איפה אגוד יחס"צ בנוגע לשערורית התוכן השיווקי?

איפה אגוד יחס"צ בנוגע לשערורית התוכן השיווקי?

הגיע הזמן שהאגוד אם הוא עדיין קיים, יפעל באופן נחרץ על ההטעיה לכאורה שבתוכן השיווקי במיוחד בטלוויזיה! בדיוק כמו מודעות בפרסומת של ג' יפית ודומיה בתחילת הדרך שעוצבו כ"כתבות עיתונות" תמימות, וחוייבו לציין בהמשך בכותרת "מדור פרסומי" כך לדעתי חייבים להפעיל לחץ ולדרוש מהרגולטור המפקח על הערוצים המיסחריים לחייב אותם בכל קטע תוכנית בה מופיע "מרואיין תמים, לכאורה שבעצם שילם הרבה מאוד כסף להגיע למסך, שתופיע הכתובת "תוכן שיווקי" , כדי שהציבור הדי תמים ברובו , יוזהר שהדברים אינם "אובייקטיבים" ומטעם המערכת לאחר תחקיר מעמיק אלא פשוט פרסומת לכל דבר ועניין, במסווה של מרואיין או מוצר "תמים"...
 

babanet

New member
אין לדבר סוף

נכון שהציבור תמים אבל התעשייה בנויה על יחסי ציבור. אולי נתחיל להגביל פרסום סמוי של שחקן שותה משקה מסחרי/קונה בחנות או רשת מזון וכולי גם במקרים כאלו נגדיר כמסר פרסומי? גם שקיות של חנויות עם מסר פרסומי צריך לאסור? וכן הלאה. העולם שלנו מסחרי מאד והרצון להגבלות צריך שייעשה ברגישות גדולה
 
אין מקום לגילוי נאות בדוגמאות שנתת...

זכותה של חנות לארוז את המוצרים שרוכשים לקוחותיה בשקיות הנושאות את לוגו החנות/רשת וזכותה של בר רפאלי ללגום מבקבוק "סופר דרינק" ליטר וחצי בטעם מנטה בחוצות העיר. כצופה, כשמסתיים מקבץ הפרסומות ומתחילה התכנית, אני יכול להתרווח בכורסא ולהניח שיוצגו בפניי תכנים שהסיבה לשידורם היא שיקול דעת מערכתי ולא תשלום מצד גורם בעל עניין. ברגע שהפרסומת זולגת ממקבץ הפרסומות אל התכנית עצמה - אז צריך הרגולטור להתערב.
 
ושהאייטם נכנס רק על סמך היכרות העורך עם היחצן

מעניין שהאייטטמים נכנסים רק מישקולי היכרות של היחצנים עם העורכים זה בסדר? הרי זה לא בדיוק "אובייקטיבי"....זה כי הוא עושה ג'סטה ליחצן אז יכתבו על המסך תוכן ג'סטאי?
 
אורנית, רוצה להאמין...

שהעורך הסביר לא יתחב לליין-אפ אייטם נטול כל עניין לציבור, רק כמחווה ליחצ"ן כזה או אחר - בסופו של דבר המוניטין של התכנית מוטל על הכף. השאיפה היא להיפגש בנקודת ההשקה של הערך העיתונאי וקידום הלקוח שלנו - זו האמנות של יחסי הציבור - להזין את התקשורת בסיפורים מעניינים באמת תוך הצגת הלקוח שלנו באור חיובי או כאוטוריטה בתחום - לרתום את האיכויות של הלקוח שלנו ליצירת סיפור בעל ערך עיתונאי.
 
למעלה