שההרדמה בהתאם אבל מסתבר שכמות החומר כנראה זהה, נקווה לטוב
 
למעלה