"איך רופא יכול להאמין באלוהים?"

  • פותח הנושא eimad
  • פורסם בתאריך

lernery

New member
בודאי

אם יש לנו צורך ביולוגיה לעשות משהו, ברור שאין זה אומר שזה מה שצריך לעשות. יש לנו צורך ביולוגי להתקיים, למשל, אבל האם מה שצריך לעשות הוא להמשיך להתקיים? אין לזה שום סיבה הגיונית.
 

Y a n i B

New member
קצת קשה לי הטרמינולוגיה

אני חושב שאני 'מבין את הראש שלך', אבל איזה "צורך יש לנו להתקיים"? כשזורקים כדור הוא *צריך* ליפול. האם יש צורך להתקיים? אדם בוחר להתקיים. באותה מידה הוא יכול לשים קץ לחייו.
 

lernery

New member
לפעמים יש יצרים אחרים

שגוברים על היצר ללכת לשירותים\להתקיים
 

Y a n i B

New member
אני מתכוון להפריד בין שני ה"צרכים":

אם אני לא טועה, אתה מתייחס גם לחיים וגם להשתנה כ"צרכים". אני מפריד ביניהם: הצורך לחיות לא נובע מהמציאות הטבעית, ולכן הוא בעל ערך! לעומת זאת: הצורך להשתין כן נובע מהמציאות הטבעית, וככל דבר הנובע מהמציאות הטבעית - אינו ערך! האם אתה מסכים איתי?
 

lernery

New member
לא

הצורך לחיות, לפי הפסיכולוגיה האבולוציונית, הוא בדיוק כמו השתנה... אמנם הוא צורך קצת יותר רוחני והשתנה הוא צורך פיזי, אבל שניהם כביכול טבועים בך בעצם לידתך. ולכן הצורך לחיות - אינו בעל ערך.
 

Y a n i B

New member
לי היה נדמה

שפעם אחת אתה משתמש במושג "צורך" במשמעות שאני השתמשתי בו (כפי שליבוביץ' השתמש), ופעם אחת לפי ההשקפה של "עולם הפסיכולוגיה האבולוצינית" (האם המושג הזה מדוייק בכלל?)
 

lernery

New member
אני מסתכל על הדברים קצת שונה

מלייבוביץ' בשאלה איך לחלק את הגורמים שמשפיעים על אדם לעשות דבר כזה או אחר. למען האמת, לא הבנתי עד היום אם לשיטתו הרצון החופשי הוא הגורם היחיד, הכין נכנסים גורמים כמו צורך. אני בכל אופן מקבל את "גישת הפרלמנט", שבה לרצון החופשי יש 2,3 מושבים או אולי יותר, מתוך 120, כך שהוא משפיע אך גם הצרכים האחרים משפיעים. כאשר אני מדבר על צורך אני מתכוון ליצר במובנו הפשוט. וכאשר אני מדבר על "צריך" במובן של אידיאה, אני מעדיף להשתמש במילה מה ראוי לעשות ולא מה "צריך" כי זה באמת מבלבל.
 

Y a n i B

New member
טרמינולוגיה משותפת זה תמיד טוב ../images/Emo13.gif

אני לא רוצה להגיד דברים על ליבוביץ' לפני שאני מרגיש שאכן ירדתי לסוף דעתו בנושא זה. אני אפרוש עכשיו ואלמד כדי שיום אחד אני אוכל להיות פרופ' לנוירופיזיולוגיה באונ' העברית
 

lernery

New member
יש לך עוד איזה 4-5 פרופסורות אחרות

להשלים.. אל תשכח..
 

natalysh

New member
שמור על הניסוח.

"בלבולי ביצים" תגיד לחברים שלך, פה זה פורום עם חוקים שאחד מהם הוא שפה נאותה. תודה שהרסת דיון שיכול היה להיות תרבותי מאוד.
 

Y a n i B

New member
אני הרסתי דיון?

אני רק הפרתי את הדיון. אם יש לך בעיה להתמודד עם הטענות שהעליתי זה דבר אחר.
 

natalysh

New member
יש לי בעיה עם ניסוחים כמו

"בלבולי ביצים" וקטילות שאינן במקומן. יש כאן דיון פתוח עם מקום להבעת דעתם של כולם, כל עוד הדבר נעשה בכבוד. הדעה שלך לא יותר נכונה מהדעה של ווינסטון ולהיפך.
 

Y a n i B

New member
תתמקד

ההתייחסות הייתה לדברים שהוא אומר, לא לבנאדם עצמו ואישיותו. אם אני אומר על דברים מסויימים שהם "בלבולי ביצים" שום אדם לא ייעלב מזה. "הדעה שלך לא יותר נכונה מהדעה של ווינסטון..." - המושג נכונות (אמת או שקר) קיים במדע, לא בדיונים כאלה. כמו ווינסטון ידידנו, אני רק הצגתי את דעתי.
 

rshalit

New member
אז אם אין נכונות בדיונים כאלו...

אז אם אין "נכונות" בדיונים כאלו...למה אמרת "בלבולי ביצים" , במקום פשוט לתת את דעתך- הרי אם אין נכונות עפ"י השקפתך בהכרח גם אין חוסר נכונות ולכן "בלבולי ביצים" היא תגובה אשר אין לה חלק בדיון ואף סותרת את השקפתך!
 

Y a n i B

New member
לא הבנת את דברי

"בלבולי ביצים" אמרתי כתגובה למה שווינסטון אמר. לא אמרתי שהדברים שלו לא נכונים, כי אין שום נימוק רציונלי (נכון \ לא נכון) כשדנים בנושאים כאלה. ההתייחסות הייתה לתוכן דברי, שאותם אני שולל שלילה מוחלטת. אנשים נלחמים על ערכים; כשפאשיסט (המחזיק בפאשיזם כערך) וליברל (המחזיק בהמוניזם או בליברליזם כערך) נפגשים בקונסטלציה מסויימת, הם נלחמים אחד בשני ואף מוכנים לוותר על חייהם לשם כך. כמובן שאין זה המצב כאן, אך הדוגמא באה להבהיר שאנשים מתווכחים על ערכים, גם אם אין בהם שום נימוק. למה? כי בכך מותר האדם מהבהמה.
 

natalysh

New member
אני לא מתכוונת להמשיך בויכוח הזה.

אני ציינתי פשוט את העובדות - שיש חוקים שהניסוח שלך בהודעה הראשונה נגד אותם. אתה יכול לבחור לעשות עם זה מה שאתה רוצה, אבל בסופו של דבר הניסוח לא פוגע באף אחד חוץ ממך.
 
למעלה