אין לי חברים

אין לי חברים

היי טל ! אשמח לקבל ייעוץ- עד כמה שניתן לייעץ. והבעיה היא: אין לי כלל חברים . אני לא חושב שיש אדם אחד בעולם , שיכול לטעון שאני החבר הטוב שלי... אני מתבונן על אנשים אחרים שהם לדעתי הרבה פחות חברותיים ממני, ואפילו הם מוצאים חברים. רק אני לבד לבד לבד. באופן כללי, אני אוהב מאוד להיות לבד. ולא חסר לי במיוחד חברים , פעם ב - , אני כן מרגיש רצון וחשק לצאת עם חברים. האם אי אפשר שיהיו חברים מידי פעם ?!?!? האם חייבים או להיות חברים ממש ממש טובים או בכלל לא... יצא מצב שהיו גברים שהתאהבו בי , אבל אני לא רציתי , כי לא הייתי מאוהב בהם, וכן , אני מחפש חברים-ידידים לצאת איתם מידי פעם, להתייעץ/לייעץ מידי פעם, לא משהו של קשר , זוגיות ומחוייבות. והנה דוגמא: יש בחור שהוא מעין יזיז שלי, אני לחלוטין לא מאוהב בו, אבל לדעתי אנחנו מסתדרים נפלא ביחד, רמזתי לו מס' פעמים שהייתי רוצה סתם ככה לצאת איתו למסעדה, או בילוי זה או אחר. היום הוא התקשר אלי שאל אותי אם בא לי לבוא אליו (הוא לא אמר בשביל מה, אבל זה היה ברור בשביל סקס) , לא היה לי חשק לעשות סקס, ובא לי היה סתם ככה לצאת עם מישהו, נתקעתי בשבת לבד בת"א ורציתי קצת לצאת... אז אמרתי לו : שבא לי שנצא לאכול משהו, אז הוא אמר שהוא אכל כבר עם חברה, אז אמרתי לו פעם הבאה שיזמין אותי. קבענו שנדבר אחכ'. כתבתי לו סמס , אם בא לו להיפגש, אז הוא ענה לי שהוא כעת עם חברים ... (כלומר: אני לא נכלל בתוך החברים שכדאי לו לצאת איתם :( ).... זה לא קשור להיותי הומו, טרנס או מה שלא יהיה, יש לי משהו דפוק באופי, שאני לא יודע מה הוא, והוא מרחיק ממני חברים . גם בלימודים יש לי כמויות של "חברים" שרוצים שאני אסביר להם את החומר. מבאס לגמרי, ואני מרגיש נורא לבד... מידי פעם אני עושה סטוצים- רק בשביל למצוא ידידים בלבד , ולא בגלל הסקס, ואני מגלה שלא מצאתי בזה כלום.... לא יודע מה יש לי... תודה
 
חברים מנין

הי, כמה דברים שלדעתי כדאי לתת עליהם את הדעת: א. מה זה מבחינתך חבר/ה? יש הבדל בין חברות של 'מדי פעם לצאת לבילוי' לבין חברות של 'קשר קרוב של שיתוף'. כדאי לתת על זה את הדעת ולהתאים את מה שמחפשים למה שרוצים למצוא...(זה גם בהקשר שפירטת של ללכת לסטוץ כדי למצוא ידיד ומציאת כלום). ב. היכן הדברים נתקעים? למשל האם יש מספיק אנשים בסביבתך שנראים לך 'חומר טוב' לקשר חברותי? אם לא, אז אולי צריך להגדיל את מעגל האנשים אותו פוגשים. לפעמים יש מספיק אנשים שמוצאים חן אבל לא יודעים 'איך ליזום' קשר חברתי. לפעמים יודעים ליזום, אבל נתקעים בשימור הקשר. אותו דבר עם היזיז עליו דיברת - צריך לבחון האם הוא בכלל פרטנר לקשר חברתי? (מבחינת מיהו ומבחינת התאמה בצרכים החברתיים ביניכם). אם כן, אז אולי כדאי לעבוד על טכניקה של 'כיצד ממנפים' למפגשים חברתיים. למשל אם שואלים מישהו אם בא לו לאכול, והוא אומר שהוא כבר אכל, אז אפשר : א. להזמין אותו למשהו אחר בערב (למשל -בא לך ללכת לאכול? - כבר אכלתי עם חברה. -וואלה, איפה? מקום טוב? וכו'... טוב, אז אם אוכל לא רלוונטי, בא לך לצאת לשתות?/לראות סרט/לראות מרתון בדיוידי) ב. למנף את השיחה להזמנה ביום אחר (למשל- בא לך ללכת לאכול? כבר אכלתי עם חברה. -וואלה, איפה? מקום טוב? אוהב אוכל סיני? אתה יודע בדיוק פתחו סינית חדשה לא רחוק מהבית שלי, בא לך שנקבע למחרתיים?) ג. ללמוד לא לשאול ברגע האחרון אלא לשריין לפני... כלומר צריך להחליט מה מעונינים למצוא, להגדיל מעגל חברתי עד מציאת פוטנציאל חברתי, ומשם זה קשור למיומנויות חברתיות. בנוסף כדאי לתת את הדעת על ה'קפיצה למסקנה' של -התקשרתי והוא אמר לי שהוא עם חברים=>אני לא חלק מחברים ששווה לצאת איתם. אין קשר הכרחי בין הדברים, יתכן קשר, אבל זו נקודה לבדיקה ובירור, לא מקום מובן מאליו.
 
היי המשך

היי, כנראה שלא סתם שמתי את ההודעה הזו פה בייעוץ סוציאלי. במהלך היממה האחרונה, הכרתי מישהו שרצה מאוד להיות ידיד שלי, ואני די הראתי חוסר נכונות. ואז פתאום קיבלתי הארה: כשאנשים רוצים להיות ידידים שלי (אפילו אם גם אני רוצה), אני אוטומטית מראה ריחוק, זה מלחיץ אותי, זה מפחיד אותי. ואני חושב שאני יודע ממה נובע הלחץ (וזה קשור לפורום ייעוץ פסיכולסוציאלי גאה). הסיבה היא : נים הוא אדם מורכב מאוד, הוא גם אישה , וגם גבר, הוא הומו , והוא טרנס . א. ייתכן ואני קצת מתבייש באישיות הזו שלי ב. וזו הסיבה העיקרית שאני מתרחק מאנשים : תמיד יש לי בראש המחשבה: האדם הזה אוהב את נים הלא אמיתי. הוא אוהב חלק מסויים בנים , ואני רוצה מישהו שאוהב את כל כולו את נים . את כל האישיות שלי. .אם אנחנו מכירים בצורה שאני סטרייט, אני תמיד חושב, מה היה קורה לו היה יודע שאני גם טרנסווסטייט ?! אם אנחנו מכירים שהוא מכיר אותי בתור טרנס בבגדי נשים , אני שואל את עצמי , מה היה קורה לו היה מגלה גם צדדים גבריים שבי ? (ובנק' זו, אני מרגיש שאסור לי לגלות צדדים גבריים- אם הכרו אותי בתור נים הנשי, אחרת זה הורס את האייקון של נים שאוהבים . ואולי לא יאהבו את האייקון החדש של נים , שהוא גם נשי מאוד, אבל בהחלט יכול להיות גם גברי?
לדעתי , אחד הקריטריונים החזקים ביותר , של אנשים להחליט (באופן לא מודע) , האם הם רוצים או לא רוצים להיות בקשר עם אדם מסויים . זה רמת הגבריות/נשיות שלו . (ברור שיש עוד המון תכונות , אבל אני בהחלט חושב שלתכונה הזו יש משקל חזק). במקרה שלי: הרמות האלו משתנות בצורה קיצונית, אני יכול להיות גברי , אני יכול להיות נשי מאוד. ואני לא מוכן לחסום שום חלק שבי, ואני חושב שברגע שמישהו אוהב אותי רק בצורה מסויימת, אני לא יכול ה-אני השלם שלי. אשמח את דעתך לעיניין (מצטער אם יש שגיאות כתיב, כתבתי מהלב מבלי לכתוב) 2. בלי שום קשר, מה עושים, אם יצאתי לסטוץ או עם יזיז , שתופס אותי בתור הומו , ופתאום מגלה שאני שם לק בציפורניים ?, והוא מתחיל להגיד לי : אה ?! אתה כמו כל ההומואים הנשיים האלו ?! (כנראה שהוא לא תופס אותי כנשי- וזה בסדר, שיתפוס אותי איך שבא לו , אבל בעיניים שלי, אני כןן אוהב להיות נשי, ובא לי לשים לק). זו הבעיה: כי אני מצד אחד ג'נדרקוויר (שאף אחד ברחוב לא יודע מה זה), מצד שני , אני חי כהומו ... ומצפים ממני להתנהג כפי שהומו צריך להתנהג . (אם אני הומו נשי, עלי להתנהג כמו הומו נשי , אם אני הומו גברי עלי להתנהג כמו הומו גברי , ואני רוצה להשתנות להיות כל פעם מה שה-אני פנימי אומר לי לעשות) תודה רבה רבה
 
מרחב להזדמנות ממשית

הי, אני רואה דמיון אפשרי בין שתי השאלות, ובינן לבין חלק מהשאלה הקודמת. התמה המשותפת לכולן היא אולי - אם שלב א' לא היה מספק, נעצרים בו ואולי צריך לעבוד על מתי ואיך להמשיך הלאה ולתת הזדמנות של ממש ולא לחכות שהכל יהיה פיקס על הנסיון הראשון. בהודעה הקודמת - אם הבחור אמר שהוא כבר אכל - לעבור לאפשרות נוספת (משהו שונה מאכילה/אכילה במועד אחר/הזמנה בעתיד מראש). אם מישהו מכיר אותך בתור דמות מסוימת וחושב שזה כל מה שיש - לא לעצור בהכרח כאן אלא לראות מה קורה כשמכירים עוד צדדים שלך. אם מישהו מצפה ממך להתנהג בצורה מסוימת לא לעצור בהכרח בציפיה שלו, אלא במה קורה כשזה לא קורה וצריך להתאים ציפיות מחדש. אני יודעת שזה רק קצה חוט, אם זה מרגיש מגביל והנסיונות לבד לא מספיקים כדאי לשקול בחיוב טיפול רלוונטי.
 
למעלה