איפה ניתן להשיג מידע בנושא מאגיה?

ketrina

New member
איפה ניתן להשיג מידע בנושא מאגיה?

שלום לכם, מאגיה מאז ומתמיד מושכת ומשכה אותי.לצערי איני מכירה אף אחד שיוכל להנחות אותי וללמד אותי ורציתי לשאול מאיפה ניתן למצוא מידע? מאיפה אתם מצאתם?האם יש מידע בעברית? מה שדליתי בחיפוש אחר ספרים בעברית בסיפריות הציבוריות היה מעניין מאוד אך מועט ביותר.הרבה תיאוריה וניתוח ה'תופעה' לאורך ההיסטוריה.. אשמח להכוונה :)
 

kickaha

New member
לימוד מאגיה

לשמחתי המצב היום טוב בהרבה ממה שהיה נגיד לפני עשור. בעבר כמעט ולא היה חומר בעברית אבל עם הזמן זה משתנה, נתחיל בזה שיש לך כאן בפורום מאמרים, צירפתי קישור בסוף ההודעה. מעבר לזה יש ספרים בעברית, למשל דרך הקסם שכתבה רינה קסם ויש את עוצמת האדמה וויקה שאת שניהם כתב סקוט קאניגהאם ותורגמו לעברית, את כול הספרים האלו את יכולה למצוא בחנויות ספרים כאן בארץ. לשמחתנו הזמן התקדם ובימנו אפילו יש כמות מכובדת של מורים למאגיה בארץ, חלקם טובים יותר וחלקם טובים (הרבה) פחות, ככה שנדרשת בבחירת מורה קצת זהירות כי יש לא מעט נוכלים שרק יחפשו לקחת את הכסף שלך. אם תרצי הכוונה לגבי מורים את מוזמנת לשלוח לי מסר אישי כאן ואני אשתדל להפנות אותך למורים הכי טובים שאני מכיר. שאלות נוספות?
שיהיה רק בהצלחה
 

גל סופר

New member
אולי זה יותר נגיש

אבל מצריך גם הרבה יותר זהירות. ככל שמשהו נגיש יותר כך ההסתברות להיתקל בשרלטן גבוהה יותר. וכמו שאתה יודע, וכמו שהפורום הזה חווה, יש לא מעט שרלטנים שצצים כאשר נאמרת המילה "מאגיה".
 

kickaha

New member
הייתי רוצה

מאוד להגיד שאתה טועה, אבל לצערי אתה צודק, יש לא מעט שרלטנים שרוצים לעשות כסף ממאגיה. לכן אני משתדל להפנות לגורמים אמינים...
 

גל סופר

New member
תקרא קצת את התגובה שלי

לצערי יש בה לא מעט ביקורת כלפי הדרך בה ניהלת את הפורום. יש גבול דק מאוד שמפריד בין פלורליזם לבין נתינת יד לשרלטנות. הפורום הזה שהיה במה למגוון דעות הפך לפורום בעייתי מאוד שחווה שרלטנות על ימין ועל שמאל. אני מתנצל על הביקורת, אבל בתור מנהל פורום היית יכול להשתמש בכלים שנתנו לך על מנת למנוע נפילה כזו. מצד שני אני לא מאשים רק אותך, הרי אתה סה"כ החלטת להיות רב החובל של ספינה טובעת.
 

kickaha

New member
חבל לי אולם לא מפתיע

העובדה היא שאולי הפורום לא היה לטעמך אולם מצד שני כל הזמן ישבת ושתקת, לא טרחת לקום ולפנות אלי, אם לא טובה לך הדרך שבה ניהלתי, בבקשה, בוא נהל אתה, נראה איך ילך לך כאן. מעבר לזה, עליך להבין שבתפוז יש חוקים ברורים, ותאמין או לא, בחוקים לא כתוב תעשה מה בדודה שלך ותעיף את מי שבא לך, לא יכולתי לזרוק משתתפים רק על סמך זה שלא מצאו חן בעיניי. גל יקירי, אל יתהלל חוגר כמפתח, אל תשפוט אותי בסוף דרכי במחשבה שלך היה הולך יותר טוב... מצד שני למה אני לא מופתע...
 

גל סופר

New member
אני שמח שזה לא מפתיע

ניהלתי פורום בתפוז, אני מכיר את החוקים. לא טרחתי לקום ולפנות אליך כיוון שלא ראיתי טעם- הרי היית נותן לי את אותו הטיעון שנתת כעת, "לא יכולתי לזרוק משתתפים רק על סמך זה שלא מצאו חן בעיניי"... לעולם לא אמרתי שיש לזרוק משתתפים שלא מוצאים חן בעיניך. אמרתי שיש לזרוק משתתפים שיוצרים אווירה שרלטנית בפורום ומונעים דיוני עומק. אני לא יודע אם לי היה הולך יותר טוב, מעולם לא התעניינתי בניהול הפורום הזה וכנראה שלעולם לא אתעניין. אתה יכול להיות רגוע (וקצת יותר מופתע)- אני האחרון בעולם שיגיש הצעה לניהול הפורום הזה. אני פשוט לא חושב שאני מספיק טוב. יום נעים
 

גל סופר

New member
אני מאמין שיש טובים ממני

ואני לא מרגיש בנוח לנהל במצב כזה. חוץ מזה, אין לי את הזמן והאפשרות (טכנית) לעשות זאת...
 

RainBird

New member
חבל. אני בטוח שהיית מנהל פורום מצויין דווקא יש לך המון דבקות במטרה והמון תשוקה לנושא. למעשה אני לא חושב שצריך יותר מזה.
 

גל סופר

New member
ארדן, אני מעריך את שכתבת

אך דע לך שמדיי חצי שנה אני נכנס למג'יק, עם איזשהו קמצוץ של תקווה שאולי הוא יחזור. זה היה פורום איכותי באמת. הפורום הישראלי היחיד בארץ שידע להדביק את הפער עם פורומים מחו"ל. ואני בכלל חושב שלנו יש יתרון בהרבה תחומים (כמו חלק מהגרימוארים)- בעיקר בגלל העברית.
 

RainBird

New member
הפורום ההוא היה הרבה יותר הטרוגני אבל מבחינת איכות היו בו אנשים ברמות משתנות. וגם זה בסדר. העניין בפורום הוא לא רק ההנהגה אלא גם החומר האנושי שנכנס לתוכו. בתפוז העניין פרוץ יותר, אבל השאלה היא, למה למשל, מאג'יק לא שיחזר את עצמו ב"שאזא"מ" שהיה דאז וגם היו כמו אי צף, הוא מרחף עירום באינטרנט? ארדן.
 
למעלה