אירוח מפקחת ארצית ליישום זכויות התלמיד

מיכל שב

New member
אירוח מפקחת ארצית ליישום זכויות התלמיד

שלום לכולם, "לחנך אדם להיות אוהב אדם" הוא ציטוט מתוך מטרות החינוך בישראל. ביום רביעי 20.9.06 החל מהשעה 19:30 נארח בפורום את הגב' טובה בן ארי, המפקחת הארצית ליישום חוק זכויות התלמיד. היא תשמח לענות על שאלות הקשורות לזכויות התלמידים ולזכויות ההורים במערכת החינוך. אתם מוזמנים להעלות את שאלותיכם כבר עכשיו
 

מיכל שב

New member
מספר מילים על תפקידי היחידה במינהל

תפקידי היחידה במינהל חברה ונוער : לקיים ולקדם תכניות חינוכיות מקיפות: תכניות ברמה הלאומית שתכליתן לקדם ברמה ארצית את הזכויות המובטחות באמנה, בחוק זכויות התלמיד ובחוקי חינוך אחרים. באופן שיבטיח כי הזכויות לא תקודמנה רק באזורים נבחרים על בסיס כוחן של קהילות והעניים שיש להן בזכויות. תוכניות מערכתיות ובית ספריות- דוגמאות : מבית ספר לבית חינוך, תרבות של זכויות, בונים הסכמות בחינוך, "הסכיתו לתסכית"- זכויות תלמידים עוורים להישמע , דמיין, פניני פרל- פיתוח מעורבות אזרחית של תלמידים למען תלמידים בארץ ובעולם , תלמידים בהליך פלילי (בהכנה) וכו'. לקדם שיתוף פעולה עם גופים לא-ממשלתיים ( NGO's) – ומשרד החינוך הממונות על יישום זכויות התלמידים ולשתף פעולה באופן ממוסד עם גופים לא שלטוניים הפועלים בשדה הזכויות. לקדם תוכניות מערכתיות עם יחידות במערכת החינוך, רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה אחרים לפרסם הוראות האמנה והנחלתן לציבור דרך מערכת החינוך, במטרה לעודד דיון ציבורי גלוי וער בנושאים הקשורים לזכויות ילדים במערכת החינוך,לעודד תהליכים חברתיים מקדמי-זכויות, לקיים השתלמויות ותהליכי למידה בתהליכים חינוכיים במערכת החינוך בעלי טווח השפעה משתנה. להוות חלק מגוף מתכנן ומתכלל למימוש זכויות התלמידים: למפקחות/מפקחים, גננות, מנהלים, מורים הורים ותלמידים
 

nesya1

New member
יישום איבחונים

עד כמה המורים בבית ספר יסודי ערוכים לטפל בילדים לקויי למידה? לי תמיד יש את הרושם שאין להם מספיק זמן, שאין להם מספיק הבנה, שאין להם מספיק רצון, הכל לא מספיק. הן לא ערוכות לבחון בע"פ, הן לא ערוכות לקצר שיעורי בית, ובכלל הידע שלהן בנושא לקויות למידה והפרעות קשב בכיתות רגילות בבית ספר רגיל, הוא לוקה בחסר. אין להן כמעט ידע, כך לטעמי, וטיפול בליקויי למידה מצריך מהן אנרגיה שאין להן. ונושא זה קשור מאוד לתחום טיפולך. הזכות לקבל את ההקבלות שמגיע לילד. איך מיישמים את זה?
 
אבחונים

ניתן לזמן ועדת שילוב או להתייעץ עם יועצת בית הספר ,וזו מדריכה את המורים ע"פ רוב, תוכלי להתייעץ עם המנהלת עם לזמן ועדת שילוב. בברכה לימים טובים טובה
 
מי אחראי על מת"י?

טובה שלום, בתי מאובחנת כ PDD ולומדת במסגרת של גן חובה (אחרי שנה שילוב בגן). על אף הבטחות מת"י ורק לאחר "הפיכת שולחנות" התבררו לי כמה שעות סייעת מגיעות לבתי בגן. השבוע הופתעתי לדעת שנכנסה לעבוד איתה גננת שי"ח מבלי שידעו אותנו ההורים. כידוע, לא מדובר בילדה רגילה והיא זקוקה להכנה. מה גם שחשוב לנו ליידע את הצוות בנושא. בנוסף, הובטח לנו טיפול פרא-רפואי שעדיין לא קיבלנו עליו שום אינפורמציה. מה הזכויות שלנו ההורים בנושא הזה?
 
חייבת להיות תוכנית עבודה אישית

חייבת להיות תוכנית עבודה אישית הנבנית עם ההורים , לדעתי עלךיך לפנות לביה"ס או לפיקוח ולבקש ישיבה על תוכנית הלימודים של הבת
 
כיתות ל"ל בבי"ס רגיל- לחבצלת ומיכל

כיתת חינוך מיוחד בבית ספר-יש לה איפיון , כפי שציינה חבצלת, והמורים המלמדים בה חייבים להיות עם הכשרה של חינוך מיוחד, לא רק בשיעור חינוך,אלא דרכיהוראה במקצועות השונים המאפיינים אוכלוסיית תלמידים זו או דומה לה. כדי שנערוך בירור אמיתי ומקצועי אני חייבת לדעת את שם ביה"ס והכיתה. כיוון שתלמידים כאלו זקוקים לתגבור ולדרכי למידה מותאמות- חייבת הנהלת בית הספר יחד עם המחנכת לבנות מערך למידה יחד עם יציאה לסיור, לטיול כפי שיבחרו ע"פ תוכנית הלימודים ויכולות התלמידים. כמובן שאין להפלות תלמידים אלו מאלו. אשמח לקבל מידע רחה יותר על הכיתה ואופן התנהלותה כדי שאשיב בדיוק מירבי, במקצועיות וכך תשובתי תהייה מהימנה יותר ותכליתית. בברכה לשנה מאושרת טובה בן-ארי http://www.education.gov.il/zchuyot/index.html
 

brum

New member
בי"ס ספרטני

בראשל"צ יש כמה בתי ספר שבשירותים שאין קרש לאסלה, אין סבון בשירותים ואין נייר טואלט מהסיבות שיש ילדים שיתמשו בו לו לרעה (שמישהו יחליק על הסבון והנייר טואלט ידחף לתוך השירותים ע"מ לצור סתימה) בנוסף בבית הספר של הבת שלי רק ילדים בכיתה א',ב' ו- ו' רשאיים להכנס באמצע ההפסקה לשירותים (לשאר הילדים כנראה אין מערכת עיקול ושתן) וגם אין הפרדה לבנים ובנות.למרות מחאות של ועדי העובדים המנהלת בשלה והיא מגובה באחראים עליה (כי הם מפחדים מתאונות או אלימות בבית הספר)איך אפשר לחנך ילדים לעמוד על זכויותיהם כזכויות כל כך בסיסיות נשללות מהן על ידי בית הספר - איזה דוגמא לחיים הם צריכים ללמוד מזה ?
 
מחזה מביש ביותר

אנא = על תחזוקה שוטפת אחראית הרשות המקומית, אבל ביום- יום אחראית הנהלת בית הספר לתקינות המתקנים, ובוודאי לניר טואלט. אני מציעה לך/לכם לפנות לראש העיר ולפיקוח ולהקפיד על מתקנים מכובדים שיהיו בתי השימוש של ילידכם חשוב לעורר מודעות חינוכית לשמירה - כמו בבית. אולי תעשו את זה ביחד עם המחנכות?..........
 
בירור- מצב השירותים........

שלום גמר חתימה טובה ביררתי עם המפקחת הגב' עמליה חיימוביץ- המפקחת באזור ראשון לציון -בחינוך היסודי. הגב' חיימוביץ איתנו בדיעה אחת שכבודו של כל תלמיד צריך להישמר , במיוחד בתנאים סניטריים בריאים . מיד אחרי חג סוכות ייערך תהליך בדיקה שלה ויתוקן העוול. יחד עם זאת אני עירה לסיפורי מנהלות שתלמידים "סותמים" את השירותים בכוונה תחילה בניר ודברים אחרים. אני מבקשת אתכם ההורים והתלמידים לקיים שיחות בבית על שמירת תנאים מכבדים בבית הספר כמו בבית- בתנאי השירותים לכלל התלמידים ואולי ליזום יחד עם המנהלת שלכם פעולת הסברה רצינית בכל כיתה . אשמח לדעת אם לקחתם על עצמכם אחריות זו, ספרו בהמשך. בברכת מועדים לשמחה טובה בן-ארי
 

Shirali2

New member
שלום טובה! שאלת נהלים:

האם ישנו תקן למספר מקסימום של ילדים שיכולים להיות בגן? הכוונה כמובן לגן המפוקח על ידי משרד החינוך. כמו כן, כמה גננות / מטפלות צריכות להיות בכל גן (מאיזה מספר של ילדים צריכות להיות שתי גננות, שלוש וכו'). תודה! שלומית.
 

mic295

New member
זכות שלא לקבל מכות...

בכתה של הבן שלי (א') יש ילד עם בעיות אלימות די קשות. ההורים לא מודים שיש בעיה. ברור לי שיש לילד המכה זכות לקבל טיפול ואת זה הוא לא מקבל בגלל ההכחשה של ההורים שלו. אני מתעניינת לדעת גם איך אפשר לעזור לילד למענו ולמען כל הכתה ומצד שני אם לא ניתן לעזור לו - האם אפשר להרחיקו מהכתה ומבית הספר מכיוון שהוא פוגע פיזית בילדי הכתה ובילדי כיתות אחרות?
 
ילד מכה הוא ילד מוכה

יפה ששמת לב שיש ילד לא מטופל - דווחי מיד לרווחה ,אם יועצת בית הספר לא עשתה זאת קודם לכן. בכיתה כמו בחיים אנו פוגשים אנשים מסוגים שונים- אלא שביה"ס הוא גורם מחנך ומעצב את הדרך והאישיות תסמכי על המורים וההנהלה שהם מובילים תהליך חיונכי המקבל כל תלמיד עם הייחוד שלו, אלא שתהליך חינוכי הוא לעיתים איטי ולא נראה. בברכה טובה
 
דיסאינפורמציה בכתה א'

אני אם לילד שעלה השנה לכתה א', באסיפת הורים כללית שנערכה לפני תחילת הלימודים, דובר בהרחבה על חשיבותה של כתה א' בכלל ותחילת השנה בפרט להסתגלות הילד בביה"ס ולהשתלבותו בו, ועל חשיבותה של מעורבות ההורים בימים הראשונים, אך יחד עם זאת אין כל אינפורמציה לגבי שעורי בית, ולבד מהמשימות שניתנות בחוברת ומסומנות בסימן מוסכם, שאר המשימות ניתנות לילדים בע"פ, ולהורים אין כל מידע לגבי המטלות שניתנו להם, כתוצאה מכך קרה כבר מספר פעמים שילדים שונים בכתה הבינו את שעורי הבית באופן שונה לחלוטין זה מזה, וההורים אינם יכולים לעזור מאחר ואינם מקבלים כל הודעה כתובה כפי שהיה נהוג בעבר, באמצעות יומן התלמיד שם כתבה המורה מהם שעורי הבית שניתנו. אין לי מושג כיצד מתמודדת המורה עם טעויות הילדים בהבנת שעורי הבית, ומה שיעור המבוכה שניגרם לילד שהכינם באופן שגוי, כמו- כן לא קיבלנו את מספר הטלפון של המורה, ואין ביכולתינו לבדוק עמה את הסוגיה. כיצד נוכל לסייע לילדינו להשתלב היטב ולהבין את המוטל עליהם כאשר האינפורמציה אינה זורמת באופן תקין בין ביה"ס והבית? מדוע המורה אינה מידעת את ההורים בדרך כלשהיא לגבי המטלות? מהן ההוראות לגבי יידוע הורים בחודשים הראשונים, כאשר הילדים אינם יכולים לכתוב בעצמם את שעורי הבית? אשמח לתגובתך.
 
מחברת קשר, אסיפות הורים

ערב טוב ראוי לכתוב לתלמידים ולהורים במיוחד במחברת קשר- מחברת אישית לכל תלמידה ותלמיד- בהם ייכתבו בקשות המורה או הערותיה. מה אמרה המורה באסיפת הורים- על התקשורת איתה?...... במידה והדבר אינו ברור, יש למורה שעת קבלת הורים, חשוב שתדעו מתי ותוכלו להתייעץ איתה, חוץ מזה ניתן לפנות למורה ולקיים שוב ערב הורים ולשוחח איתה על דרכים להעברת מידע, עדכונים, שאלות, צרכי הורים שונים. מה דעתך? לעיונך תקציר זכויות הורים תקציר זכויות תלמידים פנקס זכויות התלמיד
 

mic295

New member
רעיון

המורה המדהימה של הבן שלי (גם כתה א') מכינה לקראת כל סוף שבוע דף להורים שבו היא כותבת לאן הגענו בכל חוברת, מה יש להכין, מה לשים בתיק בכל מקצוע (יש הורים שזקוקים לתזכורת כל שבוע...) וכל ההודעות הדרושות לאותו שבוע. אמנם זה מצריך השקעה אבל זה גם חוסך הרבה כתיבה במחברות קשר וטלפונים מההורים שכן השיגו את הטלפון
 

לפyמים

New member
שאלה חשובה ודי דחופה

בביה"ס של הילדה התחילו השנה ללמוד משעה רבע ל-8. למה? כי המועצה האזורית צריכה להוציא 2 הסעות לאותו מקום - יסודי ועל יסודי. החליטו שבשביל לחסוך בכסף, יעשו את המסלול אותם אוטובוסים. זה אומר שקבוצה אחת צריכה להתחיל מוקדם וזה נפל על היסודי. קראתי שמשרד החינוך אוסר על תחילת לימודים לפני השעה 8. מבירור שעשינו - המועצה קיבלה את האישור ממשרד החינוך. איך זה משרד החינוך, שאמור לדאוג לתלמידים, נותן אישור שפוגע בהם? איך פותרים את הבעיה עוד בשנת הלימודים הזו?
 
אישור מנהל מחוז-לרבע שעה

הי אנא בידקי אצל מנהל המחוז - באותו יישוב בו את גרה/או שילךדייך לומדים שם רבע שעה אינו הפרש משמעותי, נראה לי שכל תלמיד צריך להגיע לפחות רבע שעה לפני תחילת יום הלימודים, זוהי חובתו וחובתינו ללמדו לעמוד בלוח זמנים. בתודה טובה
 
למעלה