איך משתמשים בסוד על העבר שלך?

The Living Life

New member
איך משתמשים בסוד על העבר שלך?

ידוע לכולם פה שמחשבה יוצרת מציאות. כלומר מה שאני מדמיין היום באופן קבוע ופועל לקראתו זה מה שיהיה לי בעתיד....עד כאן סבבה. מקובל עלי. אבל מה קורה כשהבעיות שלך נובעות מדברים שקרו בעבר שלך? מטעויות שעשית לפני כמה שנים? בואו נגיד שלא נוח לי עם המציאות שנוצרה, או יותר נכון שיצרתי, בעבר שלי. ולא, אני לא מסתפק בליצור עכשיו מציאות יותר טובה, .אלא אני רוצה לשנות את העבר שלי עצמו. נניח היום אני בן 20......אז אני רוצה להגיע למצב שאני אחווה בגיל 17 את מה שלא חוויותי. אם באמת "הכל אפשרי" אז למה אף אחד לא מדבר פה על טכניקות לשינוי העבר? אם נניח אני אדמיין כל יום בשנה הקרובה שאני חוזר לגיל 17, לתיכון, וחווה את כל החוויות שלי שם בצורה חיובית, אז זה באמת יקרה? הזמן יחזור אחורנית ואני אחזור לתיכון? איך בדיוק היקום ימלא את הבקשה שלי?
 

DBTK

New member
מחשבה יוצרת מציאות - מציאות עכשווית../images/Emo70.gif

מה שהיה בעבר, נגמר. קבר סגור וחתום. אתה מתקדם הלאה, החיים מתקדמים הלאה, ואם אתה שקוע במה שהיה, אז אתה שוחה נגד הזרם - מה שיוצר עבורך קשיים נפשיים לעתיד. ברור שלא תחזור לתיכון ולגיל 17 בעזרת חשיבה חיובית, וזו גם לא הפואנטה. הפואנטה היא לעשות היוםף עכשיו, בשנייה הזו. פיספסת? נגמר. תמשיך הלאה... אנחחנו חיים בעולם מאוד מוזר, זה ידוע, אבל עדיין לא התאפשר לגלות איך ניתן להחזיר את עצמנו לגיל קודם ולחוות שוב נעורים או לתקן דברים שכבר קרו. אם משהו מפריע לך בעבר לעתיד, אז תראה מה אפשרי לתקן היום כדי להרגיש טוב יותר לגבי מה שקרה בעבר.
 

scorpion86

New member
זאת מטרה נחמדה... אבל לא ניתן לעשות זאת

אין טעם לשנות את העבר, אבל יש טעם לשנות את מה שאתה מרגיש ביחס לעבר. או יותר נכון- מה שאתה חושב על העבר. העבר קרה וזהו. כרגע יש לך שתי אפשרויות: לשחרר אותו או להקשר אליו. מצטער, אבל אני לא רואה אפשרויות אחרות. בטכניון עובדים כרגע על ייצור מכונת זמן, אבל עד שזה יקרה, אלה 2 האפשרויות היחידות שלך. להקשר אליו משמע: שמה שקרה בעבר יצר אצלך השקפות מסוימות, תפסית עולם, מחשבות, שלא משרתים אותך בהווה (לדוגמה: אני לא אתחיל לדבר עם אף אדם זר ברחוב כי פעם אחרונה שעשיתי את זה, נדחיתי ונפגעתי) אתה עדיין מרגיש כעס, מרמור, קנאה, טינה וכו' כלפי אנשים ומצבים בעבר לשחרר אותו משמע: מה שקרה, קרה. זה לא טוב ולא רע. זה פשוט קרה. למדתי משהו, היה טוב, תודה רבה, הלאה... במה תבחר? (ואגב, אני לא חושב שלשחרר זה דבר קל. אם זה היה קל, אז לא היה דבר כזה "פסיכולוגיה קלינית" וגם לא עוד עשרות, אם לא מאות, סוגי טיפול נפשיים)
 

The Living Life

New member
ואם בכל זאת אני ממש ממש רוצה לשנות אותו?

בטוח יש דרך, הרי מורי הסוד טוענים שהכל אפשרי, ואני מאמין להם.
 

scorpion86

New member
למיטב הבנתי (ויכול להיות שאני טועה)...

הכוונה ב"הכל אפשרי" זה שהכל אפשרי לעכשיו ולעתיד. לשנות את העבר...זה עניין פילוסופי עמוק כי אם אני אומר לך איך לשנות את העבר, ואתה חוזר אחורה בזמן ורוצח אותי (לצורך העניין) אז כרגע לא יכולת לדבר איתי ולא יכולת לקבל ממני את העצה, ואני מתחיל ממש להסתבך וכבר השעה מאוחרת
 

The Living Life

New member
אם נגיד אני חושב על דברים מלפני שנה

שהייתי אמור לעשות, על אנשים שהייתי אמור לפגוש ולא פגשתי..... אני מדמיין לעצמי כל מיני חוויות חברתיות שלא חוויותי והייתי אמור לחוות אם רק הייתי עושה דברים קצת אחרת. ואני מרגיש שבגלל טעויות טיפשיות הפסדתי את זה. יודע מה, עזוב גיל 17. אפילו ללפני שנה. השאלה איך הסוד, עם גישת "הכל אפשרי" מתמודד עם חסכים מהעבר?
 
פשוט מאוד: תקבור את העבר במקום הראוי לו

מה זה משנה, מה היה לפני שנה? מה זה משנה, מה היה כשהיית בן 17? העבר מת! אם משהו מפריע לך בחיים שלך עכשיו, אז זה בגלל מצבך *עכשיו* ולא בגלל משהו שהיה בעבר. את ההווה אתה יכול לשנות. את העתיד שלך אתה יכול לשנות.
 
אני אנסה לתת את הגישה שלי

אנחנו חיים ביקום בו הכל אפשרי, והוא אפשרי בעזרת המחשבות שלנו... אנחנו יוצרים את המציאות שאנחנו חיים בה. שאתה יוצר משהו, אתה יוצר אותו לעתיד, עבר זה משהו שהגדרנו כאוסף של דברים שקרו ועל כן מבחינה של לשנות את העבר הרי שאנו צריכים לשנות את ההגדרה של עבר (כשם שלא נצליח לגרום לאחד ועוד אחד להיות שתיים, גם זה הוגדר על ידינו). אבל בעזרת היכולת לברוא אנחנו יכולים לשנות את העבר על ידי יצירה של העתיד לפי עבר אחר. אני אנסה להסביר את עצמי קצת יותר טוב. בן אדם "בורא" את עצמו מחדש במהלך השנים. הוא מתפתח ומתבגר, הוא משתנה. אתה לא אותו בן אדם שהיית לפני חמש שנים. התבגרת, חלו בך שינויים. השינויים שקרו בך הם אותם שינויים שהגיעו עקב המחשבות שלך (ואירועים שהתת מודע שלך קיבל). על ידי המחשבות של איך אתה רוצה שהעתיד שלך יראה אתה למעשה מסוגל "להסיט" את המסלול אליו חייך פונים. אתה לא יכול לשנות את ההגדרה של העבר (אלה אם תגדיר לעצמך עבר אחרת), אבל אתה יכול לשנות את ההשפעה של העבר על העתיד. ועכשיו לשאלה הגדולה... איך עושים את זה? law of attraction כאן הסוד בא לפעולה, כל מה שהסרט מלמד זה איך לגרום לעתיד להראות איך שאתה רוצה. אנחנו חיים בעולם שהכל אפשרי, כל דבר שאתה מסוגל לחשוב עליו הוא גם מסוגל להפוך לבריאה. הבעיה היא איך זה הופך להיות הרמוני עם "חוקים" אחרים ביקום שלנו. הצלחנו ללמוד לעוף ועשינו זאת ביחד עם כוח הכבידה, הצלחנו לראות דברים שהעין שלנו לא מסוגלת להבחין בהם על ידי עדשות מגדילות. הצלחנו להעביר גלי קול למרחקים על ידי הבנה של החוקיות שלו הצלחנו לשלוט על חשמל באותה דרך, על אש. אנחנו מסוגלים לשכפל חיים, יצאנו מכדור הארץ תחשוב איך הדברים שאנו מסוגלים לעשות כיום היו נתפסים לפני 2000 שנה. בלתי אפשריים אולי? כל הדברים האלו התחילו ממקום אחד -> מחשבה יצא לי קצת מבולגן, אבל אני מקווה שהרעיון עובר טוב אוהד.
 

The Living Life

New member
לא הבנתי כלום. מה בתכל'ס?

תגיד לי בתכל'ס איך אני יכול לתקן כמה דברים קטנים בעבר הקרוב שלי.
 
אם אתה רוצה תכל'ס, תן דוגמא שהיא תכל'ס

איך אתה מצפה לקבל עיצות ספציפיות, כשאתה מדבר כל הזמן בכלליות ומסרב לפרט? שאלות כלליות זו דרך מצויינת לקבל תשובות פילוסופיות (שכבודן במקומן מונח, אבל כבר הבנתי שזה לא מה שאתה צריך כרגע). אם אתה רוצה תשובה קונקרטית, תעלה לפה בעיה קונקטרית כדי שיהיה לנו עם מה לעבוד. בכל זאת... אנחנו לא קוראי מחשבות.
 

The Living Life

New member
דוגמה קונקרטית

נגיד עשיתי בחירה מסוימת לפני X זמן שבדיעבד התבררה כטעות. עכשיו אני טוען שאני לא יכול לשפר את החיים שלי אלא אם כן אשנה את הבחירה הזאת שנלקחה לפני X זמן. כנעני טוען שהכל אפשרי, אז אני שואל אותו: אז איך אני חוזר X זמן אחורה כדי שאוכל לקחת את ההחלטה הזו מחדש, והפעם בצורה נכונה?
 
זו דוגמא קונקרטית? ניחא... אעבוד עם מה שיש:

אתה טוען שאינך יכול לשפר את החיים שלך אלא אם כן תשנה את אותה הבחירה שביצעת לפני X זמן. בעצם העובדה שאתה טוען את זה, אתה מטרפד את החיים שלך. אתה מבין את זה? המחשבה הזו, כאילו ההווה והעתיד שלך תלויים באותו אירוע נקודתי שאירע לפני X זמן, היא הדבר שמונע ממך להתקדם. אילו היית מפרט יותר, הייתי גם מדגים לך מדוע זה כך. אבל כל עוד אתה מדבר בכלליות ומסרב לתת פרטים לגבי הדברים שאתה רוצה, יהיה מאוד קשה לתת לך עיצות פרקטיות.
 
תמציא מכונת זמן (ולא - זאת לא בדיחה)

פעם גם חשבו שלנחות על הירח זה בלתי-אפשרי... אז אולי גם מסע-בזמן הוא אפשרי? לא שאני חושב ששינוי העבר יעזור לך במשהו. למעשה, אני חושב שהרבה יותר פשוט לתקן את מה שדרוש תיקון בחיים שלך בהווה, מאשר לכופף את הזמן כמו בייגלה ולחזור לגיל 17. אבל אם אתה ממש ממש מתעקש, אז גם האופציה של שינוי העבר עומדת לרשותך. If you put your mind to it, you can accomplish anything
 

The Living Life

New member
רק שזה יקח לי שנים

פיזיקיאים גאונים עבדו שנים על הדברים האלה ועדיין יש רק מודלים תיאורטיים. אני מאמין שאם אני אעבוד עכשיו 30-40 שנה יש מצב שאני אגיע לזה, אבל אז אני אבזבז עוד יותר את החיים שלי. אם הייתי יודע שתוך 10 שנים מעכשיו תהיה מכונת זמן שגם מאפשרת לך אשכרה לשנות את העבר ולהנות מהשינוי (היום אפילו התיאוריות האופטימיות אומרות שיהיה אפשר לחזור רק לזמן שמרגע המצאת המכונה) אז הייתי הולך על זה. זה כנראה יקח הרבה יותר זמן וזיעה, ואז אני אבזבז עוד יותר שנים מהחיים שלי בלעשות משהו שאני לא באמת אוהב..... בשביל להתחיל בכלל ללכת בכיוון הזה צריך ללמוד פיזיקה ברמה ממש גבוהה (דוקטורט לפחות) וזה ממש לא הכיוון שלי בחיים.
 
יפה. אתה מתחיל לתפוס ../images/Emo13.gif

לכל דבר שתרצה להשיג בחיים, יש מחיר - במונחים של זמן וזיעה. החוכמה היא למצוא חזון שבאמת ילהיב אותך להזיע בשבילו. ברגע שתמצא את החזון שמתאים לך, אתה תגלה שאתה נהנה מכל רגע שאתה "מזיע". וכשתגיע לנקודה הזו, אתה גם תגלה שהיקום/אלוהים הולך לקראתך ומסייע לך. החלק הקשה, זה לברר עם עצמך מה אתה באמת רוצה. אתה הרי לא מחפש להיות ממציא של מכונות זמן, ולא מחפש לפצוח בקריירה של פיסיקאי. אז מה כן? איזה חיים אתה רוצה בשביל עצמך? ענה לעצמך על השאלה הזו, ואז צא לדרך! אל תגביל את עצמך מראש בקשר לדרכים שבהן ניתן להשיג את מה שאתה רוצה. רוב הסיכויים שבסופו של דבר הפתרון יגיע ממקום שאתה כלל לא מצפה לו.
 
למעלה