איך מורידים לחץ וחרדות באופן טבעי

איך מורידים לחץ וחרדה באופן טבעי

איך מורידים לחץ וחדרה באופן טבעי?

לפני שאני אתן לכם את הטיפים כיצד להתנהג במצב של חרדה, חשוב קודם כל להבין מה תכלס קורה בגוף במצב כזה. מעל הכליות יש לנו 2 בלוטות אדרנל שמשחקות תפקיד מרכזי בכל מה שקשור לסטרס. בכל פעם שהגוף נכנס למצב מתח או חרדה מכל סיבה שהיא, בלוטות האדרנל מפרישות את הורמון הקורטיזול לתוך זרם הדם. אחרי הפרשת הקורטיזול אנחנו מרוויחים אנרגיה, הופכים להיות עירניים יותר, הכח הפיסי שלנו יכול לגדול, ואנחנו יכולים להעביר, לעבד ולקלוט מידע מהר יותר מבדרך כלל. זהו מנגנון מולד. כאילו שהגוף יודע שאם אנחנו במצב של סטרס אז אנחנו בטח בסכנה.
העובדה שאנחנו מפעילים את מערכת החירום כל כך הרבה פעמים מדי יום גורמת לשחיקה גופנית ונפשית. לא רק שמערכת החירום אינה מסייעת לשמור על התפקוד הפיזי-נפשי לאורך זמן, אלא שהיא גם פוגעת בו.

פעילות גופנית במקום תרופות פסיכיאטריות

חשיבותה של הפעילות הגופנית כמשפרת את איכות החיים אינה מוטלת עוד בספק. פעילות גופנית תורמת גם למצב נפשי טוב באמצעות האנדרופינים המשתחררים כשהיא מתבצעת ובכך אפשר לומר שהפעילות הגופנית מחזקת את הגוף ויש לה תפקיד מכריע בשמירה עליו מפני מחלות.
עוד דבר שברור היום לכל מי שמתעניין בבריאות, הוא חשיבותה של בריאות הנפש. "נפש בריאה בגוף בריא" אינה קלישאה, זו המציאות.החיים המודרניים, העיסוק בהגשמה עצמית וקריירה, יחד עם קשיים כלכליים, ציפיות עצמיות גבוהות, קושי בניהול זמן וחיי זוגיות טובים – אנשים רבים חווים תסכול, כעס, סטרס (לחץ) ודיכאון. לתופעות הללו יש קשר ישיר לבריאות שלנו.



דרכי טיפול והתמודדות עם חרדה

הכירו את הסימפטומים - ראשית חשוב להכיר ולזהות את הסימפטומים שנלווים למצבי לחץ ולרדה. מחשבות שליליות וטורדניות יגרמו בהמשך לרמות החרדה לעלות.
קחו פסק זמן - בזמן חרדה, המערכת הפזיולוגית נכנסת למצב של עוררות יתר, והמערכת הסימפטטית נכנסת לפעולה. חשוב להכיר טכניקות הרפיה נכונות שיחזירו את הגוף למצב רגיעה ויורידו את הסטרס והחרדה. הרפייה יכולה לבוא לידי ביטוי בנשימות עמוקות, עצימת עיניים, דמיון מודרך כשאנחנו חושבים על הדברים שעושים לנו הכי טוב, להיחשף לאור השמש, או אפילו לעשות פעולות פשוטות כמו שטיפת כלים או נקיון הבית יסיטו את תשומת הלב של מערכת העצבים מהמצב החרדתי.
תוספי תזונה - אנשים רבים בוחרים בנטילה של תרופות כימיות נגד חרדות, התרופות יכולות לעזור באופן נקודתי אך לא לטפל וחשוב להיות מודעים לסיכונים של תרופות חרדה. מעבר להתמכרות, הם יכולים לגרום למגוון רחב של תופעות לוואי.
לפני שממהרים לקחת תרופות ממכרות צריך לדעת שמחקרים הוכיחו כי מצבי חרדה מצביעים על מחסור במוליך העצבי סרוטונין.
B12 מסוג מתילקובלמין זו הנגזרת היחידה שמשתתפת בתהליך המטבוליזם של ההומוציסטאין שמגדיל את הייצור של
SAM-e שאחראי לויסות מצבי רוח . הSAMe מצוי בגופינו באופן טבעי, אך רמתו פוחתת עם הגיל. כמו כן מומלץ לשלב עם קומפלקס בי באיכות טובה.
דמיון מודרך – תרגול תכניקות שונות של דמיון מודרך מאפשר לגוף לזהות חשיבה שאינה מאיימת ובכך לווסת רמות לחץ וחרדה בצורה נכונה יותר עבורנו.
 
למעלה