איך מכינים את הקינוח/נסיון שני

איך מכינים את הקינוח/נסיון שני

האם מישהו יוכל להגיד לי איך מכינים את הקינוח הבא.... קלתיות בצק עם גלידת וניל בתוספת תמרים לחים עם רוטב טופי חם (אני חושב שגם היה איזה יין בפנים) תודה .
 

bali

New member
מנהל
נסיון אינטואיטיבי....

מתוק בלב היקר, כנראה שאת המתכון המדוייק קשה למצוא. באופן אינטואיטיבי הייתי מציעה לך להכין קלתיות בצק מבצק פריך כמו של עוגות פאי שמרדדים לעלה דק, קורצים ממנו עיגולים ומסדרים בתבנית שקעים או בתבניות חסינות אש קטנות משומנות מראש. אני לא יודעת איזה יין היה בקינוח אבל אני מניחה שהתמרים היו מושרים בו. בקשר לרוטב טופי, עושים אותו כך: מכינים קרמל מסוכר ומעט חמאה, וכשהקרמל חום זהוב מוסיפים בעדינות ובזהירות שמנת מתוקה לא מוקצפת. יווצר רוטב טופי סמיך וקרמלי. הקונסטרוקציה היא בטח סידור של כדור גלידת וניל בתוך הקלתית, עליו תמרים לחים מושרים ביין או אלכוהול אחר חתוכים לרבעים ועל הכל רוטב טופי חם. אני מקווה שזה מתאים לך... בהצלחה ובתאבון, ענבל. אם אתה מנסה את זה, ספר לי איך יצא, אולי אאמץ את הרעיון גם אצלי בבית.
 
והיה לי אקס

מיתולוגי, שכל כך אהב את רוטב הטופי והפרג, שהוגש במסעדה מקסימה בשם פיטנגו- אללה ירחמה, יצוק על תמרים לחים....בקיצור האיש רב הרעיונות היה ממיס סוכריות טופי קרמל במיקרו- עם קצת שמנת מתוקה, וחוסך את כל טירחת הקרמלץ אני יודעת שאני אמורה לצדד בשיטה הישנה והטובה, אבל זה פשוט עבד. לגבי היין שבו שרו התמרים, אני מאמינה שמתאים כאן מעט אניס, משהו בדמות האוזו\ערק- רק לחמם קלות ולצקת על התמרים הלחים. לילה בנוזל והם יקבלו אישיות אחרת לגמרי.ץ אם לא אוהבים אניס, אז יין קינוח אדום וכבד כמו מרסלה או פורט (ותחליפיהם)- באותו תהליך של חימום והשריה. הבצק יכול בקלות להיות עלים של פילו או בצק עלים משובח.
 
למעלה