איפה הם הופיעו חוץ מאשר במד מן

ניר4819

New member
הביקורות הלא מפרגנות שקראתי

נוגעות בדיוק בנקודה הזו, של הנה עוד פעם סורקין. את לא מוצאת את האובר פטריוטיזם שלו, ברמת הנאיביות כמעט, מעצבן קצת? אני זוכר שבבית הלבן, בשתי העונות שראיתי, זה היה אחד הדברים ששיגעו אותי, פשוט כך. מהבחינה הזו הסדרה שהזכרתי, בורגן, הרבה יותר צינית וריאליסטית ביחס שלה לפוליטיקה. כן, הגיבורה (הסדרה עוסקת באישה הראשונה שנבחרה לרה"מ בדנמרק - דבר שטרם קרא במציאות) אוהבת את המדינה שלה ורוצה לשנות שם דברים - היא זוכה בבחירות בין היתר על רקע נאום שנשמע כמו משהו שסורקין היה יכול לכתוב בכיף - אבל אין לה אשליות לגבי המקצוע שלה והאנשים שסביבה. עוד דוגמא, אגב, לנשים החזקות והמעניינות שרואים השנה - בכלל בשנים האחרונות - בטלביזיה.
 
מעולם לא תפסתי אותו כנאיבי

הוא סוג של אידאליסט בלי ספק, אבל זה ממש לא כי ככה העולם והוא מציג לנו כיצד הדברים מתנהלים באמת. אלא זה מתוך תסכול שמוביל מחשבה שך - תראו מה היינו יכולים לעשות.
הבית הלבן היא פנטזיה, היא לא מייצגת מציאות. אני לא חושבת שלרגע הוא מאמין שההתנהלות שמיוצגת שם מבוססת ברובה על התנהלות אמיתית, אלא היא מבוססת על התנהלות אפשרית.
בחדר החדשות זה הרבה יותר בוטה מהסדרות האחרות שלו, הוא אומר שם במפורש - כולם נוראיים, בואו ננסה להיות טובים יותר. זה משהו שהיה קיים בכל הסדרות שלו, גם בבית הלבן וגם בסטודיו 60, פה הוא פשוט שם את זה מלכתחילה על השולחן ואומר שזה מה שהוא עושה ונכנס בהרבה אנשים בדרך.
חדר החדשות בלי ספק מציגה סוג של עולם אידאלי. היא משתמשת במציאות כרקע כדי להראות מה היינו יכולים לעשות אם היינו לוקחים את העבודה שלנו קצת יותר ברצינות. הוא יותר מנסה להעיר אנשים, ולתת להם סוג של סתירה מצלצלת שיבינו שהם נכשלו בתפקידם בתקשורת, מאשר שהוא מציג את העולם כמו שהוא.

הבית הלבן היא לא נאיבית אבל היא כן פנטזיה.
משהו שחוזר על עצמו בכל הסדרות שלו זה - הגענו למקום לא טוב ואנחנו צריכים לעלות את הסטנדרט. בואו נראה מה יכול לקרות עם נשיא שהוא קצת אחרת, עם מפיקת חדשות שהיא קצת אחרת, עם תסריטאי טלוויזיה שהוא קצת אחרת. בואו ננסה לעלות את הרמה ונראה מה קורה.
אם יש משהו שחוזר על עצמו בסדרות שלו זה זה. זה לא מגיע ממקום נאיבי ומראיה ילדותית של העולם, זה יותר מגיע ממקום מתוסכל שרואה מה שקורה וכועס על ההתדרדרות התרבותית שקיימת בכל אספקט סביבנו ומביא אופציה למשהו אחר.
חבל לפספס סדרה מדהימה כמו הבית הלבן מתוך מחשבה שהיא נאיבית מבלי להבין מה היא מנסה לעשות. וגם אם שמים את כל הפוליטיקה בצד עדיין מדובר בסדרה הכתובה הטובה ביותר שאי פעם היתה בטלוויזיה.
 

ניר4819

New member
מה שאת אומרת יכול להצביע על נאיביות

אם אנחנו אומרים, שאי אפשר לשנות את העולם או את הטבע האנושי או אפילו בקטן את ארה"ב הלא-אידיאלית שסורקין מזהה. כלומר, הנאיביות יכולה להימצא לא רק בחוסר זיהוי של האופן שבו העולם מתנהל, אלא גם בעצם המחשבה שאפשר לשנות אותו ולעשות אותו אחר. לגבי עניין הסדרה הכתובה הטובה ביותר אי פעם, אני מאמין לך מראש פה.
 
לא ממש הבנתי

אתה אומר שזה שהוא בכלל מציע אלטרנטיבה זה נאיבי בפני עצמו?
לא קונה את זה, זה קצת מרגיש לי לחפש בכח.
 

ניר4819

New member
זה בדיוק מה שאני אומר

אם את יוצאת מנקודת הנחה שאין אלטרנטיבה טובה יותר - גרועות יותר יש בשפע, כמובן, אבל טובה יותר לא - אז כל חיפוש אחר אלטרנטיבה הופך למעשה אוטופיסטי ונאיבי מאד.
 
אז בשביל מה... לא יודעת, לעשות כל דבר

בוא פשוט נמות וזהו. אם הכי טוב שאנחנו יכולים לשאוף אליו זה כלום.

ולא חושבת שזה נאיבי, לא מסכימה בכלל עם הפרשנות שלך של המילה.
להגיד שהמצב הוא חרא אבל ניתן לשפר אותו זה נאיבי?
שיהיה לך בהצלחה עם זה.
 

Or Amit

New member
היה איזה סרט כאילו המשך

ל'ריקוד מושחת' אם אני לא טועה
רוג'ר משחק שם וגם בטי

אה, ורוג'ר משחק בסקס והעיר הגדולה, כמובן
 
למעלה