אימוץ בארה"ב

elichairubin

New member
אימוץ בארה"ב

יש לי אזרחות אמריקאית, האם אפשרי לעבור לארהב כדי להתחיל שם תהליך אימוץ?
*כבר אימצנו כאן בארץ, אבל התור לילד שני, ארוך מידי, מחכים מעל 3 שנים.
*לאישתי והבת יש ויזה.
* אל תשלחו לי לינקים . רק לספר מנסיון.

תודה
אליחי
 

KallaGLP

New member
לפי מיטב הבנתי, כששני בני הזוג שמאמצים יחד

באימוץ בינלאומי מתוך ארה"ב (ואם אתם זוג נשוי אתם חייבים לאמץ יחד), לאחד מבני הזוג לפחות אמורה להיות אזרחות אמריקאית ולשני אמור להיות סטטוס חוקי בארה"ב (ובנוסף יש לבדוק את דרישות הסטייט שבה מתגוררים). הנה קישור עם התייחסות לכך. למיטב הבנתי, באימוץ פנים אין דרישה לאזרחות כלל, אבל כן יש דרישה לסטטוס תושבות קבע (כלומר גרין קארד). אפשר לקרוא בקישור הבא תחת Domestic Adoptions in the United States.
איזה סוג של ויזה יש לאשתך ולבתך? אם מדובר בגרין קארד בתוקף (כדי שהגרין קארד יהיה בתוקף הן כעקרון אמורות לחיות בארה"ב או לפחות לבקר בארה"ב פעם או פעמיים בשנה לפחות), אני מניחה שאפשר לעבור לארה"ב ולהגיש בקשה לאימוץ בינארצי או פנימי.
אם מדובר בוויזת תייר, זה בלתי אפשרי לעבור לגור בארה"ב, שלא לדבר על לאמץ. במקרה כזה צריך קודם להגיש עבור אשתך ובתך בקשה לגרין קארד מהארץ, תהליך שעלול לקחת שנה או יותר (ולאור המצב לאחרונה סביר שיותר), ואז לעבור לארה"ב ולבקש לאמץ.
כל מה שאני כותבת זה מרפרוף בכמה אתרי אינטרנט שמתייחסים לנושא. איני בשום פנים ואופן מומחית לעניין ועליכם לבדוק בעצמכם את החוקים הפדרליים ושל סטייט המגורים הספציפי כדי לוודא שאכן תוכלו לאמץ שם באמוץ בינלאומי או מקומי.
 

fatfat

New member
כמי שבזמנו ניסתה לעשות זאת, לא מספיק לבקר בארה"ב

אלא יש צרך להתגורר שם בפועל בשנתיים האחרונות
 

KallaGLP

New member
אם כך, מוזר שהם לא מציינים זאת בשום מקום.

אבל בעצם זה לא מפתיע לאור הכרותי עם האמריקאים. אם אפשר לבלבל ולהקשות עם הוראות והסברים, הם כבר ידאגו לעשות זאת.
 

חנונה8

New member
מציינים זאת

אני ובעלי שנינו אזרחי ארה"ב
אבל ירדתי די מהר מהרעיון אחרי שראיתי שחייבים לגור שם בפועל במשך כמה שנים (אני זכרתי 3-4 שנים, אולי זה שנתיים וטעיתי).
 

KallaGLP

New member
השאלה איפה. כי בהוראות שקראתי בחומר שמצאתי באינטרנט

זה לא צויין. אך כאמור לא עשיתי מחקר מעמיק בנושא ואולי פספסתי. אם יש לך קישור למקור שזה מצוין בו, אשמח מאוד.
 

חנונה8

New member
אתמול ניסיתי לחפש לך את הקישור

לא יודעת למה אבל לא מצאתי את מה שקראתי לפני איזה שנתיים.
בכל מקרה אנסה לחפש לך שוב שבוע הבא
 

KallaGLP

New member
תודה, זה מסקרן, אך לא קריטי.

רק אם באמת יש לך זמן וכוח להשקיע בזה.
 

KallaGLP

New member
ועוד, אם זה אכן אחד מהתנאים לאימוץ,

הייתי מצפה שזה יצוין בכל מסמך שמפרט את התנאים לאימוץ. אז לא ברור מדוע זה לא הופיע במסמכים שאליהם קישרתי.
 

Noga Lavie

New member
כי לפעמים דווקא דרישת תושבות/אזרחות נחשבת למובנת מאליה

לא מכירה את ארה"ב, אבל כשאנו באנו לאמץ לא הייתה כתובה אפילו דרישת תושבות, וללא תושבות אי אפשר היה לזוז עם שום פעולה.
כשהגענו לאימוץ בפועל כבר היינו אזרחים, אך במסמכים צויינה רק אזרחות ישראלית. קיבלתי טלפון הסטרי מארגון האימוץ שאין הם יכולים לעזור לנו ללא אזרחות בלגית. כשהבטחתי שיש אזרחות בלגית, הם דרשו לראות צילומי דרכון בפאקס לפני שימשיכו לטפל בנו.
ובלגיה, בחיי שהכל כתוב במפורש בכל מקום. הכל, למעט מה שברור מאליו.
 

KallaGLP

New member
אבל דווקא דרישות אזרחות/תשבות כן כתובות,

אבל לא כתוב כמה זמן נדרשים לגור במדינה או להיות בעלי אזרחות/תושבות לפני שאפשר לאמץ. לאור העובדה שארה"ב היא ארץ הגירה מובהקת הייתי מצפה שאם אכן יש מגבלה כזו, היא תהיה כתובה יחד עם הדרישה לאזרחות/תושבות.
 

Noga Lavie

New member
ברור

אך זה, לעיתים, נובע מכשל של עיוורון סלקטיבי.
ברגע שכתוב שקיימת דרישת אזרחות או תושבות, מניחים שאנשים יודעים מה הדרישות לתושבות ולא כותבים זאת. האם זה תקין? האם זה מוזר במדינה שכותבת את כל שאר הדברים בבירור? בבודאי. אבל נתקלתי בכלכך הרבה נקודות של עיוורון כאלו לאורך שנותיי כמהגרת, שהפסקתי לתמוה על קיומן.
(האחרונה הייתה מעצבנת במיוחד, כאשר כתוב בכל מקום שיש קדימות ברישום לבתי ספר לילדים שלאמותיהן אין תעודה תיכונית, ומכיוון שלי יש תואר אוניברסיטאי היה ברור שאנו חייבים לרשום את כאוס כילדה רגילה עם כל סכנות רשימת ההמתנה, ורק כשהסתיימה ההרשמה וכאוס כבר עברה את מריטת העצבים של רשימת ההמתנה והצליחה להתקבל לבית הספר שרצתה, התברר שבעובדה שאין לי תעודת סיום בי"ס תיכוני *בבלגיה* מהווה סיבה טובה לקדימות.)
 

KallaGLP

New member
הדרישה לתושבות קבע היא פשוט להגיע לארה"ב עם הויזה המתאימה

או לקבל אותה בתוך ארה"ב. אין שום משך זמן קבוע שבו צריך לגור בארה"ב כדי לקבל תושבות. זה רק עניין של סוג הוויזה (גרין קארד) ולא של פרק זמן מסוים כלשהו. מהרגע שיש לי גרין קארד, אני נחשבת לתושבת קבע לכל דבר, גם אם אני מתגוררת במדינה רק יום אחד. (נגיד, אדם הגיע לארה"ב עם ויזת עבודה והמעסיק הגיש אותו לגרין קארד, אז מרגע קבלת הגרין קארד הוא נחשב לתושב קבע. או שאדם התחתן עם אזרח ארה"ב והאזרח הגיש אותו לגרין קארד כשבן הזוג, או שניהם, בכלל לא חיים עדיין בארה"ב. אם הבקשה אושרה, אז ביום שהבן זוג דורך על אדמת ארה"ב עם ויזת ההגירה שקיבל, הוא כבר נחשב לתושב קבע לכל דבר). לכן, אם בנוסך לתושבות קבע יש דרישה לחיות בארה"ב פרק זמן מסוים או להיות בסטטוס של תושב קבע לפרק זמן מסוים כדי שאפשר יהיה לאמץ, חייבים לציין זאת במפורש יחד עם עצם הדרישה לתושבות קבע, אחרת זה מאוד מאוד מטעה.
 

KallaGLP

New member
וכמובן שיש גם אזרחי ארה"ב שחיים מחוץ למדינה

ולכן מובן מאליו שאם יש דרישה שבנוסף לעצם האזרחות חייבים לחיות בארה"ב פרק זמן מסוים, הייתי מצפה שיציינו זאת.
 

KallaGLP

New member
ואגב, גם אם תגורי בארה"ב 20 שנה, אך לא יהיה לך גרין קארד,

לא תיחשבי לתושבת קבע. נגיד, אדם הגיע לארה"ב עם ויזת עבודה, אבל המעסיק שלו לא מעוניין להגיש אותו לגרין קארד. כדי להישאר בארה"ב, אחרי כמה שנים הוא יצטרך להאריך את ויזת העבודה, אבל הוא עדיין לא ייחשב לתושב קבע. כל עוד הוא מצליח לחדש את ויזת העבודה או לקבל ויזת עבודה חדשה אצל מעסיק חדש לפני שפגה התקופה שבה מותר לו לשהות בארה"ב על פי הוויזה הנוכחית, הוא יכול להישאר בארה"ב, אבל זה לא ישנה במאום את הסטטוס החוקי שלו ולא יקרב אותו כלל למעמד של תושבות קבע. ואם כבר לא תהיה לו אפשרות לחדש יותר את ויזת העבודה (כי מספר החידושים בדרך כלל מוגבל), הוא יצטרך לעזוב מיידית את ארה"ב, גם אם חי בה כבר כמה שנים. אין לו שום זכויות מעבר לתוקף ויזת העבודה שלו, שנחשבת לוויזה זמנית ולא ויזת הגירה. אותו הדבר אפשר להגיד על ויזת סטודנט, למשל. רק קבלת גרין קארד מקנה סטטוס לתושבות קבע, ואין שום משמעות לפרק הזמן שחיים בארה"ב בהקשר של זכאות לתושבות קבע.
 
למעלה