איך עובדים עלינו במוסכים המרכזיים וחברות בכלל.

boriska1

Member
מדובר בוולוו S60 שנת 2015, טיפול 90,000. אז ככה: בעיר מגורי, ירושלים, יש שני מוסכים מורשים לוולוו. אחד מהם, מוסך דוידוב, עבד עלי כמה פעמים, להערכתי בסכום מצטבר כ1000-1500 ש"ח. כמובן עזבתי ועברתי למוסך השני "ארתור", עשה לי תיקון אחד ולדעתי במחיר הוגן. ביקשתי הצעות מחיר משניהם, מוסך דווידוב הגדיל לעשות, ואמר שיש להחליף החגורה ומותחן לחגורה (זה בלבד עולה מעל 3000 ש"ח), שניהם דיברו על החלפת פילטר דלק .(כ500 ש"ח), שמן גיר,שמן ברקס ועוד כל מני תופינים. במוסך ארתור הסכום היה מצטבר לכ3000 ש"ח, ובמוסך דוידוב יותר מכפול.
באתר וולוו בישראל לא מציינים מהם הטיפולים השוטפים ברכב וגם לא בחוברת הרכב.
לבסוף, אחרי בדיקה באתר אחד אנגליה ובאתר אחד בארה"ב, כל מה שאני צריך לעשות, זה החלפת שמן ופילטר שמן. רק אביא עוד פרט: חגורה ומותחן יש לבדוק ויזואלית בכל טיפול (10,000 מייל), אבל להחליף רק אחרי 150,000 מייל.
איך זה אפשרי? וולוו חברה מכובדת כפי שהבנתי. : יש איזה הגדרה של אוטו שעובד בתנאים קיצוניים. אז הכניסו את ישראל , יחד עם עירק, סעודיה אפגניסטאן ועוד.
אבל, לדעתי הצנועה, אנחנו יותר קרובים לפלורידה (לא גאוגרפית), מאשר לפקיסטאן. האם גם בחברות אחרות זה ככה? שימו לב. יש לי ניסיון במוסכים מרכזיים של פולקסווגן ויונדאי. שם זה אחרת, אמנם המחירים גבוהים, אבל אין אצלם המלצות להחלפת שמן גיר כל 45000 ק"מ, או פילטר דלק שעולה כ500 ש"ח.
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Well-known member
אותו יבואן, אותם שני מוסכים, הונדה סיוויק האצ'בק 2009 - טיפול 75K לפני כ-8 שנים.
אצל דוידוב כ-4,000 ש"ח, אצל ארתור כ-2,500.
בסופו של דבר יבוא הפלגים והדיסקיות המקוריים מ-Honda UK והתקנתם במוסך "רגיל" הורידה העלות ל-1,300 ש"ח.

אחת הסיבות שהפסקתי לרכוש הונדה.
 

boriska1

Member
דוידוב, ..... לא רוצה להתבטא.... חצי מהכסף שהשארתי אצלו זה עבור דברים שלא הייתי צריך לעשות. מה יצא לו מזה? לא יראה ממני גרוש.
גם אני עושה במוסך רגיל, סומך עליו. לא מזמן הלכה לי צינורית עם אינסטלציה מסובכת, עשה עזרה ראשונה ושלח אותי למוסך החברה.
למה הלכתי לוידוב ולמה השארתי אצלו 1000 -1500 ש"ח מיותרים? בפעם ראשונה במקרה, הציל אותי מלקנות אוטו פגום שהפגמים הוסתרו ממני.
אז סמכתי עליו.
 
אין ספק - למצא מוסכניק שהוא גם אמין וישר, גם מקצוען וגם מחזיק חלפים איכותיים היא משימה לא פשוטה, ולא רק בוולוו...

לעניין הטיפולים - כל מוסך שמכבד את עצמו יוכל להראות לך בכתובים מה צריך להחליף ומתי, ולא להמציא בע"פ כל מיני טיפולים מיותרים.
אגב, שיטוט קצר באתר וולוו בישראל הוליד קישור לקבלת הצעת מחירלטיפול - אונליין. https://updates.mct.co.il/services/
עשוי למנוע הפתעות בעתיד.
 

boriska1

Member
ככל הנראה, לא הסברתי את הנקודה במדוייק. מוסך ארתור שציינתי נתן לי הצעה בכתב בדיוק מאותו מקור שהבאת. יש לו היסטורית טיפולים מדוייקת של האוטו.אין לי ספק שלא רימה אותי. מוסך דווידוב אכן רימה בנושא חגורה ומותחן.
הנקודה היא אחרת,וכאן הרמאות הגדולה. ישראל מסווגת כמדינה בהם האוטו עובד יותר קשה (לא זוכר בדיוק את המינוח), לכן יש להחליף כל מני דברים שציינתי בפוסט הראשון שלי. ויש להם אפילו קריטריונים. לדוגמה: חום מעל ל35 מעלות בקיץ,אבק,טיב הדלק. אבל גם בלוס אנג"לס או פלורידה החום גבוה מ35 מעלות בקיץ. בקיצור, סווגו אותנו יחד עם עיראק ופקיסטאן. הכבישים שאני נוסע בהם לא פחות טובים מבאמריקה, הדלק לא פחות טוב, אבק אין. זאת הרמאות הגדולה. אמנם חוקית.
אף מוסך לא מחזיק חלקים לוולוו S60. מה עושים? המוסכניק מזמין חלקים מהמחסן המרכזי של החברה. למיטב ידיעתי,(ככה זה לפחות ביונדאי), הוא קונה את החלקים בכ 35 אחוז הנחה. אני מקבל במוסך המרכזי 5 אחוז הנחה על החלקים. המוסכניק שלי מעביר לי חלק מההנחה שקיבל.
מקפיד מאוד להשתמש בחלקים מקוריים.
ובשוליים, יש חנויות חלקי חילוף הוגנים. כגון זקן בירושלים. אני יכול לקנות שם חלקים מקוריים בהנחה של 15 אחוז (ככה זה לפחות ביונדאי ). אני מניח שגם הם מזמינים מהמוסך המרכזי,
יש גם כל מני יבואני חלקים, ביבוא מקביל, לא בטוח שהם מתעסקים בוולוו, לא בדקתי.
 
אני מבין את התסכול שלך, אבל בוא נעשה קצת סדר בדברים.
1. ישראל מסווגת כאזור אקלים קשה, כי אכן ניתן למצא בארץ גם אקלים חם במיוחד (ערבה, אילת? הרי לא תרצה לעבור 200 ק"מ על 40+ מעלות בחוץ בלי רדיאטור מוגדל ומעבה מזגן מיוחד לארצות חמות...), אזורים עם סופות חול (שוב, נגב וכד') - והיצרנים חייבים לקחת תמיד את המקרה הגרוע כסטנדרט. אז אל לנו לבוא בטענות למרווח הביטחון שלהם, אבל מה שהייתי עושה במקומך (ואתה אכן עושה) זה ללמוד את הנושא - ואז להחליט לפי הנסועה הטיפוסית שלך מהו מרווח הטיפולים המתאים (נסועה רגילה או בתנאי קיצון/מאמץ).
2. מחירי חלפים - פה יש לכולנו על מה לכעוס, ובצדק... מחירי החלפים המקוריים בארץ הם, הרבה פעמים, פשוט שערורייתיים. זה נכון לגבי מחירי תחזוקה רגילה, ולא פחות לגבי חלקי מרכב/פח/מכלולים לתיקוני תאונות, מה שמשפיע מיידית על עלות הביטוח המקיף שכולנו משלמים... מעגל קסמים שמעשיר את כיסי היבואנים. לאורך חיי (ואני עם רישיון נהיגה 40 שנה) תמיד השתדלתי למצא את השילוב הנכון של מוסכים כפי שתיארתי למעלה - מקצוענים, ישרים והוגנים, ובעלי ידע בחלפים לא מקוריים אלא OEM מאיכות טובה, שכמובן אינם מוסכי יבואן. (אני חובב VAG ואתן דוגמאות מהעולם שלי למוסכים כאלה: "מוסך רון" בת"א ומוסך DE WAGEN בעכו - שני מקומות שתחסוך בהם עשרות אחוזים במחירי תחזוקה, מבלי להתפשר ולו באחוז אחד איכות).
3. לשאלתך "מה עושים?" - מחפשים, עד שמוצאים, גם מוסך וולוו שמתנהג כמו שכתבתי לעיל. היום, בעידן המידע הנגיש, זה לפחות קצת יותר פשוט. אפילו אם זה אומר שפעם-פעמיים בשנה תיאלץ לצאת מגבולות י-ם לטפל ברכבך. בהצלחה!
 

boriska1

Member
בשלב זה של חיי האוטו אין לי מה לחפש חלקים OEM. פעם הייתי צריך צינורית שמובילה מים , נדמה לי עד לטורבו. קיבלתי המלצה מהמכונאי לתקן בחברה. ושם משתמשים רק בחלקים מקוריים.ואכן כך עשיתי. עכשיו אני צריך פילטר שמן, עלותו 146 ש"ח לפני מע"מ. בשביל כמה עשרות שקלים לא כדאי לטרוח.
כמה אנשים אתה מכיר שבודקים תחזוקה באתרים בחו"ל? גם עבדך לא היה עושה את זה אילו לא היה מוצא דברים שנראים לו לא הגיוניים, כגון החלפת רצועה ומותחן.( רצה לקלל, יצא מברך).
לא ברור למה חלקי חילוף כה יקרים. הרי השוק פתוח? אולי בגלל שהשוק קטן?
 
עד לשלב המכירה - תמיד יתכן שתגיע למצב שבו OEM טוב (וזול...) עדיף על זבל סיני נחות.
דוגמאות: שמן ופילטר מנוע, פלגים, דיסקים - בקיצור מוצרי בלאי טבעי שאתה לא רוצה להתפשר בהם.
יבואנים שומרים על חלקי החילוף שלהם יקרים מאותה סיבה שכלבים מלקקים את הביצים של עצמם - כי הם יכולים... ;)

השוק אמנם פתוח, אך בהיעדר אירגון וכח אצל הסוחרים/יבואנים הפרטיים, ואכן בשל גודלו של השוק, לא תמצא בארץ
אתרים כגון כגון "אוטודוק" - שבהם ניתן למצא מבחר פשוט מהמם של מוצרי אחזקה לכמעט כל רכב על הכביש, במחירים
שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם...
פעם, כשנהגתי לטוס המון מטעם העבודה, הבאתי "בשביל התרגיל" סט שלם של 4 דיסקים + רפידות של Brembo, לא פחות, מדגם משופר,
עבור הטולדו TDI שהיתה לי אז. המחיר בגרמניה? - 210 יורו, הכל כלול... המחיר בארץ ל-OEM דומה או מקורי? - 3000-4500ש"ח, בהתאמה...
וזה על חלפים בטיחותיים, שכביכול לא סובלים מעונש בדמות מכס גבוה.
כלומר - בהיעדר תחרות רצינית מהסקטור הפרטי, היבואנים פשוט ממשיכים לחגוג...
עם זאת, אני שם לב לאחרונה שיש מודעות הולכת וגדלה לנושא, וניתן למצא בפייסבוק דפים כגון "חלפים בזול" - של יבואנים פרטיים
שמנסים לתת פתרון לפחות למכוניות נפוצות.

שוב - בשורה התחתונה, מציאת המוסך הנכון עבורך יכולה לפתור גם את בעיית מחירי החלפים. צר לי שאינני מתמצא מספיק בוולוו.
 

boriska1

Member
יש לי מוסכניק טוב ואמין. טיפלתי עוד אצל אבא שלו ז"ל שגם היה "לוחש למכוניות" לא רע בכלל. בראש היו לו כל מכשירי הדיאגנוסטיקה המודרנית.
אבל אז כמעט לא הייתה אלקטרוניקה במכוניות., חוץ מחיישן פה ושם. זה אמנם משכיל יותר, יש לו כל ההסמכות, אבל זו הוולוו הראשונה שהוא מטפל.
סומך עליו שלא יעשה פדיחות.
באשר לחלקי OEM, ברפידות אפשר לחסוך כמה עשרות שקלים בלבד (לפי ניסיון העבר שלי) , בדיסקים אפשר לחסוך הרבה. אבל... פעם שקלתי להזמין מחו"ל... המשקל שלהם כה גדול, שדמי משלוח מקזז את הקניה בארץ. רק פעם אחת הזמנתי מחו"ל חלק OEM , סוכך שמש, אמנם בכשליש מחיר, אבל
האיכות לא הייתה אותה איכות. בחלק הזה גם אין לזה חשיבות.
רוב התיקונים הם תיקוני חרום, כך שאין זמן לחפש חלקים.
גם לא מחפש לחסוך עשרות ואפילו לא מאות שקלים. כל רצוני שהאוטו יעשה עוד 150,000 ק"מ בלי הוצאות תיקונים מהותיות ואני מוכן כבר היום למכור אותו בלירה ישראלית אחת. לי זה יוצא איבוד ערך של 800 עד 1000 ש"ח לחודש.

החלסטרה מהפער בין הטיפולים המומלצים בארץ לעומת חו"ל, זה שאצטרך לנהל בעצמי ספר רכב. קשה... אבל נתגבר
 

Haim_Gds

Member
זה מעצבן לראות את מחירי החלפים באיביי ואז להשוות למחיר בארץ אבל מה שחבל הוא שאנחנו מנצלים את יכולות הקנייה מרחוק.
נראה לי כי רובנו יכולים להזמין אותם מחו"ל, אחרי הכל אין הבדל גדול בין הזמנת סט צלחות מאמזון (בשליש מחיר מהארץ) לבין רכישת סט מצתים (ברבע מחיר מהארץ...)
באשר לחלקי OEM, ברפידות אפשר לחסוך כמה עשרות שקלים בלבד (לפי ניסיון העבר שלי) , בדיסקים אפשר לחסוך הרבה. אבל... פעם שקלתי להזמין מחו"ל... המשקל שלהם כה גדול, שדמי משלוח מקזז את הקניה בארץ. רק פעם אחת הזמנתי מחו"ל חלק OEM , סוכך שמש, אמנם בכשליש מחיר, אבל
האיכות לא הייתה אותה איכות. בחלק הזה גם אין לזה חשיבות.
מוזר, ספציפית חלקי בלימה הם בעייתיים לרכישה מחו"ל (מוגדרים כחלקים בטיחותיים ע"י משרד התחבורה ואם נתפסים אז מעוכבים במכס) אבל הפרש המחירים עדיין גדול. בנוגע למשקל, סט דיסקיות לא שוקל יותר מסט צלחות מאמזון אז הוצאות המשלוח אינן אמורות להיות קריטיות.
רוב התיקונים הם תיקוני חרום, כך שאין זמן לחפש חלקים.
עדיף להזמין חלפים לתיקונים שוטפים ולתחזוקה מונעת, טיפולים+תחזוקה עולים לא מעט כסף לאורך חיי הרכב. מצתים למשל נמכרים בחו"ל במחירים מגוחכים, רכשתי סט לטיפול הקרוב במחיר של 28 ש"ח למצת (110+מע"מ בארץ...). מגבים, חלקי פלסטיק/גומי שונים וכו' יוצאים גם זולים בהרבה.
בשביל כמה עשרות שקלים לא כדאי לטרוח.
אז מה אתה מתלונן? אל תטרח->אל תלונן.
חוצמזה, טיפול 90,000 ללא החלפת שמן גיר? מוזר לי וקצת מפחיד. ישנן אמנם תיבות בהן מצוין כי אורך החיים של שמן הגיר הוא כאורך חיי התיבה אבל, באופן אישי, לא הייתי סומך על זה יותר מדיי. גם החלפה ב 90,000 קצת מפחידה. ממה ששמעתי החלפה מלאה של שמן גיר ישן+השחיקה עלולה לגרום לנזק לגיר בגלל יכולת ההמסה(? או משהו דומה) של שמן גיר חדש.
 

boriska1

Member
התלונה שלי לא רק על המחיר, אלא גם על השיטה.בארץ ממליצים להחליף שמן גיר כל 75.000 ק"מ. באתר הרשמי בארה"ב ממליצים רק לבדוק תקופתית.
כך גם באנגליה. אכן גם לי לא נראה הגיוני (אמנם אני בור בנושא), לכן באוטו הקודם שלי, בניגוד להמלצות היצרן החלפתי שמן גיר אחרי 150.000 ק"מ, ללא פילטר, כי הפילטר בסונטה לא ניתן להחלפה.
כאמור לעיל, אני די בור בנושא אחזקת אוטו, לכן זה לא מעשי בשבילי לאגור חלפים.
אחת "העבודות בעיניים " שעשה עלי אותו מוסך דווידוב, המלץ לי להחליף פלאגים(כי ברישומים של וולוו לא רשום שהפלאגים הוחלפו), כשביקשתי את הפלאגים שהוחלפו... עבד עלי ואמר שכבר נזרקו.בכל מקרה יש לי פלאגים לכ60.000 ק"מ או לפי חו"ל קרוב ל70,000 מייל.לכשנגיע לדראמים... אתייעץ שוב, בדרך כלל אני לא מגיע למצב דחוף בנושא.
מצרף לוח טיפולים מאתר הרשמי בארה"ב. אודה לך מאוד אם תקדיש קצת תשומת לב ותקן אותי אם אני טועה בשמן גיר.וגם אם תוכל להסב תשומת ליבי
לדברים חשובים



בוולוו ישראל אין טבלאות כאלה, אתה צריך לבוא למוסך מורשה ושם נותנים לך רשימה בצורת הצעת מחיר
 

yehuda7K

New member
האזרח הקטן חייב להיזהר , גם מגופים מכובדים, כמו מוסכי רשת היבואן:
- משכנעים לבצע טיפולים \ תיקונים מיותרים או לפני הזמן.
- כששואלים על תקלה חוזרת, הם מכחישים שהיא סדרתית
- בטיפול כשבודקים מה מצב הבלמים, מסירים רק גלגל אחד ולא את כולם
- מתקינים פילטר שמן זול ומחיבים במחיר הרגיל

וגם היצרן יוצר בעיות , כשעבור תקלה קטנה צריך להחליף מכלול שלם ויקר במקום רק את החלק המקולקל\ בלוי.
 

Haim_Gds

Member
לאו דווקא לאגור חלפים אלא להזמין לפני השימוש, אני השבוע נכנס לטיפול 180K לרכב שלי עם מספר "תקלות" קטנות וחלקים שהם קטנים וזולים בחו"ל (כגון מצתים, משאבת מים לשפריצרים, ידית פלאסטיק לתא המטען וכו') הזמנתי כבר לפני חודש.
ההערה שם בנוגע להחלפת נוזל גיר מעניינת, מדובר שם על 80K ק"מ לרכבים ששימשו לגרירה, אני תמיד מעדיף להיות בצד הזהיר. אחרי הכל, הגיר הוא החלק השני במחירו ברכב(אחרי המנוע)...
הייתי מציע שתתיעץ עם פורומים של וולוו בחו"ל, ה S60 נפוץ שם בהרבה מאשר בישראל ושאלות כאלה מן הסתם כבר נענו שם.
 

boriska1

Member
סקרתי, לא באופן מעמיק, כמה פורומים, הדברים כגון אלה בכלל לא מעסיקים אותם. אפילו לא הפורומים הרוסים.
ההנחה הבסיסית שלי, מה שהותקן בבית חרושת הוא טוב ביותר וצריך לחשוב פעמיים לגעת. אם אין צורך חיוני. זה גם הצד הזהיר.
אכן בעוד כ60-80 אלף ק"מ, אינשאללה אם הקורונה תעבור , זה כשנתיים וחצי - שלש, אזמין מצתים, הם זולים באופן משמעותי. פילטר שמן לא רואה טעם להתעסק. כאמור שאר התקלות בדרך כלל לא סובלות דיחוי. אולי חלקי פלסטיק.
כפי שאני מבין, צורת נהיגה משפיעה על תוחלת החיים של הגיר. זינוקים מהירים גומרים את הגיר. אוהב מאוד לזנק , כך שארגיש דבוק לכיסא. אבל כמעט אין הזדמנות לעשות את זה. בכל זאת אחליף שמן גיר אחרי כ150 אלף ק"מ.
 

boriska1

Member
ואוסיף: כתוב גם להחליף שמן גיר כאשר מופיעה הודעת טקסט לעשות כן. הודעת טקסט לא על חוסר, אלא להחלפה.. ברכב זה על כל פיפס מופיעה הודעת טקסט. מה אני מסיק? שיש איזה חיישן הבודק באופן פרמננטי את טיב שמן הגיר. זו לא בעיה. בדרך כלל הבדיקה היא עבירות חשמלית של השמן.לפני כ3-4 שנים, היה כאן, בפורום מכובד זה, דיון על כל מני "שטויות" שקונים בעליאקספרס בגרושים. היה אביזר שבודק טיב שמן ברקס. עקרון הפעולה שלו מדידת עבירות חשמל של השמן.
 

חן 1111

Active member
ואוסיף: כתוב גם להחליף שמן גיר כאשר מופיעה הודעת טקסט לעשות כן. הודעת טקסט לא על חוסר, אלא להחלפה.. ברכב זה על כל פיפס מופיעה הודעת טקסט. מה אני מסיק? שיש איזה חיישן הבודק באופן פרמננטי את טיב שמן הגיר. זו לא בעיה. בדרך כלל הבדיקה היא עבירות חשמלית של השמן.לפני כ3-4 שנים, היה כאן, בפורום מכובד זה, דיון על כל מני "שטויות" שקונים בעליאקספרס בגרושים. היה אביזר שבודק טיב שמן ברקס. עקרון הפעולה שלו מדידת עבירות חשמל של השמן.
לא בטוח שאתה צודק. בדרך כלל יש במחשב של הרכב אלגוריתם שמנתח את כל תנאי הנסיעה ולפי זה קובע את הזדקנות השמן. במקרה של שמן גיר אני מניח שמה שהוא בודק זה איזה אחוז מהנסיעות מתבצע בכל מהירות, איזה אחוז מהנסיעות מתבצע כשהמנוע קר, מספר החלפות ההילוכים וכדומה.
 

boriska1

Member
חן, על זה לא יכולתי לחשוב. ובעצם למה לא. מעבדי מחשב וזיכרון היום זולים ואמינים מאוד, עומדים היטב בסביבה לא ידידותית שמתחת למכסה המנוע.

אודה לך מאוד אם אם תקרא שוב את הפוסט הראשון שלי בשרשור ואז תכנס לקישור:


ותביע דעתך. ברור לי שלא אטפל ברכב לפי המלצות וולוו בארץ. האם לדעתך אני צריך לעשות התאמות להמלצות היצרן בחו"ל?
כל כוונתי לנסוע ברכב עוד כ150,000 ק"מ. זה 6 עד 8 שנים (תלוי בקורונה). אחר כך הוא לא יהיה שווה הרבה בכל מקרה.
 
נערך לאחרונה ב:

חן 1111

Active member
קודם כל, קח בחשבון שאחת הסיבות, אולי העיקרית, שהיצרן מאריך ככל האפשר את המרווח בין טיפולים היא שיווקית ולא טכנית. כלומר כדי שקונים פוטנציאליים יראו עלויות טיפולים נמוכות, פחות זמני השבתה ואולי גם יחשבו שזה אומר שהרכב יותר איכותי.
זה מפתה במיוחד בדברים שפוטנציאל הנזק שלהם הוא ארוך טווח במיוחד. לדוגמה, שמן גיר ללא החלפה לכל החיים. נניח שמבחינת טכנית זה שגוי וגורם נזק, ויידרש שיפוץ גיר אחרי 150 אלף ק"מ, אז מי שיפגוש את זה יהיה כנראה הבעלים השני, אולי השלישי של הרכב. אז הבעלים הראשון הרוויח עלויות תחזוקה נמוכות יותר, ואולי בגלל זה הוא קנה את הרכב, והבעלים השני או השלישי נדפק אם הוא פעל לפי ההמלצות האלו. אותו דבר לגבי רצועת התזמון.
אני אישית לא מאמין בשמן גיר שטוב לכל החיים. למעשה מהתייעצות עם מומחים לנושא הבנתי שעדיף להחליף לעתים קרובות הרבה יותר, ואז אפשר להשתמש בשמן פשוט וזול (לא תמיד קיים). גם לגבי רצועת תזמון, אני לא הייתי משאיר רצועת תזמון מגומי 190 אלף ק"מ ו-10 שנים. קל ליצרן לרשום את זה אבל אם היא תיקרע לפני זה, אין לך אחריות על זה. הייתי מקצר פי 2.
לגבי ההצעות משני המוסכים שהזכרת, אני מבין שאם תוריד את עלות רצועת התזמון בהצעה של אחד מהם, אז שתי ההצעות למעשה זהות. אז זה לא שאחד מהם יותר יקר.
 

boriska1

Member
הנה מה מוסך באריזונה אומר על זה:


בקיצור, הוא אומר לבדוק כל 50.000 מייל. איך בודקים טיב שמן גיר?


,
 

חן 1111

Active member
הנה מה מוסך באריזונה אומר על זה:


בקיצור, הוא אומר לבדוק כל 50.000 מייל. איך בודקים טיב שמן גיר?


,
אני לא יודע איך הם בודקים. בעיקרון הבדיקה הבסיסית היא ויזואלית + ריח: אם השמן שינה את צבעו לחום או עכור, ואם הוא בעל ריח שרוף. אבל אז אולי זה כבר מאוחר מדי כי נגרם נזק.
כמו שכתב חיים, יש מכוני בדיקה שיכולים לעשות אנליזה כימית של השמן, אבל זה מתאים לציוד כבד שבו החלפת השמן יקרה מאוד. ברכב פרטי החלפת שמן תהיה יותר זולה מהבדיקה.
 
למעלה