אימצנו כלב, ואנחנו קצת קלולס, אפשר עזרה?

  • פותח הנושא svety
  • פורסם בתאריך

svety

New member
אימצנו כלב, ואנחנו קצת קלולס, אפשר עזרה?

היי לכולם


אחרי שנים של תחנונים, איומים, נסיונות שוחד ומה לא, התחדשנו בצ'יוואואה מהמם שעונה לשם ג'וני.
כאמור בכותרת ההודעה, אנחנו קצת אובדי עצות לגבי חלק מהדברים. בהמשך השבוע נגיע לוטרינר ונקבל גם ממנו כמה עצות, אבל בינתיים...

1. גינות כלבים בפתח תקווה - אנחנו גרים לא רחוק מבי"ח השרון [יותר קרוב לביה"ס הס אם מישהו מכיר]. איפה אפשר לשחרר את קטנטנוש בלי לפחד שיעלם? יש לנו מעין חורשה מאחורי הבית והמון שכנים מטיילים שם עם הכלבים שלהם אבל היא מוזנחת ומטונפת ואפילו נדמה לי שראיתי שם באנגים, לא המקום שבו הייתי רוצה לתת לו להתרוצץ חופשי.

2. ג'וני ממש פוחד כששמים לו רצועה [יש לו מעין... אין לי מושג איך קוראים לזה, דבר שצריך להלביש לו ולדבר מחברים את הרצועה] לפני טיול. אבל ממש פוחד. רועד בטירוף ובורח למיטה שלו. עד הדלת הוא ממשיך לרעוד ובשנייה שפותחים אותה הוא יוצא בשמחה החוצה ומטייל בכיף. אנחנו מניחים שהרעד נובע מקצת חרדה - הבעלים הקודם שלו נטש אותו אחרי 5 שנים [לפחות לא ברחוב אלא מסר אותו לאבא שלי שעובד איתו]. יש דרך להתגבר על זה? הוא נהנה לטייל אבל כל ה"טקס" הזה ממש מלחיץ אותו.

3. כמה הוא צריך לאכול? ומה האוכל המומלץ? קיבלנו קופסת פלסטיק גדולה עם אוכל בלתי מזוהה ובלי הסבר על הכמות. ג'וני אוכל אותו בהנאה, שזה מעולה, אבל איך זה עובד? האם זה כמו עם חתולים, פשוט לדאוג שתמיד יהיה מלא והוא יאכל כשיבוא לו?

4. כמה פעמים ביום מומלץ לטייל איתו? אנחנו יוצאים איתו פעמיים ביום, ובכל פעם הוא עושה פיפי וקקי.

אלו כל השאלות שעולות לי, אשמח לא רק לתשובות אלא גם לטיפים להורים טריים ומאוהבים.
 
כמה תשובות

1. לא הייתי משחררת כלב לפני שאני סומכת עליו והוא עלי. הוא יכול להיעלם בשניה. נסו לעבוד בהתחלה על המילה בוא/אלי במקום סגור.

2. קוראים לזה רתמה, כדי ללמד אותו לא לפחד כדאי למצוא חטיף ממש שווה (למשל נקנקיה חתוכה לריבועים קטנטנים) ולתת לו בכל פעם ששמים, כך הוא ילמד שרצועה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לו. אולי משהו ברתמה הספציפית מפריע לו, אפשר לנסות להחליף.

3. על כל מזון כתובה כמות ההאכלה המומלצת, לא יודעת מה כדאי לעשות אם לא יודעים של איזה חברה מה שיש לכם, בעייתי... אם הוא לא גרגרן אפשר לתת בינתיים כמה שהוא רוצה וכשתקנו לו שק חדש אז לעבוד לפי ההוראות.

4. להוציא 3 פעמים ביום לפחות



כל הכבוד שאימצתם אותו
מקווה שהוא לא יאלץ לחוות עוד מעברים טראומתים כאלה המסכנון.
 

svety

New member
רתמה! זו המילה שחיפשתי!

תודה על העצות

בהתחלה כמובן שלא אשחרר את קטנטנוש, אבל בהחלט אשחרר קצת את הרצועה ואתן לו להתרחק יותר מחצי מטר ממני


חשבנו לקנות רתמה חדשה, זאת נראית כל כך לא נוחה לו... [וגם לנו לא נוח להלביש לו אותה], אם החדשה לא תגרום לו להפסיק לרעוד אז ננסה את שיטת הנקניק.
 

Lורליי

New member
גם ליבי לא אהבה את הרתמה

בהתחלה היתה לה רתמה שצריך היה להרים אותה מולבשת מהרגליים
ולא אהבה בעליל
עכשיו יש לה אחת שמלבישים מהראש והיא לובשת אותה עם חטיפים. הרבה יותר טוב לה.

לאחותי יש רתמה שמלבישים גם על הידיים והכלבה גם לא מתה על זה,אבל היא הפכה את זה למשחק,היא רודפה אחרי הכלבה, הכלבה נהנית מזה, ובסוף המשחק היא מכניסה ידיים בעצמה לרתמה,לא יאמן!
 
למעלה