אירוח פיזיותרפיסטית התפתחותית בסופ"ש

אירוח פיזיותרפיסטית התפתחותית בסופ"ש

שרה סופות , פיזיותרפיסטית התפתחותית ממרכז "צעד צעד, תתארח בסוף השבוע הנוכחי בפורום. בנושאים הנוגעים להתפתחות התינוק (אבני דרך מוטוריות), אסימטריה, יציבה (עקמת) , היפוטוניה - טונוס מוגבר, גמישות יתר, סרבול מוטורי, תפקודי קואורדינציה ושיווי משקל. התינוק עוד לא מתהפך? בטיפת חלב מעירים על איחור? מתי מתחילים לזחול? למה התינוקת שלי זוחלת לאחור? הילד שלי לא זחל, הוא ישר התחיל ללכת, האם זה תקין? הילד מפחד להתנדנד בנדנדות, האם זה קשור לפיזיותרפיה? נשמח לענות לשאלותכם בנושא. שרשרו הודעותיכם להודעה זו.
 

לאונרדה

New member
בת 9 חודשים

בתי בת 9 חודשים מתהפכת גב-בטן ו-בטן גב אבל לא מוכנה לשכב זמן רב על הבטן גם אם אני שמה לה צעצועים.... היא גם לא יודעת עדיין לשבת בכוחות עצמה (רק אם מושיבים אותה... מה שאני לא מוכנה לעשות) היא מתחילה לרצות לזחול אבל עדיין לא זוחלת ממש...... מה את ממליצה לעשות כדי לעודד אותה לשבת?? האם עליי לפנות ליעוץ בנושא?? האם זה מצב תקין ??
 
אבני דרך מוטוריות

נשמע לי שאת מודעת כבר לחשיבות השכיבה על הבטן להתפתחות התקינה של ביתך. קחי אותה לדשא, לגינה, לים, לפארק שימי לה שמיכה ותניחי אותה על הבטן ככה יהיה לה יותר מעניין. היא יכולה גם להיות בעגלה על הבטן. כשאת רואה שקשה לה תני לה לנוח, לא כדאי להרגיז ולתסכל אותה, ותחזירי אותה לבטן אחרי שנחה. במידה ואת מניחה אותה על הבטן רוב שעות הערות שלה ועדיין לא רואה התקדמות בשבועיים הקרובים יש מקום לגשת לייעוץ והדרכה.
 
זחילה קדימה

שלום שרה. הבן שלי בן 9 חודשים. נולד בשבוע 34 ומתפתח יפה. הוא החל להתהפך בגיל 7 חודשים וכיום מרים את עצמו יפה, זוחל אחורה ומתהפך. הוא רוכב על 4 הרבה אבל לא מתיישב ולא זוחל קדימה. יש תרגילים לעזור לו? תודה.
 
התפתחות אצל פגים

אני לא צריכה לספר לך שהבן שלך נולד קצת לפני הזמן. נהוג "לתקן" לפגים את גילם לפי מתי שהם היו אמורים להוולד. כך שלמעשה אנחנו מורידים שישה שבועות מגילו ומחשיבים אותו כבן 7.5 חודשים מתוקן. לפי כך הוא מפותח מוטורית בהתאם לגילו המתוקן. רצוי שתתני לבנך את הסביבה המתאימה לגילו. הוא צריך הרבה מרחב תנועה בגילו על מנת שיוכל לפתח את יכולת התנועה שלו ומיומנויות של מעברים מתנוחה לתנוח.הוא צריך להיות על הרצפה או על השטיח בבית, ובחוץ על שמיכה על הדשא או על החול בים. כמו כן ניתן לשים לו "מכשולים" בדרך כמו הרגליים שלנו עליהם הוא יכול לטפס או כרית רכה מהספה או אפילו חבילת טיטולים סגורה.עד כאן ההדרכה נכונה לכל תינוק. בכל מקרה אם יש לך שאלות נוספות בקשר לבנך כדאי שמישהו מקצועי יראה אותו. תרגילים לא ניתן לתת ללא הדגמה. חוץ מזה שהוא נולד פג ומגיע לו התייחסות קצת מועדפת.
 

biryot

New member
בן 8 חודשים

שלום שרה. בני בן 8 חודשים מתהפך מהגב לבטן ללא בעיה אך למעט מספר פעמים מקריות בהן הצליח להתהפך מבטן לגב הוא כמעט ואינו עושה זאת יותר . הוא נעמד יפה על שש, זוחל אחורה, בזמן עמידה על שש מרים יד ונשאר יציב למשך זמן רב על יד אחת, מתיישב לבד ממנח זה ונשאר לשבת יציב. אינו יודע לחזור מישיבה לשכיבה על הבטן ואינו זוחל עדיין קדימה. נראה לי שיש לו פישוק מעט רחב מדי בין הרגליים והוא לעיתים נשאר בשכיבה על הבטן אך הרגליים במעין מנח "W" והידיים משחקות. אילו תרגילים ניתן לעשות על מנת לעודד היפוך בטן-גב, זחילה וחזרה לשכיבה מישיבה. תודה מראש!.
 
איכויות תנועה

לפי התיאור שלך יש לך תינוק פעיל מוטורית אך לא ברור לי איכות התנועה שלו. יש כניראה גם קושי במעברים מתנוחה לתנוחה. ייתכן והוא נמצא על סף השגת המיומנויות והאיכויות הנדרשות. אך קשה לי לומר לך מבלי לראותו. אם אתה לא רואה אצלו התקדמות בימים הקרובים ועדיין יש לך ספקות כדאי לגשת לאיש מקצוע.
 

lulalo

New member
שלום../images/Emo140.gif

התינוק שלי בן 11 חודש, עדיין לא זוחל ובקושי מתהפך. בתקופה האחרונה הוא כן מושך את עצמו ומנסה להיעמד. פרט לכך הוא מאוד פעיל, מתקדם קצת בגחון, מרים מעט את הישבן, ובעיקר מסתובב סביב צירו כשהוא על הבטן או בישיבה (יושב מאוד מאוד יציב) לפני חודש התחלנו טיפול אצל מטפלת (מצויינת) בשיטת ורדי, התרגילים אכן עוזרים והוא מתהפך יותר והפך פעיל יותר. לשבוע הקרוב קיבלנו תרגילים ללמד אותו לעלות על שש לקראת זחילה (אני מזכירה שהוא אוטוטוטו בן שנה) אז למה אני פה? כאמא דואגת הייתי רוצה לדעת אם על פניו נראה לך שטיפול כזה מספיק. האם כדאי לי בכל זאת לגשת לאיבחון דרך קופת חולים והאם יש צורך בטיפול אחר/נוסף. תודה
 
אבני דרך מוטוריות

אם התינוק שלך מתקדם על גחון הוא זוחל! אמנם הוא לא מתקדם על שש אך הוא מתקדם ומנסה להגיע למקומות אחרים שזה מראה על סקרנות ומוטיבציה טובה לתנועה. לפי התיאור שלך הוא אינו מתיישב בכוחות עצמו ואינו נעמד. הייתי מצפה ממנו בגילו שישיג את אבני הדרך המוטוריות הללו. לכן אני ממליצה שמישהו ממקצועות הרפואה יראה אותו וימליץ לך על המשך טיפול.
 
שלום

הבת שלי בת 4 חודשים ועדיין לא מתהפכת בכלל, האם זה תקין? והאם יש משהו לעשות עמ"נ לעודד אותה להתהפך? תודה.
 
אבני דרך מוטוריות

תינוקות צריכים ללמוד להתהפך עד גיל חצי שנה. לכן נשמע שהבת שלך בטווח הנורמה. השאלה היא אם את שמה אותה על הבטן בזמן שהיא ערה ע"מ שתוכל לחזק את שרירי הצוואר, חגורת הכתפיים, ואפילו הבטן מתחזקת כך. הבעיה היום היא שהתינוקות שלנו מבלים יותר מידי זמן על הגב, בסל קל, בעגלה, בטרמפולינה וכד'. עכשיו שמזג האוויר כל כך טוב כדאי להניח אותה על הבטן, על שמיכה, על הדשא או אפילו על חול הים, בעגלה וגם סתם בבית על השטיח - לספק לה הרבה גירויים שתתעניין, תרים את הראש ותתחיל להתחזק. ייתכן שבהתחלה יהיה לה קשה להיות על הבטן. לא להתייאש, להמשיך ולעודד אותה, לתת לה לנוח ולהחזיר לבטן. בהתחלה ייתכן שתצליח לשהות על הבטן רק מספר רגעים. לאט לאט תראי שהיא תצליח לפרקי זמן יותר ויותר ממושכים. לא לוותר, ההתםתחות המוטורית התקינה שלה תלויה בכך. בהצלחה!
 

naamaep

New member
הבת שלי בת 7 חודים והתהפכה מהגב לבטן פעם 1

יש לציין שהיא הרבה שעות עם כרית פיסוק והיא מאוד לא אוהבת להיות על הבטן כשהיא על הגב היא זזה ומגיעה למשחקים לידה וכמעט מתהפכת אבל לא משלימה את הגלגול מהבטן לגב היא מתהפכת כבר מגיל חודשיים לחכות? לטפל? זה בסדר? תודה נעמה
 
פריקה של הירך C.D.H או פריקה חלקית של הירך

נעמה שלום, ממה שאני מבינה ביתך סובלת מפריקה של הירך. אם כך זאת הסיבה שהיא נמצאת עם כרית הפיסוק רוב שעות היממה. במצב הזה ניתן לצפות לאיחור בהשגת אבני הדרך המוטוריות. במידה וישנם הפוגות במהלך היום שמותר לה להיות ללא הכרית, בהתאם להוראות האורתופד ילדים, כדאי מאוד שתהיה על הבטן בזמן הזה ושתהיה כמה שיותר פעילה מוטורית. כמו כן בזמן שהיא עם הכרית ניתן להקל עליה את השכיבה על הבטן ע"י יצירת שיפוע כשהחלק העליון שלה מוגבה, כמובן בהשגחה מלאה. בכל מקרה רצוי שתקבלו הדרכה מסודרת ע"י איש מקצוע בנושא. כמו כן בגלל שצפוי לה אחור בהשגת אבני הדרך המוטוריות כדאי שתהיה במעקב פיזיותרפי.
 

oror האחת

New member
בת שנה וחודש

הבת שלי בת שנה וחודש. לאחר שעד גיל 9 חודשים לא התיישבה (ובקושי החזיקה את עצמה) הופננו לפיזיותרפיה. האבחון שם היה שזה קשור לעובדה שהיא גם לא זוחלת על 6 (אבל כן עומדת על 6 ועושה "נדנדות"), וזה בגלל שהחלק העליון של הגוף שלה חזק מאוד, ובגלל זה היא משתמשת בו ולא "מאמצת" את החלק התחתון. בשלב הזה היא גם היתה נעמדת לבד. קיבלנו תרגילים, התמדנו, ובאמת בגיל 11 חודשים היא התחילה להתיישב בעצמה, וכמה ימים לפני יום-הולדת שנה "עלתה מדרגה" והתחילה לזחול על 6. כמה ימים אח"F היינו שוב אצל הפיזיותרפיסטית, שאמרה שעכשיו כבר הכל בסדר, ואנחנו לא צריכים להמשיך את הטיפול. היא גם אמרה שלא נעודד אותה ללכת (למרות שהיא כבר עומדת מזמן) מאחר והיא צריכה להיות בשלב הזה של זחילה על 6. השאלה שלי, מתי כדאי ואפשר לעודד ללכת, ואיך לעשות את זה. תודה רבה מראש, וסו"ש נעים !
 
השגת הליכה

נהוג לצפות מילד שישיג הליכה עצמאית עד גיל שנה וחצי. לכן כניראה הפיזיותרפיסטת שהייתם אצלה לא מודאגת ממצב ביתך. אני נוטה להסכים איתה גם בנושא הזחילה על שש. אם הבת שלך השיגה את אבני הדרך המוטוריות הדרושות לה להליכה אך עדיין לא הולכת כניראה שהיא עדיין זקוקה לחזק את האגן שלה וזאת היא תעשה בזמן הזחילה על שש. אני בטוחה שהפיזיותרפיסטית לא סגרה בפניכם את הדלת. במידה ותרגישו שהבת שלכם לא מתקדמת לכיוון של הליכה עצמאית בחודשים הקרובים תיפנו אל הפיזיותרפיסטית שוב. חוץ מזה אני תמיד ממליצה על מעקב הליכה אצל הפיזיותרפיסט מספר שבועות אחרי שהילד מתחיל ללכת.
 

eranch2810

New member
שלום

הבן שלי בן 11 חודשים. התחיל להתהפך מהגב לבטן בגיל חודשיים וחצי וקצת אח"כ מהבטן לגב. התחיל לזחול גחון בגיל 8 חודשים.זוחל ממש מהר. רק עכשיו (לפני כשבוע) התחיל להתיישב בעצמו (ממצב של עמידת שש מושך עצמו אחורנית ומתיישב). עדיין לא זוחל על שש ולא עומד. האם ישנה סיבה לדאגה?
 
התפתחות מוטורית אישית

כל אחד והקצב שלו. על פניו נשמע שהתפתחותו של בנך תקין. הוא עושה את הדברים בקצב שלו ובסגנון שלו. הוא רוצה להגיע למקומות רחוקים ומהר ואינו מעוניין תמיד לשהות שם ולהתעכב אולי בגלל זה לא מיהר לשבת. זה גם עניין של אופי ורצון. עליך לשאול את עצמך אם הוא נחשף ויש לו מספיק הזדמנויות לטפס. זה יכול להיות על מדרגות, כריות, שרפרפים, כסאות, שיפועים - כולם נמצאים בסביבה היומיומית שלנו ובמשחקיות/גימבורי השונים. אלא יתנו לו גירוי מתאים לשאוף לטפס למעלה, במיוחד אם תניח לו צעצוע מעניין במקום קצת מוגבה. במידה והוא לא ייעמד בחודש הקורב כדאי יהיה לבדוק את העניין אצל איש מקצוע.
 

צ ב י ב י

New member
אסימטריה

הבת שלי בת 3.5 חודשים. מהלידה- מפנה ראש כמעט רק לצד שמאל. אנחנו ניגשים אליה ושמים לה גירויים בצד ימין ומנסים להפנות את תשומת ליבה,ומצליחים לגרום לה להפנית ראש עד כ 30 מעלות ימינה. כשהיא על הבטן- היא מפנה ראש רק לימין.. מרב"ע אמרה לי- בלי לראות את הילדה, שיתכן וזה צוואר תפוס עוד מהרחם. זה תקין? מתי להתחיל לדאוג? האם שייך לסובב את ראשה ימינה באופן פסיבי כאשר היא רפויה? תודה !
 

brum

New member
מדובר בטרוטיקוליס (מקווה שהאיות נכון)

היה את זה לבן שלי - את צריכה לפנות לפזיותרפיסית שתנחה אותך, צריך עוד כמה תרגילים בשביל לגרום לשריר הזה להתארך ממליצה לך לא לחכות ולקבל הפניה מרופא הילדים (זה מכוסה ע"י קופ"ח) זה נכון מה שאמרה לך הפזיותרפיסטית - יש תינוקות שנולדים ככה.
 
למעלה