איך מאבחנים בן 2.7?

astrid2

New member
איך מאבחנים בן 2.7?

שלום,
הבן שלי בן שנתיים ו-7 חודשים.
מאחר ומדובר בילד ראשון אף פעם לא ידענו להגיד אם היכולות שלו יוצאות דופן, או שאנחנו הורים מתלהבים יתר על המידה ולכן גם לא עשינו שום דבר בעניין מלבד לתת לו להתעסק ולהתעמק במה שהוא אוהב ומתעניין.
היום דיברה איתי המנהלת הפדגוגית של הגן בו הוא נמצא. (מדובר באשת מקצוע שנמצאת איתו במגע רצוף) היא אמרה שהיא חושבת שהוא מחונן ושכדאי שאגש איתו לאבחון.
קראתי קצת כתבות וגם כאן בפורום. הבנתי שאין מסגרת ממשלתית בה אפשר לאבחן ילדים בגיל הזה וגם תמיד נלוותה המלצה לא לאבחן אלא להמשיך לתת להם להתעסק במה שהם רוצים וכו'.
אבל לי כן חשוב לגשת איתו לאבחון, לא כי אני רוצה את החותמת שהוא "מחונן" אלא כי חשוב לי לדעת איך אני יכולה להמשיך ולהעניק לו את מה שהוא רוצה וצריך במסגרת שתעניין אותו.
אני רוצה לחשוף אותו ללמידה בצורה חוויתית שתתאים לגילו כי הוא מאוד מושך לזה ולי אין את הכלים. (אני מדפיסה לו מדי פעם דפי עבודה חוויתיים אבל זה משעמם אותו)
אז השאלה שלי היא:
איך מאבחנים ילד בן כמעט שלוש? איפה?
איך ממשיכים משם הלאה? יש מסגרות \ חוגים שמתאימים? (הוא מתעניין במספרים, אותיות א-ב ו-ABC, כתיבה וקריאה)

תודה!
 
אין סיבה לאבחן ילד בן שנתיים וחצי

משום שאין מה לעשות עם האבחון הזה.
אין מסגרות למחוננים בגיל הזה.

והאמת היא שככמעט אין חוגים לגיל הזה.
לא למחוננים, ולא לשום דבר אחר.

אני מסכימה עם בנך שדפי עבודה זה דבר משעמם. תמצאו דרכים להעשיר אותו בצורה פעילה.

בן שנתיים וחצי כדאי שישחק הרבה, יפעיל את הגוף,
את יכולה לשחק איתו במשחקים שגם מאתגרים מחשבתית (פאזל, לבנות בלגו).
 

natafht1

New member
יש חוג

בלי לפרסם את הפרטים, ילדיי לומדים בו מתמטיקה וחשיבה לוגית מגיל שנתיים וחצי. בגיל הרך הכל נעשה דרך משחקי חשיבה. לאט לאט, עם השנים, נכנסת מתמטיקה טהורה. זה מפתח מצויין, אבל בדגש על תחום אחד בלבד.
 

mikilk

Active member
חבל על הניסיון

מכיוון שאבחון שכזה לא יוביל לשום מקום / מסגרת מסודרת, מה שצריך כרגע זה בעיקר אותכם.
להתקדם איתו, לעניין אותו במסגרות שונות (פעילויות חברה, ספורט, הצגות, שיחות, ספרים) בגיל הזה החשיפה הרחבה ולאו דווקא הממוקדת היא החשובה.
בעיקר - לאהוב ולהנות מילד חכם וסקרן. לחץ האבחון והתיוג רק יכול להזיק
 
למעלה