איך ללמוד את התחום? מה נפוץ בתחום?

roy_mas

New member
איך ללמוד את התחום? מה נפוץ בתחום?

הגיע הזמן שיפתח פורום שעוסק ב QA ,דרך צלחה !! אני סיימתי לימודי מדעי המחש לפני כ 3 שנים,היה די קשה למצוא עבודה בתחום,הנפילה של ההיטק וכו' אז פניתי לתחומים אחרים. רציתי לשאול מה עלי לעשות כדי לפלס דרכי לתחום ההייטק כעובד QA , גם היום כול החברות דורשות ניסיון (שאין לי), איך אני עדיין יכול להרשים אותם ולהראות להם שאני מתאים להיות עובד QA בחברתם? קראתי את המאמר של ערן בעניין רב שמסביר את תפקיד איש ה QA ומה שואלים בראיון. רציתי לדעת מהם תחומי ה QA הנפוצים ביותר וכך להגדיל את סיכויי למצוא עבודה בתחום? אולי זה לא אתי כ"כ אבל האם אפשר ללמוד את התחום לבד ואח"כ לציג את עצמי כבעל ניסיון בחברה כולשהי? כי היום מחפשים רק בעלי ניסיון :( תודה
 

xslf

New member
דרך פשוטה להשיג נסיון

היא להצטרף לצוות ה- qa של פרוייקט קוד פתוח כלשהו (יש גם לחלונות). אמנם חלק ניכר מהבדיקות הן ad-hoc, אבל אפשר בהחלט לעשות יותר- תלוי במוטיבציה שלך.
 

Scott

New member
מעבר לכך

ישנן חברות (אמנם לא הרבה, אבל ישנן) שמחפשות אנשי בדיקות ללא נסיון, בשכר נמוך יותר (5-6 ברוטו), זוהי יכולה להיות נקודת התחלה טובה בייחוד לחסרי הנסיון. מעבר לכך אני מחזק ב-2 ידיים את תשובתה של xslf, הדבר נכון גם לגבי פיתוח תוכנה ולא רק לגבי בדיקות.
 

xslf

New member
בבקשה:

היה יותר קל אילו היית מציין איזה סוג מוצר היית רוצה לבדוק. מוצר דסקטופ? מוצר צד שרת? שרת? בכללי: מוזילה: http://www.mozilla.org אופן אופיס : http://www.openoffice.org והגירסה העברית: http://www.openoffice.org.il ומערכת הבאגים לגירסה העברית: http://www.bugzilla.tkos.co.il גימפ: http://www.gimp.org גימפ לחלונות: http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/ ומערכת הבאגים (משותפת לכל יישומי גנום): http://developer.gnome.org/tools/bug.html אפאצ'י http://httpd.apache.org/ ומערכת הבאגים: http://httpd.apache.org/bug_report.html http://sourceforge.net/ מכיל המון המון פרוייקטים, כנל גם http://freshmeat.net זופ http://www.zope.org/ ומערכת הבאגים http://www.zope.org/Collectors/ לינוקס כנרת (דיסק שפועל ללא התקנה): http://www.linux-kinneret.org/ מערכת billing: http://www.sisd.com/freeside/ ועוד ועוד. רק תגיד במה אתה מעוניין לעסוק
 

roy_mas

New member
סליחה על הבורות אבל היכן אני

יכול לאתר צוותים מהסוג של קוד פתוח ולהציע להצטרף אליהם?
 

Admini

New member
אתה יכול לבנות פרויקטים לבד

ולבנות מהם תיק עבודות... אני מתכנת כי אני אוהב את זה ויש לי המון נסיון רק מתרגול ותכנות של אפליקציות (גם שטוטיות)....
 

erandd

New member
שמע בד"כ מבקשים ממליצים

בכל מקרה אני מציע שאם אין לך נסיון בתחום, תרכוש נסיון בתחומים נלווים ותבוא לראיון כשאתה מצויד בידע הזה. למשל אולי כדאי לך לרכוש ידע בכלים אוטומטיים (בהרבה חברות מחפשים מישהו שיודע להפעיל את הWINRUNNER שקנו בהרבה כסף ושוכב להם בארון) ידע נוסף יכול להיות בטכנולוגית פיתוח או בסיסטם (קורס בסיוון של פיתוח או אולי קורס MCSE). לבסוף תוכל לרכוש ידע מישיבה מול האינטרנט, רק תזכור אל תבוא לראיון ותתחיל לירות כל מיני באז וורדס שקלטת בצ'אט. ישר יעלו עליך
 

ScrollLock

New member
תגובה לעניין ה-WINRUNNER

לקנות WINRUNNER רק מפני שזה נשמע טוב ולכולם יש את זה זה בערך כמו לז&#$% ולרוץ לספר לחברה (זה נשמע טוב וכל אחד/ת עושה/תה את זה בשלב זה או אחר). אנחנו עובדים עם כלי שנקרא TestComplete, העלות היא עשירית מ-WINRUNNER והתוצאות זהות אם לא טובות יותר. צריך קודם לנתח צרכים ורק אז לבחון פתרונות.
 

erandd

New member
האם הTEST COMPLETE הוא ל32win

יש רובוטים לכלל הWIN32 אפליקציות ויש כאלה רק לדפי WEB מה מביניהם עושה הTEST COMPLETE אתה יכול אולי להוסיף לו לינק?
 

ScrollLock

New member
TestComplete

הוקוס פוקוס... חברת AutomatedQA היא (כיום) חברת בת של DevExpress (יצרנית Components ידועה וגדולה). בתור שכאלה הם גם מחויבים לסטנדרטים של חברת האם ולא שקודם לא היו אבל עכשיו זה כבר ממש מרשים... יתרונות: היחידים שמציעים תמיכה מלאה בדלפי. אינטגרציה מעולה בין המערכות אין צורך בסדנאות אינסופיות כדי ללמוד כל מערכת - מספיק לקרוא את ה-Manual ואפשר להתחיל לרוץ. מחירים נמוכים מאוד (יחסית למתחרים) אפשר להמשיך עוד הרבה אבל אין חכם כבעל נסיון... לנו יש 2 כלים שלהם (TestComplete ו-AQTime) והשלישי אולי בדרך (AQDevTeam).
 

erandd

New member
בודק אותם למצגת שבוע הבא

איזה מוצר שלהם הכי טוב לבדיקות אוטומטיות בWEB משהו כמו ASTRA של מרקורי אם אתה מכיר
 

ScrollLock

New member
היסטוריה...

הערת ביניים: את סדרת ASTRA של מרקורי אני מכיר בערך משנת 99. הרעיון המקורי של מרקורי היה לתת בחינם "דוגמיות" של הכלים הרציניים וכך למשוך לקוחות פוטנציאליים לקנות את הגירסאות המלאות. אמה-מה, ה-"דוגמיות" היו כל כך מוצלחות (לפחות בהתחלה) עד שארגונים (קטנים בעיקר) עברו לעבוד איתן בצורה מלאה. אני למשל, סבור שה-Astra FastTrack הא תוכנת ה-Bug Tracking הטובה ביותר לצרכי, שיוצרה אי פעם (למעט בעיות מינוריות כמו "אי תמיכה ב-IE5 ומעלה ובנוסף DB בפורמט MDB). לבדיקות אוטומטיות יש את TestComplete - המקביל של WinRunner אם זה מה שאתה מחפש. כדאי רק שתבדוק לפי ה-Features list מה בדיוק אתה צריך.
 
למעלה