אין שירשור מתאים? שרשרו לפה!

saragon

New member
ממתיהו בן יהודה

מה זה בדיוק הקבר הזה שמצאו מתחת לבית של יהודי טוב? מה שאני יודע שעשו מזה עניין גדול.
 
רוצים להושיט יד? סה"ר מחפשת מתנדבים

הרשת מלאה בקריאות מצוקה, קריאות של אנשים בודדים שניצלו את חסות האנונימיות כדי לשתף בכאב ובמצוקות שלא היו יכולים לספר במקום אחר. ולא תמיד הצעקה נשמעת, והקול שלהם עלול להחלש ולגווע. עבור אותם אנשים הקמנו את סיירת סה"ר – הסיירת היא קבוצת מתנדבים שמשוטטים ברחבי האינטרנט ומחפשים את קריאות המצוקה האלו, פונים אל הגולשת או הגולש ומציעים להם כתובת שבה מתנדבים יקשיבו לכאבם ויתמכו בהם. ההתנדבות מתבצעת מהבית, וכרוכה בשישה מפגשי הכשרה מקדימה. ההכשרה הקרובה תיפתח בפברואר בירושלים. אם אתם רוצים להתנדב – אנא צרו קשר דרך אתר סה"ר או במייל. תודה, צוות סה"ר
 

yudek

New member
ארכיאולוגיה כמדע!?

במאמר שיש כאן בפורום מדובר על כך. לצורך כתיבת עבודה האם אתם מכירים מאמרים מדעיים שמדובר בהם על הארכיאולוגיה כמדע,כדי שאני אוכל ללת הפנייה? תודה רבה
 

עדולם1

New member
דרושים מדריכים

למרכז ארכיאולוגי ירושלים-שפלת יהודה של רשות העתיקות דרושים מדריכים להדרכה בבתי ספר בגני ילדים ובחפירות ואתרים ארכיאולוגיים. דרישות: רקע בארכיאולוגיה- חובה, מגורים בסביבת ירושלים ושפלת יהודה , לפחות יומיים פנויים בשבוע להדרכה, רכב ושפות נוספות- יתרון. נא לשלוח קורות חיים למייל: [email protected] או לפקס: 02-9925056
 

Lakedaimon

New member
אתה צריך לשים לב גם למה שלא אומרים בטלויזיה..

שמת לב שלא נתנו תגובה של רשה"ע? או כל גורם סמכותי אחר? אדם מצא מערת קבורה מתחת לביתו, אין חפירה, אין ממצאים, אין כרונולוגיה, כל מה שיש זה כתובת משוחזרת הכתובה בארמית, ובסברה הזויה כי מדובר במתתיהו אנטיגונוס, בנו הצעיר של יהודה אריסטובולוס השני ונכדו של המלך אלכסנדר ינאי. נכתב מאמר אחד על הכתובת: Rosenthal, S.1973. The Giv'at Ha-Mivtar Inscription. IEJ 23, 72-81‏ ודוחות נכתבו על חפירות שונות שם: ירושלים, גבעת המבתר וסיליוס צפיריס [לז (1971)] [21] ירושלים, גבעת המבתר דן בהט [מא-מב (1972)] [20] ירושלים, גבעת המבתר עמוס קלונר [מג (1972)] [16] ירושלים , גבעת המבתר פאני ויטו [מד (1972)] [22] ירושלים, גבעת המבתר רות פלד ואורנה הס [מח-מט (1974)] [68] ירושלים, גבעת המבתר ראפע אבו ריא [קד (1995)] [89] ירושלים, גבעת המבתר גדעון סולימני ובועז זיסו [קח (1999)] [134] אך מעבר לכך, אין מידע.
 

Lakedaimon

New member
למה הכוונה?

ארכיאולוגיה אינה מדע מדויק, אם לכך הכוונה. האם אתה מחפש חומר על הצד המדעי של הארכיאולוגיה? כי על זה יש המון מאמרים ספרים וכ"ו. הכי טוב שאני יכול לחשוב עליו כרגע : Renfrew, C. and Bahn P. 2004. Archaeology : theories, methods, and practice. 4th ed. Thames and Hudson. לגבי מאמרים: מצורף מאמר טוב של בינפורד.
 

Lakedaimon

New member
שוב הסינים עושים את זה

וגם הפעם עזרנו... מסתבר שעבודה משותפת של הסינים ושל בוארטו א' ווינר ס' ממכון וייצמן הובילה למסקנה שכלי חרס יוצרו בסין לפני כ 18,000 שנה (!), מישהו מוכן להזכיר לי מתי מתחיל הניאולית הקיראמי שלנו? אני די בטוח שיותר מאוחר... בכל מקרה, הנה המאמר, מקווה שזה יעניין את מי שזה צריך לעניין אותו... ולמי שלא ממש מעוניין, הנה התקציר של "הידען".
 

shay4442

New member
כלי החרס הקדומים ביותר

אצלנו בארץ ישראל ניאולית קראמי לפני 8,000 שנים(6,000 לפני הספירה)נקראת גם "קראמיקה ירמוכית" מאופיינת בעיטורי "אידרה", קרובים אליה גם "קראמיקה לודית" וקצת אחרי או אפילו חופף לטעת פרו' גופר "קראמיקה יריחו9" -היפנים נחשבו להכי קדומים נמצאו אצלם כלי חרס(גסים,לא פונקציונלים) שמתוארכים לפני 13,000 שנים
 

batam1

New member
ההיסטוריה המקובלת מסוקרת מנקודת ראות מערבית

בשעה שהרבה מההמצאות באלפי השנים האחרונות מקורן במזרח והן זלגו למערב. מעניין אם אותה זליגה טכנולוגית היתה קיימת גם קודם לכן, בכיוון הפוך מכיוון ההתפשטות של האדם מאפריקה.
 

Lakedaimon

New member
יום העיון של חיפה ורשה"ע

חפירות ומחקרים בצפון הארץ 7, יתקיים בחיפה במוזיאון הכט ב28.01.10. מצ"ב PDF עם פירוט.
 

הנדריקס

New member
הקרן לחקר ארכיאווגי של א"י (ע"ר)

ברצוני להודיע לחברי הפורום על הקמת קרן חדשה הנקראת "הקרן לחקר ארכיאולוגי של ארץ ישראל". הקרן שמה לה למטרה לקדם את המחקר הארכיאולוגי בארץ ישראל. בין שאר מטרות הקרן נפעל לפתח טכנולוגיות חדשות בשירות הארכיאולוגיה, לממן ולהפעיל חפירות ארכיאולוגיות ולשמור ולפתח אתרים ארכיאולוגים ועוד. פרטים נוספים על הקרן תוכלו למצוא באתר הבית www.farli.org בין היתר באתר תוכלו למוא מגוון כלי מחקר מקוונים ומועילים. תוכלו להתעדכן בחדשות, עידכונים והודעות הקרן גם בדף הקרן באתר פייסבוק: http://www.facebook.com/pages/FARLI...-of-the-Land-of-Israel/224557241029?ref=share בברכה, צוות הקרן.
 
על זה נאמר wtf?

 
אצלנו, כמו בערבית, אומרים חאלב

ואם ממש רוצים, אפשר גם להיצמד לכינוי העברי הקדום - ארם צובא (ו"כתר ארם צובא", ספר התורה העתיק של יהודי חאלב, מפורסם בזכות עצמו).
 
למעלה