איפוא לומדים הדרכה?

עמיטל26

New member
איפוא לומדים הדרכה?

איפוא יש קורסים של הדרכה, ייעוץ, הנחיה וכדו'. והאם הקורסים ארוכים ויקרים או שיש גם קורסי לייט? לי מספיק ללמוד רק "ראשי פרקים", ואת היתר להשלים "מהשטח" או מקריאה או מהאינטרנט, יש דבר כזה?
 
קורס מנחי סדנאות

אצלנו הולך להיפתח קורס המאפשר לאנשים להפוך את הידע שלהם לסדנאות. אתה מוזמן להשאיר את המייל שלך באינפו באתר המצורף ונפנה אליך עם כל הפרטים.
 

עמיטל26

New member
הלימודים הם רק לנשים?

שלחתי לך אימייל ואודה לך על פרטים. אשמח גם על עוד אינפורמציות על תחומי לימוד למטרת הדרכה ומה שקרוב לכך. איני מחפש דוקא לימודים ארוכים, אני מעדיף דוקא לימודים שאינם משתרעים על תקופות ארוכות.
 
הנחיית סדנאות

הקורס אצלנו אינו רק לנשים ומטרתו לתת כלים לשימוש בידע קיים ולבנות ממנו סדנאות בתחומים השונים.הקורס כולל גם התנסויות. הקורס נמשך 10 מפגשים בני 4 שעות אקדמאיות. כרגע רץ קורס של מנחי סדנאות כסף שבו מקבלים הן את הידע ןהן את הנחיית הקבוצה והאימון האישי הנלווה. הוא ארוך יותר, אבל התוצאות נהדרות. קורס דומה יפתח שוב אחרי החגים.
 
הכשרה להדרכה ../images/Emo45.gif

מכללת גישות פותחת קורס מנחים ייעוץ בדרך כלל נלמד בתואר שני בהתנהגות ארגונית (אויברסיטת פוליטכניק, המכללה למנהל, בר אילן ועוד) לימודי הדרכה רחבים- הכוללים את כל תתי התחומים, קרי: הנחיה, הרצאה, ייעוץ, אימון, מנטורינג לא קיימים בישראל. אולי הגיע הזמן למסד לימודים לתואר ראשון בתחום ההדרכה. מכללת STS מקיימת מסלול אישי להעצמה מעשית של אנשי הדרכה.
המסלול הינו בן 10 מפגשים בני 2 שעות אקדמיות כ"א, סה"כ 20 שע"א. אשמח לשלוח לך לדואר אישי תוכנית, פירוט עלויות וטלפונים של משתתפים/ משתתפות בהווה שעברו את המסלול והפכו לאנשי הדרכה בפועל, חלקן נכללות בצוות STS.
 

עמיטל26

New member
תודה על הפירוט

אשמח לקבל יותר פרטים. האם התכוונת לשלוח לי דואר רגיל או אימייל? אם זה אימייל אז הכתובת היא [email protected] ואם את רוצה כתובת רגילה אמרי לי ואשלח לך למסר האישי. תודה לך
 

efratman

New member
מציעה הנחיה אישית ללימוד הדרכה והנח

שלום, חשוב לילשאול אותך בצורה קצת יותר מדויקת מה מטרתך,ומה בדיוק אתה מעוניין ללמוד,הנושאים שאתה מדבר עליהם מאוד רחבים וחשוב שתתמקד בהגדרתך.האם יש לך איזושהיא הכשרה או נסיון קודמים?
 

עמיטל26

New member
בואי אסביר לך

אני למעשה "עוסק" בהדרכה כבר הרבה זמן. אבל לא בדיוק בצורה פורמלית. אני מוצא את עצמי בפועל מקשיב לאנשים, למכרים חברים וידידים ומייעץ להם בכל מיני תחומי חיים מתוך ידע עצמי ונסיון בחיים. בד"כ אני מקבל פידבק חיובי כמו: "אתה יכול להיות פסיכולוג", "עזרת לנו מאוד", וכדו'. יש לי נטיה חזקה וטבעית לארגון וסדר, ראיה ותפיסה מערכתית, וכדו' ואת זה לא רק שאני מרגיש חזק אצלי אלא שמעתי מהרבה שאומרים לי את זה. יש לי משיכה חזקה לכיוונים של רפואה הוליסטית וראיית עולם הוליסטית ותחום זה מעניין אותי, הידע שיש לי בתחום הוא כללי מתוך קריאה והתעניינות אך לא השכלה פורמלית. אני רוצה "למסד" את הנטיה הטבעית לייעץ ולעזור לאנשים ע"י רכישת ידע והשכלה פורמליים בתחום זה. איני מעוניין בלימודים ארוכי טווח, כי אני לא מרגיש שיש לי סבלנות לזה. לכן לאור האינפורמציה שמסרתי, אודה מאוד למי שיכוון אותי ללימודים שיעזרו לי להשתמש בצורה מוכרת בנטיה הטבעית שיש לי לייעוץ והדרכה. תודה למי שיעזור לי
 

efratman

New member
היי שוב

נשמע כי אתה מרגיש שיש בך את הרצון לטפל באנשים,כנראה גם את הכשרון לפי הפיבקים שלדבריך אתה מקבל.. יש שני תחומים-התחום הפורמלי והתחום האלטרנטיבי,חשוב שתחליט באיזה תחום אתה מתמקד.אנשים בדרך כלל לומדים שנים רבות על מנת לקבל הסמכה כדי לטפל באנשים. אם אתה מעוניין למסד זאת כמקצוע לא תוכל להימלט מלימודים פורמליים ארוכי טווח, וסבלנות היא דבר בסיסי בעיקר ביחסי עזרה לאנשים. אם אתה מעוניין בידע בסיסי על מנת לסייע לחברים ולמכרים,אז זה המקום אולי למשהו קצר ובסיסי. באיזו מסגרת אתה מדריך או מייעץ? האם באופן פרטני או קבוצתי?
 

עמיטל26

New member
תודה על ההתייחסות

אולי לא הובנתי נכון. אני לא "מייעץ" בשום מסגרת שהיא. אלא הכל בצורה מאוד ספונטנית למכרים בעת צורך ובעת שאני מתבקש או נשאל לדעתי. אני גם לא מטפל, אלא מחווה דעה או מקשיב לבעיה ותוך כדי כך אני אומר את דעתי, ומקבל בד"כ פידבקים חיוביים. אין לי משיכה או רצון להיות מטפל אחד על אחד. כן יש לי רצון ללמוד ייעוץ או הדרכה כדי שאוכל להשתמש בנטיה הטבעית בצורה מסודרת ולשם פרנסה. לפחות עתה אסתפק במשהו קצר ולא בהכרח שיתן איזה תעודה אקדמית, רק כדי להיכנס לעניין בצורה מסודרת. וכמו שציינתי, אני נמשך יותר לתחום האלטרנטיבי. ציינתי גם שאמרו לי שיש לי ראיה מערכתית של דברים גם מורכבים. ז"א לא ראיה נקודתית, אלא ראיה רחבה בדומה אולי לתפיסת העולם ההוליסטית. אני גם מוצא את עצמי בונה תוכניות למטרות שונות, חברתיות טיפוליות ואחרות ורק מכיוון שאין לי שום הכשרה פורמלית בינתיים התוכניות שמורות עמי, עם הרבה רצון לעשות איתם משהו מועיל. מאוד הייתי רוצה לעשות עם הנטיה הטבעית הזו דברים מועילים ואם אפשר אז גם משהו שיתן לי הכנסה ראויה. אני מודה לך על כל סיוע.
 

efratman

New member
היי

היי, לגבי תשובתך,יש לי מספר שאלות, כשאתה מתכוון ל "משהו קצר" על מה בדיוק אתה חושב? האם חשבת על קורס קבוצתי? או מסגרת של הדרכה אינדבידואלית? אני מבינה מדבריך שכוונתך לרכוש כילים לעבודה עם קבוצות אנשים, ופחות לעבודה אחד על אחד? אם כך יכול להיות שאוכל לסייע לך.
 

עמיטל26

New member
אני גמיש מאוד

וזה יכול להיות גם קורס קבוצתי וגם הדרכה אינדיבידואלית. מה שחשוב לי זה שלא מדובר על לימודים ארוכי טווח, חשוב לי להיכנס לזה ולא משנה לי כל כך באיזה מסגרת או איזה אופי יהיה ללימודים האלה. וגם שהעלות תהיה מתקבלת על הדעת. האם יש לך משהו ספיציפי להציע? אשמח לשמוע פרטים כאן או למסר האישי. תודה אפרת
 

shon86

New member
נכון לניסיון ושפשוף יש משקל מהותי י

יחד עם כשרון מולד ואימוץ טכניקות אבל מניסיון השפשוף הוא מרכיב בעל משקל עצום בפתוח ושכלול היכולת
 
למעלה