איך מלמדים חשיבה מתמטית נכונה בגיל הרך?

../images/Emo140.gif תודה רבה על תשובתך המושקעת

אני חושבת שהבנתי את הרעיון ועכשיו באמת נותר ליישם. ואני גם מאוד מסכימה עם הערתך שלא להציגו כגאון - אני גם לא חושבת שהוא גאון עכשיו - פשוט לימדתי אותו את הנושא (בדיוק כמו שאמא אחרת מלמדת את ילדיה את שמות הפרחים והעצים בגינה, ואמא אחרת מלמדת את שמות כל המכוניות שהילד רואה בחניה לפי הסמלים שלהן).
 

בני שור

New member
טרפזים לגיל הרך

נדמה לי שאבחנה בן טרפזים, דלתונים, ושאר מצולעים בגיל הרך היא ממש over kill. שפה מדוייקת תועיל הרבה יותר (גם למתמטיקה בעתיד).
 
איך מלמדים חשיבה מתמטית נכונה בגיל הרך?

חוברות מתמטיקה יסודית לגיל הרך מתאימות לגילאים 3 ומעלה, אז איך מלמדים חשיבה מתמטית נכונה בגילאים 1- 3? עניין הספירה הוא מובן מאליו, אולם איך מלמדים את הצורות? הבן שלי בן שנה וחמישה חודשים ומזהה את הצורות: עיגול, חצי עיגול, ריבוע, מלבן, משולש, מעוין, אליפסה, טרפז, כוכב ולב. שאלתי היא האם ללמד אותו גם צורות אחרות כגון דלתון (זה לא יבלבל אותו עם המעוין), מקבילית וכו' - שהן צורות שיותר קשה ללמד (אני חושבת, לא ממש ניסיתי...). מעבר לספירה וצורות יש דבר מה נוסף שרצוי ללמד?
 

shira shira

New member
סביבה מתמטית

הי ליבי, מעבר לספירה וצורות, חשוב להקפיד על שיח מתמטי ועל שימוש במושגים מדוייקים. בוא נשים 3 צלחות על השולחן. 1, 2, 3 ברמה של חשיפה ומשחק. חדוה לציין מיקומים מדויקים, כדי לפתח את ההתמצאות במרחב שמאוד חשובה בחיים בכלל ובמתמטיקה בפרט: הספר על השולחן (ולא שם), הבובה ליד המיטה (ולא רק להצביע). בקיצור, לחשוף אותו לשפה מתמטית ברורה (במשחק, בהנאה, תוך כדי אכילה, בפארק - באמת שאין צורך בספרים בשלב כה מוקדם). אני מצרפת קישור לדיון קודם בנושא מתמטיקה לגיל הרך (לשלבים יותר מתקדמים). בהצלחה עם הבן המוכשר שלך
שירה
 
למעלה