איסור פיטורין בזמן הריון פועל לרעתי

פאי

New member
איסור פיטורין בזמן הריון פועל לרעתי

לא מזמן התחלתי לעבוד במקום חדש טרם חתמנו על חוזה (העניין מתמרח) עוד בראיון לפני שהתחלתי שאלו אותי אם יש לי כוונה להכנס להריון בקרוב (התרעמתי על זה. שם וגם כאן) ואחכ עוד פעם (כשהתקדמנו לעוד ראיון, אחרי תקופת נסיון) בשניהם השבתי בשלילה (כי זה לא ענינם) אחרי כמה ימים התברר לי שאני בהריון ומיד רצתי להודיע למעסיקה שלי (למרות שיכולתי להחזיק את הענין בסוד עוד חודשיים לפחות. רציתי להיות "הוגנת"). למרות כל זאת היא החליטה שהיא לוקחת אותי לעבודה (לדעתי בגלל מחסור חמור בכח אדם וגם בגלל שאני טובה מאוד). עכשיו החוזה שלי מוגבל ל5 חודשים בגלל האיסור לפטר אישה בהריון אחרי שעבדה חצי שנה (גם אם מדובר בתום חוזה). אני מרגישה שאכלתי אותה בגלל שסיפרתי כי היא מצידה מנסה להגן על עצמה אבל אני הולכת למצוא את עצמי ללא עבודה 3 חדשים לפני הלידה המתוכננת. מי יקח אותי לעבודה ל3 חודשים עם בטן גדולה? מה אני יכולה לעשות עכשיו?
 
אני מציעה שתפני לפורום חוק ומשפט

עם סט השאלות הבאות: האם מותר לעכב חתימת חוזה עם עובד, או להתחיל להעסיק עובד מבלי להתחייב על תנאי עבודתו? האם מותר לשנות בכתב תנאים שסוכמו, או שהשתמעו מסיכום בעל פה? (במקרה שלך - האם מותר להגביל חוזה לחמישה חודשים, למרות שבכניסתך לעבודה לא דובר על מגבלה כזאת, ומן הסתם יכולת להסיק שעבודתך איננה מוגבלת בזמן?) להערכתי, זה אסור ואף זה אסור. אני לא חושבת שהצעד שעושה המעסיקה שלך חוקי. אבל, כמו שאמרתי, צריך לשאול מישהו שמבין בדיני עבודה.
 

Dorfl

New member
רגע רגע רגע

בואי נזכור שבכל חתימת חוזה יש שני צדדים. בואי נזכור שגם להם יש אינטרסים. בואי נזכור שהם היו הוגנים איתך - שכרו אותך למרות שאת בהיריון. איפה הם חטאו? החוקים שנחקקו נועדו להגן על אישה שכבר עובדת במקום זמן מה, לא על מישהי שבדיוק נשכרה כשהיא עוד בהיריון. מוסרית, אני חושב שאין לך קייס (כמובן שמשפטית המצב יכול להיות שונה לגמריי) - הם עשו מעל ומעבר כששכרו עובדת שהם ידעו שתנטוש אותם (גם אם לזמן מה) בעוד כתשעה חודשים, את לא יכולה לצפות מהם לשאת בנטל של תשלום משכורת לעובדת שלא עובדת?
 

Dorfl

New member
אני מצטער שההודעה לא ברורה

אני די עייף, זו ככל הנראה הסיבה. הייתי עורך אותה וכותב אותה מחדש, אבל אני חושב שהנקודה שלי עדיין די ברורה. שוב, סליחה.
 
איש איננו משלם משכורת לעובדת

שלא עובדת. דמי הלידה והתשלומים בעת חופשת הלידה הם בכל מקרה על חשבון הבטוח הלאומי, ולא על חשבון המעסיק. אשר לשכירת עובדת שלא עובדת, הרי לך עובדת שמעוניינת לעבוד, אלא שהמעסיקה איננה מעוניינת לאפשר לה לעבוד עד חופשת הלידה, אלא רק למשך חמישה חודשים. קראת את ההודעה שלה? או, אז זהו.
 

Dorfl

New member
צודקת

אני חייב להודות בבורות בנושא, אני רק בן 18.5, ואני גם גבר, כך שלא יצא לי להתעמק בחוקים הנ"ל. אם המשכורת לא יוצאת מכיסו של המעסיק, אני לא רואה סיבה שלא להעסיק אותה. בעצם, אני רואה סיבה מסוימת - אחרי הלידה לא סביר שביצועיה לא ירדו, מאחר והיא תרצה לבלות יותר זמן עם הילד, אבל זה כבר לא קשור: גם כשלי יוולד ילד אני ארצה לקחת חופשת לידה, וגם אחריה אני ארצה לבלות איתו כמה שיותר זמן, כך שאין כאן שום חשיבות לעובדה שהיא אישה.
 

פאי

New member
לי נאמר שהמעסיק משתתף בעלות

של חופשת לידה. לא ביררתי אצל מקור מוסמך אבל הבנתי מהמעסיקה שהימים הראשונים (עד גבול מסוים) הם על חשבון המעסיק (בהתאם למשך התקופה בה עבדה האישה לפני כן). ברור לי שהיא מנסה להגן על עצמה כדי לא למצוא את עצמה חייבת כלמיני דברים (תשלום מסוים עבור חופשת לידה, אי יכולת לפטר אותי במשך כמה חודשים בהם אני לא עובדת אבל הפזם ממשיך לדפוק וכו´) למישהי שעבדה אצלה תקופה קצרה. אם אני מפסיקה לעבוד 3 חודשים לפני הלידה (בין אם לא נחדש את החוזה ובין אם לא אהיה מסוגלת להמשיך לעבוד - שכן מדובר בעבודה פיזית) - האם אהיה זכאית לחופשת לידה? לאבטלה ואחכ חופשת לידה? יותר מאוחר אפנה את כל השאלות לפורום חוק ומשפט אבל אם בינתיים יש מישהו שיודע - אשמח אם יספר לי.
 

ציפי ג

New member
הביטוח לאומי בלבד

משלם את המשכורת שלך ולא המעסיקה. לגבי סוף השאלה זה תלוי באיזה רצף יש לך בעבודות במקומות אחרים כלומר כמה חודשים עבדת אצל מעבידים שונים ברצף קודם ללידה. באשר לחוזה, לדעתי היא טועה, עובדת צריכה ותק במקום עבודה קודם לכניסה להריון,כדי שתוכל להשתמש בהריון כהגנה מפיטורין. לך אין את הותק הזה. אבל יתכן, ולמרות מקצועי ותפקידי כמנהלת פחו"מ, אני טועה. תשאלי אצלנו בפורום והמומחים בתחום דיני העבודה, יענו לך בשמחה.
 

אמיר.

New member
דמי אבטלה...

תקבלי לשלשה חודשים ואחר כך שמי לידה. אחר כך תחפשי עבודה. אם תמצאי עבודה שמועד תחילתה הוא, נניח חודשים לאחר תום חופשת הלידה, יש להניח שפקידי האבטלה לא ישלחו אותך לעבודה זמנית ויאשרו לך עוד קצת דמי אבטלה. בהצלחה.
 
למעלה