בז'רגון המקובל:אגב, באוטו שלי אין חגורת תזמון. יש חגורת גומי ומותחן שמפעיל כל מני מנגנונים. בדיקה ויזואלית בהחלט מספיקה.
אם ככה, שרשרת תזמון לא צריך להחליף עד שהיא מתבלה. בדרך כלל מתחילה להרעיש ואז מטפלים בזה.אכן שרשרת תזמון. אין המלצות יצרן להחליף חגורה של האלטרנטור ואביזרים, יש רק לבדוק.
בארץ החברה לא מפרסמת טבלת טיפולים. באחד משני המוסכים המורשים של וולוו הציעו לי להחליף את החגורה והמותחן. כמובן לא אעשה את זה
אפשר קישור לחברה הזאת, או את השם שלה?לא התעצלתי, בדקתי. יש בכפר סבא חברה, צריך להביא לה 100-150 גרם מנוזל הגיר, הם עושים אנליזה ואז מחליטים אם להחליף את השמן או לא.
התענוג עולה כ 250 ש"ח, כולל מע"מ. אעשה את זה, כאשר האוטו יגיע ל130-140 אלף ק"מ וכמובן אדווח.
טוב לדעת. אני מכיר את המהנדס שלהם.איי.סי.טי מעבדות שמנים 1995 בע"מ - ICT Oil Lab oratories Ltd.
חברת איי.סי.טי. מעבדות שמנים 1995 בע"מ מתמחה בביצוע בדיקות מעבדה ויעוץ טכני בתחומי שמנים, חומרי סיכה, דלקים ונוזלי קירור. באתר ניתן להתרשם ממwww.ictlabs.com
יש עוד הרבה חברות. בירושלים לא מצאתי, לי היה נוח כפר סבא.
אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.חן מכובדי. יש לי שלשה תמרורים, לפני שנגרם נזק: נורת אזהרה במכונית, בדיקה ויזואלית של מכונאי בכל 15000 ק"מ, והעיקר - הוראות יצרן. דעתי, צריך להשתדל לא לגעת ככל האפשר בכל הנעשה בבית חרושת, כל טיפול הוא פוטנציאל לתקלה. יחד עם זאת שוכנעתי לעשות את הבדיקה.
כפי שכתבתי למעלה, עלות החלפת שמן כ900 ש"ח. אי אפשר להוריד עלות באופן משמעותי, שכן הרוב הוא עלות השמן. לשים שמן חליפי? שלא בשימוש החברה? צריך לזה אומץ וגם ידע שאין לי.
אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.
בעבר התייעצתי עם מומחים על העניין הזה, והשורה התחתונה היא שעדיף להשתמש בשמן זול ולהחליף בתדירות גבוהה, מאשר להשתמש בשמן איכותי ויקר אבל להשאיר אותו הרבה מדי זמן.
חן. אכן שמן AW1, בדקתי בספר רכב.אין דבר כזה שמן חליפי. ליתר דיוק אין דבר כזה מקורי. החברה ממליצה על שמן בתקן מסוים. במקרה של הוולוו שלך, זה כנראה AW1 (תבדוק בספר הרכב אם אני צודק). אז כל שמן של יצרן איכותי, שכתוב עליו שהוא עומד בתקן הזה, יהיה טוב. ראיתי באינטרנט של ליקווי-מולי ב-60 שקל לליטר, ויש גם יותר זולים.
בעבר התייעצתי עם מומחים על העניין הזה, והשורה התחתונה היא שעדיף להשתמש בשמן זול ולהחליף בתדירות גבוהה, מאשר להשתמש בשמן איכותי ויקר אבל להשאיר אותו הרבה מדי זמן.
כן, שתיהן חברות עולמיות מוכרות ואיכותיות. לא משנה על מה היצרן ממליץ. לכל יצרן יש שיתוף פעולה עם חברת שמנים כלשהי, והוא ממליץ עליה. זה לא אומר כלום. אותך מעניין רק התקן, AW1, ושהשמן יהיה של חברה איכותית ולא איזה יצרן עלום (להדפיס אותיות על האריזה כל אחד יכול...).חן. אכן שמן AW1, בדקתי בספר רכב.
תוך שחיפשתי בספר רכב, מצאתי שוולוו ממליצה לא להשתמש במוצרי טיפוח לפלסטיק, לעור כן. גם מצאתי הגדרה לאיזורי אקלים קשה, חום מעל 40 מעלות או קור מתחת ל30 מעלות. ירושלים לא שייכת לזה.
החברה בארץ משתמשת בשמן VALVOLINE , למרות שוולוו עולמית ממליצה על קסטרול. ידוע לך משהו על החברה הזו?
כמו שכתבתי קודם, הנורה שמציינת שנדרשת החלפת שמן פשוט מחשבת את זמני העבודה במהירויות, עומסים וטמפרטורות שונות. היא לא באמת יודעת את מצב הגיר והשמן. נורת האזהרה על תקלות, כמו שכתב חיים, מזהירה כשכבר מאוחר מדי.חן מכובדי. יש לי שלשה תמרורים, לפני שנגרם נזק: נורת אזהרה במכונית, בדיקה ויזואלית של מכונאי בכל 15000 ק"מ, והעיקר - הוראות יצרן. דעתי, צריך להשתדל לא לגעת ככל האפשר בכל הנעשה בבית חרושת, כל טיפול הוא פוטנציאל לתקלה. יחד עם זאת שוכנעתי לעשות את הבדיקה.
כפי שכתבתי למעלה, עלות החלפת שמן כ900 ש"ח. אי אפשר להוריד עלות באופן משמעותי, שכן הרוב הוא עלות השמן. לשים שמן חליפי? שלא בשימוש החברה? צריך לזה אומץ וגם ידע שאין לי.
אתה מתעקש להיצמד לנוסחאות ונתונים כתובים וזו טעות.חיים, "על זה בוכה הנביא" . החברה בארץ רוצה להחליף שמן גיר כל 75.000 ק"מ. בעוד בארה"ב, קנדה, אנגליה וגרמניה לא ממליצים כלל להחליף שמן גיר, אלא לבדוק בלבד. ברכב שגורר או באיזורי אקלים קשים יש להחליף כל 80.000 ק"מ. כפי שכתבתי למעלה, סיווגו אותנו יחד עם פאקיסטאן ועיראק. אבל אנחנו דומים יותר לקליפורניה.הדלק שלנו טוב מאוד (בדרך כלל), אין לנו הרבה אבק, הכבישים שלנו מצויינים, אין תנאי אקלים קיצוניים (מעל 40 מעלות חום או מתחת ל30 מעלות קור, במקרה ראיתי את ההגדרה בספר רכב).
בדיקה ויזואלית של השמן, דהיינו צבע השמן.
נכון, הגיוני להחליף שמן גיר ב180 אלף.
ברכב שלי על כל פיפס מקבלים הודעת טקסט. . יש הודעות שמורות לך לעצור את הרכב בביטחה, קרה לי פעם אחת, פיצוץ בצינורית מים, זאת לפני שהאוטו התחמם. כל השאר לא רציניות. דוגמה, אחרי החלפת שמן ונסיעה קצרה אחרי זה, הייתה הודעה להוסיף עוד חצי קילו, ללא הוראה לעצור את האוטו או נורה אדומה, אוויר בגלגלים וכד".
דווקא מאוד נוח
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.