איך עובדים עלינו במוסכים המרכזיים וחברות בכלל.

Haim_Gds

Member
יש מכוני בדיקה להם את יכול לשלוח דוגמית שמן גיר והם שולחים את האנליזה. באופן מעשי, מחיר הבדיקה לא זול, אתה יכול להריח את השמן אם הוא שרוף (השיטה הנהוגה במוסכים מקדמת דנא) אבל עדיף פשוט להחליף אותו.
מה עלות השמן ומה הכמות הנדרשת (להחלפה חלקית, אם עד עכשיו לא החלפת אז זה עדיף)?
 

boriska1

Member
לפי ההצעה שיש לי שמן גיר 635 ש"ח,עבודה 165 ש"ח, לא כולל מעמ, עם מע"מ וכמה אחוז הנחה כ900 ש"ח. זה רק שמן הגיר
פילטר דלק עולה406 ש"ח + מע"מ, ועוד , לדוגמא: שמן ברקס בארץ כל 30 אלף ק"מ, בארה" כפול. לפי הערכה גסה שלי, כמעט פי 3 הוצאות אחזקה לפי וולוו בארץ, לעומת ארה"ב, במחירי הארץ. זה בנוסף להפרשי ענק בעלות החלקים.
חוץ מזה, מה שמורכב בבית חרושת, יש להניח טוב ממה שנוגעים בו. זה עוד שיקול לא לגעת.
אגב, באוטו שלי אין חגורת תזמון. יש חגורת גומי ומותחן שמפעיל כל מני מנגנונים. בדיקה ויזואלית בהחלט מספיקה.
 

Haim_Gds

Member
לא זול. ניתן לחסוך כאן מעט ע"י רכישת נוזל הגיר עצמאית, אם זה עולה כ 800 ש"ח כדאי לבדוק אם ניתן להשיג בארץ בזול יותר או אפילו להזמין מחו"ל.

אגב, באוטו שלי אין חגורת תזמון. יש חגורת גומי ומותחן שמפעיל כל מני מנגנונים. בדיקה ויזואלית בהחלט מספיקה.
בז'רגון המקובל:
חגורת תזמון, רצועת תזמון: עשויות מחומר סינטטי שמזדקן ומתבלה. יש להחליף בהתאם לקילומטראז' וזמן, בדרך כלל ניתנת לבדיקה וויזואלית. על המותחנים להיות מוחלפים בו זמנית.
שרשרת תזמון: עשויה ממתכת ומכל בחינה מעשית שורדת את כל חיי המנוע.

אתה מתאר את חגורת האביזרים איתה המנוע מסובב את האביזרים ההיקפיים (אלטרנטור, מדחס מזגן וכו'). אין קשר בינה לבין הרצועת תזמון.
 

boriska1

Member
אכן שרשרת תזמון. אין המלצות יצרן להחליף חגורה של האלטרנטור ואביזרים, יש רק לבדוק.

בארץ החברה לא מפרסמת טבלת טיפולים. באחד משני המוסכים המורשים של וולוו הציעו לי להחליף את החגורה והמותחן. כמובן לא אעשה את זה
 

חן 1111

Active member
אכן שרשרת תזמון. אין המלצות יצרן להחליף חגורה של האלטרנטור ואביזרים, יש רק לבדוק.

בארץ החברה לא מפרסמת טבלת טיפולים. באחד משני המוסכים המורשים של וולוו הציעו לי להחליף את החגורה והמותחן. כמובן לא אעשה את זה
אם ככה, שרשרת תזמון לא צריך להחליף עד שהיא מתבלה. בדרך כלל מתחילה להרעיש ואז מטפלים בזה.
לגבי רצועת אביזרים, קל לבדוק אותה. אז אם היא בלויה וסדוקה הייתי מחליף אותה, וזה לא צריך להיות יקר. לא צריך להחליף את המותחן. גם הוא יתחיל להרעיש כשיהיה צורך.
 

boriska1

Member
לא התעצלתי, בדקתי. יש בכפר סבא חברה, צריך להביא לה 100-150 גרם מנוזל הגיר, הם עושים אנליזה ואז מחליטים אם להחליף את השמן או לא.
התענוג עולה כ 250 ש"ח, כולל מע"מ. אעשה את זה, כאשר האוטו יגיע ל130-140 אלף ק"מ וכמובן אדווח.
 

חן 1111

Active member
לא התעצלתי, בדקתי. יש בכפר סבא חברה, צריך להביא לה 100-150 גרם מנוזל הגיר, הם עושים אנליזה ואז מחליטים אם להחליף את השמן או לא.
התענוג עולה כ 250 ש"ח, כולל מע"מ. אעשה את זה, כאשר האוטו יגיע ל130-140 אלף ק"מ וכמובן אדווח.
אפשר קישור לחברה הזאת, או את השם שלה?
 

חן 1111

Active member

יש עוד הרבה חברות. בירושלים לא מצאתי, לי היה נוח כפר סבא.
טוב לדעת. אני מכיר את המהנדס שלהם.
עדיין הייתי בודק כמה עולה החלפת שמן לא במוסך היבואן.
אצלי באוטו החלפת שמן גיר עולה פחות מ-250 שקל.
ואם כבר אתה הולך בדרך הזאת, הייתי שולח את השמן לבדיקה כבר עכשיו. כל הרעיון זה לאתר בעיות בשלב מוקדם. לא למתוח את זה עד הרגע האחרון.
 

boriska1

Member
חן מכובדי. יש לי שלשה תמרורים, לפני שנגרם נזק: נורת אזהרה במכונית, בדיקה ויזואלית של מכונאי בכל 15000 ק"מ, והעיקר - הוראות יצרן. דעתי, צריך להשתדל לא לגעת ככל האפשר בכל הנעשה בבית חרושת, כל טיפול הוא פוטנציאל לתקלה. יחד עם זאת שוכנעתי לעשות את הבדיקה.
כפי שכתבתי למעלה, עלות החלפת שמן כ900 ש"ח. אי אפשר להוריד עלות באופן משמעותי, שכן הרוב הוא עלות השמן. לשים שמן חליפי? שלא בשימוש החברה? צריך לזה אומץ וגם ידע שאין לי.
 

חן 1111

Active member
חן מכובדי. יש לי שלשה תמרורים, לפני שנגרם נזק: נורת אזהרה במכונית, בדיקה ויזואלית של מכונאי בכל 15000 ק"מ, והעיקר - הוראות יצרן. דעתי, צריך להשתדל לא לגעת ככל האפשר בכל הנעשה בבית חרושת, כל טיפול הוא פוטנציאל לתקלה. יחד עם זאת שוכנעתי לעשות את הבדיקה.
כפי שכתבתי למעלה, עלות החלפת שמן כ900 ש"ח. אי אפשר להוריד עלות באופן משמעותי, שכן הרוב הוא עלות השמן. לשים שמן חליפי? שלא בשימוש החברה? צריך לזה אומץ וגם ידע שאין לי.
אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.
בעבר התייעצתי עם מומחים על העניין הזה, והשורה התחתונה היא שעדיף להשתמש בשמן זול ולהחליף בתדירות גבוהה, מאשר להשתמש בשמן איכותי ויקר אבל להשאיר אותו הרבה מדי זמן.
 

boriska1

Member
אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.
בעבר התייעצתי עם מומחים על העניין הזה, והשורה התחתונה היא שעדיף להשתמש בשמן זול ולהחליף בתדירות גבוהה, מאשר להשתמש בשמן איכותי ויקר אבל להשאיר אותו הרבה מדי זמן.
אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.
בעבר התייעצתי עם מומחים על העניין הזה, והשורה התחתונה היא שעדיף להשתמש בשמן זול ולהחליף בתדירות גבוהה, מאשר להשתמש בשמן איכותי ויקר אבל להשאיר אותו הרבה מדי זמן.
חן. אכן שמן AW1, בדקתי בספר רכב.
תוך שחיפשתי בספר רכב, מצאתי שוולוו ממליצה לא להשתמש במוצרי טיפוח לפלסטיק, לעור כן. גם מצאתי הגדרה לאיזורי אקלים קשה, חום מעל 40 מעלות או קור מתחת ל30 מעלות. ירושלים לא שייכת לזה.
החברה בארץ משתמשת בשמן VALVOLINE , למרות שוולוו עולמית ממליצה על קסטרול. ידוע לך משהו על החברה הזו?
 

חן 1111

Active member
חן. אכן שמן AW1, בדקתי בספר רכב.
תוך שחיפשתי בספר רכב, מצאתי שוולוו ממליצה לא להשתמש במוצרי טיפוח לפלסטיק, לעור כן. גם מצאתי הגדרה לאיזורי אקלים קשה, חום מעל 40 מעלות או קור מתחת ל30 מעלות. ירושלים לא שייכת לזה.
החברה בארץ משתמשת בשמן VALVOLINE , למרות שוולוו עולמית ממליצה על קסטרול. ידוע לך משהו על החברה הזו?
כן, שתיהן חברות עולמיות מוכרות ואיכותיות. לא משנה על מה היצרן ממליץ. לכל יצרן יש שיתוף פעולה עם חברת שמנים כלשהי, והוא ממליץ עליה. זה לא אומר כלום. אותך מעניין רק התקן, AW1, ושהשמן יהיה של חברה איכותית ולא איזה יצרן עלום (להדפיס אותיות על האריזה כל אחד יכול...).
 

חן 1111

Active member
חן מכובדי. יש לי שלשה תמרורים, לפני שנגרם נזק: נורת אזהרה במכונית, בדיקה ויזואלית של מכונאי בכל 15000 ק"מ, והעיקר - הוראות יצרן. דעתי, צריך להשתדל לא לגעת ככל האפשר בכל הנעשה בבית חרושת, כל טיפול הוא פוטנציאל לתקלה. יחד עם זאת שוכנעתי לעשות את הבדיקה.
כפי שכתבתי למעלה, עלות החלפת שמן כ900 ש"ח. אי אפשר להוריד עלות באופן משמעותי, שכן הרוב הוא עלות השמן. לשים שמן חליפי? שלא בשימוש החברה? צריך לזה אומץ וגם ידע שאין לי.
כמו שכתבתי קודם, הנורה שמציינת שנדרשת החלפת שמן פשוט מחשבת את זמני העבודה במהירויות, עומסים וטמפרטורות שונות. היא לא באמת יודעת את מצב הגיר והשמן. נורת האזהרה על תקלות, כמו שכתב חיים, מזהירה כשכבר מאוחר מדי.
לגבי בדיקה ויזואלית, הם בודקים רק אם יש דליפות. גם אם ישקיעו ויוציאו קצת שמן ויסתכלו עליו, יכולת האבחון בצורה כזאת היא מאוד מוגבלת.
 

Haim_Gds

Member
לא בדיוק הבנתי, איזו בדיקה ויזואלית ניתן לבצע בתיבה? ממה ששמעתי, ברוב התיבות הסינכרוניות בעשר השנים האחרונות אין אפילו מדיד גובה שמן גיר...
החלפתי בחמישי שמן גיר ופילטר (טיפול 180K) לא זולים, שמן מקורי עולה כ 70 ש"ח/ליטר. אבל זה מתבצע אחת ל 3-4 שנים כך שזה נסבל.
לא הייתי סומך שנורה תזהיר אותי לפני תקלה. מסיבות שיווקיות מעדיפים שהנורה תדלק בזמן/לאחר תקלה מאשר לפנייה הרי לא תרצה לקנות רכב שבו על כל פיפס אתה מקבל אזהרה, זה מוריד ממוניטין האמינות של היצרן.
 

boriska1

Member
חיים, "על זה בוכה הנביא" . החברה בארץ רוצה להחליף שמן גיר כל 75.000 ק"מ. בעוד בארה"ב, קנדה, אנגליה וגרמניה לא ממליצים כלל להחליף שמן גיר, אלא לבדוק בלבד. ברכב שגורר או באיזורי אקלים קשים יש להחליף כל 80.000 ק"מ. כפי שכתבתי למעלה, סיווגו אותנו יחד עם פאקיסטאן ועיראק. אבל אנחנו דומים יותר לקליפורניה.הדלק שלנו טוב מאוד (בדרך כלל), אין לנו הרבה אבק, הכבישים שלנו מצויינים, אין תנאי אקלים קיצוניים (מעל 40 מעלות חום או מתחת ל30 מעלות קור, במקרה ראיתי את ההגדרה בספר רכב).
בדיקה ויזואלית של השמן, דהיינו צבע השמן.
נכון, הגיוני להחליף שמן גיר ב180 אלף.
ברכב שלי על כל פיפס מקבלים הודעת טקסט. . יש הודעות שמורות לך לעצור את הרכב בביטחה, קרה לי פעם אחת, פיצוץ בצינורית מים, זאת לפני שהאוטו התחמם. כל השאר לא רציניות. דוגמה, אחרי החלפת שמן ונסיעה קצרה אחרי זה, הייתה הודעה להוסיף עוד חצי קילו, ללא הוראה לעצור את האוטו או נורה אדומה, אוויר בגלגלים וכד".
דווקא מאוד נוח
 

חן 1111

Active member
חיים, "על זה בוכה הנביא" . החברה בארץ רוצה להחליף שמן גיר כל 75.000 ק"מ. בעוד בארה"ב, קנדה, אנגליה וגרמניה לא ממליצים כלל להחליף שמן גיר, אלא לבדוק בלבד. ברכב שגורר או באיזורי אקלים קשים יש להחליף כל 80.000 ק"מ. כפי שכתבתי למעלה, סיווגו אותנו יחד עם פאקיסטאן ועיראק. אבל אנחנו דומים יותר לקליפורניה.הדלק שלנו טוב מאוד (בדרך כלל), אין לנו הרבה אבק, הכבישים שלנו מצויינים, אין תנאי אקלים קיצוניים (מעל 40 מעלות חום או מתחת ל30 מעלות קור, במקרה ראיתי את ההגדרה בספר רכב).
בדיקה ויזואלית של השמן, דהיינו צבע השמן.
נכון, הגיוני להחליף שמן גיר ב180 אלף.
ברכב שלי על כל פיפס מקבלים הודעת טקסט. . יש הודעות שמורות לך לעצור את הרכב בביטחה, קרה לי פעם אחת, פיצוץ בצינורית מים, זאת לפני שהאוטו התחמם. כל השאר לא רציניות. דוגמה, אחרי החלפת שמן ונסיעה קצרה אחרי זה, הייתה הודעה להוסיף עוד חצי קילו, ללא הוראה לעצור את האוטו או נורה אדומה, אוויר בגלגלים וכד".
דווקא מאוד נוח
אתה מתעקש להיצמד לנוסחאות ונתונים כתובים וזו טעות.
לא, לא הגיוני להחליף שמן גיר ב-180 אלף. הרבה יותר הגיוני להחליף ב-75 אלף, או 90 אם אתה רוצה...
למעשה 180 אלף זה אורך החיים הממוצע של הרבה גירים היום. כשהיצרן אומר שהשמן טוב לכל החיים, לזה הוא מתכוון. הרי בגיל כזה כבר אין אחריות.
אז אם מטרת החלפות השמן היא להאריך את חיי הגיר, אין טעם לעשות את זה לקראת סוף החיים.
 
למעלה