איך לומדים מילים באנגלית?

כתיבת "מילון"

שלום יוני,
&nbsp
השיטה שהצגת היא בהחלט אפקטיבית. כמובן, רמת האפקטיביות משתנה מאחד לשני, אך בגדול היא שיטה טובה ויעילה. אם אתה מעיד על עצמך שהכתיבה מסייעת לך, אדרבה - תמשיך בצורה הזו.
כאן המקום להזכיר - לימוד שפה לא מתנקז לשיטה אחת ויחידה שבאמצעותה לומדים. יש מגוון של כלים ושיטות.
&nbsp
בהצלחה!
 
איך לומדים מילים באנגלית?

איך לומדים מילים באנגלית? המלצה לאפליקציה ללימוד מילים.

מתקשה ללמוד מילים באנגלית? ממליצים מאד על האפליקציה "פסיכו", מעולה ללימוד אוצר המילים לפסיכומטרי! (מתאימה גם לשיפור אוצר המילים בעברית, באותו אופן)
האפליקציה מותאמת בדיוק לרמת הבחינה, המילים מחולקות לפי יחידות בהתאם לרמת חשיבותן (יחידה 1: מילים קריטיות, יחידה 10: מילים פחות נפוצות בבחינה).

אופן הלימוד המומלץ:
1. סימון "אנגלית", סימון כל היחידות, סימון "מילים חדשות" בלבד. מעבר על כל המילים (אם מייאש, אפשר לעשות את זה יחידה-יחידה...) והגדרת נקודת הפתיחה. שלב זה חשוב מאד על מנת להגדיר יעדים ריאליים ללמידה, ולהצליח לחוש שיפור אמיתי.
2. בדיקה כמה אחוזים מהמילים באנגלית ידועות, ובדיקה כמה שבועות נותרו עד לבחינה.
הבחינה שלי רק בעוד חצי שנה או במועד לא ידוע? מעולה, נגדיר כשבועיים לכל יחידת לימוד, כך שתוך 20 שבועות אנחנו שורקים את המילון בעל פה.
הבחינה שלי בעוד זמן לא רב? נחלק את המילים שנותרו לנו ללמוד (על פי האחוזים או על פי מספר מילים) למספר השבועות שנותרו ללמידה, פחות שבוע אחד. למשל: ידועים לי 30% מהמילים באנגלית, ונותרו 8 שבועות. נחלק את 70% שנותרו ל-7 שבועות. השאיפה היא בערך 10% בשבוע.
יש יותר מדי מילים לא מוכרות / פחות מדי זמן? נבדוק כמה מילים הצלחתי ללמוד תוך 3 ימים (להתאמץ!). הכמות הכפולה מזה היא מה שסביר ללמוד בשבוע, או קצת פחות. זו השאיפה שלנו. למשל: תוך שלושה ימים הצלחתי להעלות 3% במילים. נגדיר לעצמנו כשאיפה ללמוד 5% בכל שבוע. עבר יום שלם והתקדמתי באחוז אחד? מעולה! חשוב לזכור: גם אם אצליח להתקדם מ-15% רק ל-40%, הדבר יכול להשפיע באופן דרסטי על ההצלחה בפרק האנגלית. ראשית, כיוון שהמילים החשובות ביותר נמצאות ביחידות הראשונות, כך שמילים אלו משמעותיות יותר. שנית, ככל שמבינים יותר מילים, פחות קריטי אם נותרו מילים לא מובנות, כיוון שניתן להבין מתוך ההקשר, לשפר ניחושים, וכן הלאה.
3. חשוב ביותר! משימת לימוד המילים הינה משימה סיזיפית (מי יודע מה הפירוש?) ולעיתים מייאשת. הדבר החשוב מכל הוא לא להפסיק. גם אם נצליח ללמוד כמה מילים פחות, וגם אם ניאלץ להנמיך ציפיות ויעדים, כל מילה נוספת שנלמד יכולה לתת לנו נקודות בבחינה. גם אם משום מה היה שבוע שלא הצלחת כל כך להתקדם, העיקר להמשיך, להמשיך ולהמשיך.
 

yaronsegev1

New member
זה לא מחט בערמת שחת?


מה הסכוי שהמילים שאצליח ללמוד הן אלו שיהיו בבחינה ואצטרך לדעת את פירושן? האם הזמן שמשקיעים באופן כל כך סזיפי-שווה את זה? לא כדאי לתרגל הבנת הנקרא/אנסינים?
בעברית אני כן מתרגל ככה מילים
באנגלית אני מרגיש תוך כדי שרוב המילים לא יהיו ואני יהיה מתוסכל שככה התאמצתי אבל אנסה את מה שהצעת
 
לימוד אנגלית

אהלן ירון,

יש היגיון בדבריך. ואכן, ישנה חשיבות רבה מאד לתרגל גם הבנת הנקרא ואנסינים.
אבל, בסופו של דבר, כדי להכיר שפה יש לשפר את אוצר המילים. אחד הכלים המרכזיים הוא ללמוד ולשנן את המילים בצורה ישירה, ועל כך הרחבנו בפוסט הקודם.
אתה לא צריך לחשוב במהלך הלימוד - "מה הסיכוי שהמילה הספציפית הזו תופיע בבחינה"? חשוב על כך שככל שאוצר המילים שלך באנגלית יהיה גדול יותר וטוב יותר, השליטה שלך בשפה תגבר. וככל שתשלוט בשפה, יהיה לך קל יותר להסתדר עם השפה האנגלית - לא רק בפסיכומטרי, אלא גם בהמשך הלימודים האקדמיים ובחיים בכלל.
 

kagome10

New member
מהניסיון שלי בפסיכומטרי ובבחינת האמיר

מבין המילים שלמדתי מתוך שינון, שכחתי כמעט הכל. מה שזכרתי זה המילים שלמדתי בזמן שקראתי באנגלית - ולא קטעים לפסיכומטרי אלא בלוגים או ספרים שהיו מעניינים בפני עצמם. היו שם מילים שלא הכרתי שהיו חלק מאוצר המילים של הכותב שהוא השתמש בהם שוב ושוב, וזכרתי אותם.
&nbsp
אני מפקפקת מאוד ששינון מילים באמת עוזר לשפר את האנגלית (ואכן, שיננתי מעט מאוד. פחות מחמש דקות ביום. ומכל זה הייתה מילה אחת שהופיעה בבחינה ועזרה לי).
&nbsp
בנוגע להבנת הנקרא ואנסינים - בעיניי זו מיומנות חשובה לכל אדם, וכל פעם שאני נתקלת בחיי היום יום באדם שמפגין חוסר הבנת הנקרא (בעיקר בעברית, אבל אני בטוחה שבאנגלית זה קיים עוד יותר) אני חושבת שהוא אידיוט. הבנת הנקרא היא בעיניי מיומנות חיים מינימלית, כמו לדעת לקרוא (כי מה הטעם לדעת לקרוא אם אתה לא מבין מה אתה קורא?).
&nbsp
אנסינים? הקשר בין זה להבנת הנקרא הוא מקרי למחצה, אבל מה שיש ללמוד זה אוסף מוגבל של טריקים - שווה את הזמן לדעתי.
 
שינון מילים

א. שינון הוא לא הכלי היחיד. הוא אחד מתוך מגוון רחב של כלים ושיטות לשיפור אוצר המילים.
ב. גם את "מודה" ששיננת מילים, אלא שלא ביצעת את השינון מתוך מילון שכולל רשימות מילים, אלא ביצעת שינון מתוך מילים לא מוכרות בטקסטים שקראת. כך או כך, יש לשנן מילים. כל אחד בצורה ובדרך שנוחה ויעילה עבורו.
ג. לא משננים מילים רק בשביל האפשרות שאותן מילים עצמן יופיעו בבחינה.. משננים מילים כדי להכיר את השפה טוב יותר. וכאשר נכיר את השפה טוב יותר ונשלוט בה, יהיה לנו קל יותר בפרק האנגלית.
 

kagome10

New member
אני לא מתנגדת ללמידת מילים, רק ללמידה לא מועילה

ובמיוחד לבחירה של שיטה שטובה לשינון בטווח הקצר ושיכחה אחרי המבחן (שזה מה שקרה עם המילים ששיננתי ממילון, בניגוד ללמידה מתוך הקשר) וטענה שזה עוזר להרחיב את אוצר המילין. זה לא.
&nbsp
שפה אנושית היא מאוד תלויית הקשר, כדי ללמוד שפה כדאי לא לשנן מילים, אלא לקרוא טקסטים בהו הן מופיעות עם הקשר. ממש צרמה לי הטענה של שינון מילים כדי להכיר את השפה - לא ככה לומדים שפות.
&nbsp
לשנן מילים בלי הקשר זה קודם כל לא באמת להבין את המילה, חוץ מזה שלא באמת זוכרים ככה מילים. בחירת שיטה שכל מטרתה לעבור מבחן ולשכוח, ולהלל אותה בתור דרך ללמוד אנגלית - לא זו הדרך.
 
הבהרה לגבי שינון

שלום,
את נסחפת וממהרת להגיע למסקנות שגויות.
א. דיברנו על שינון מילים ככלי אחד מתוך מספר כלים.
ב. גם כאשר אנו משננים מילים, אנו עושים זאת עם זיקה להקשר כלשהו. עובדה. גם באפליקציה שאליה הפנינו בפוסט הראשי (אם לא הורדת אותה עדיין - מציע לך להוריד ולהתנסות בה), בכל מילה ניתן הביאור המילולי לצד משפט שבו מובלעת המילה. יתירה מזאת, בספרי הלימוד שאנו מחלקים בקורסים שלנו, ספרי האנגלית כוללים עשרות קטעי קריאה שנועדו לשפר את אוצר המילים ואת ההיכרות עם השפה.
ג. לומר על דרך שהיא לא יעילה או שהיא מועילה רק לטווח קצר - זו אמירה לא נכונה שמטעה אנשים. כאמור, הדרך הזו היא חלק ממערך כולל של מגוון דרכים שכולם יחד בסופו של דבר מביאים לתוצאות טובות לטווח ארוך.
 
הבהרה נוספת

חשוב לציין ששינון המילים הינו פחות אפקטיבי כאשר אינו ממוקד-בחינה. ניתן לקחת את מילון אוקספורד השלם ולהתחיל לשנן, אך סביר שנלמד מילים רבות שאינן רלוונטיות... היתרון באפליקציה המוצעת הינו שיחידות המילים מסודרות על פי מידת החשיבות של המילים והמידה בה סביר שהן יופיעו בבחינה, בהתבסס על שנים רבות של מחקר בחינות המרכז הארצי.
אנו מכירים תלמידים רבים שבעזרת שינון המילון כולו הגיעו לרמת פטור באנגלית על אף שהתחילו ברמה נמוכה מאד.
 
למעלה