אירוח פיזיותרפיסטית התפתחותית בסופ"ש

שיטות לעידוד שכיבה על הבטן

קחי אותה לדשא, לגינה, לים, לפארק שימי לה שמיכה ותניחי אותה על הבטן ככה יהיה לה יותר מעניין. היא יכולה גם להיות בעגלה על הבטן. כשאת רואה שקשה לה תני לה לנוח, לא כדאי להרגיז ולתסכל אותה, ותחזירי אותה לבטן אחרי שנחה. תינוקות צריכים לבלות את רוב שעות הערות שלהם על הבטן, לפחות בתיאוריה.
 

yapi2000

New member
לא מוכן להחזיק את הבקבוק

שלום רב. בני בן 14 חודשים כמעט. מפותח מוטורית, מאוד פעיל. יש לו כח רב (מאוד!) בידיים. אוהב כל כפתור ומתג אפשריים, ולוחץ ללא סוף. סקרן ופעיל. מגיע לכל מקום. זחל זמן רב, הולך. בקיצור - עושה רושם שהכל בסדר גמור. הוא גם ילד מאוד סקרן ונבון. אלא מה? לא מסכים להחזיק את הבקבוק לבד. כאילו 'לא תופס את הקטע' - אם אני מניחה - בכלל רוטן ולא מסכים. שמתי ידיות לבקבוק ולכוס מעבר - בשכיבה עוד איכשהו אפשר שיחזיק לבד, גם רק אחרי שאני מניחה את הידיים בשבילו. להרים את הבקבוק ואז את הראש ולשתות - או שקשה לו או שהוא 'מתפנק' (יש דבר כזה?). אני לא מבינה מה קורה פה, זה נראה לי לא מסתדר עם שאר ההתנהגויות שלו, ואני אשמח אם יש רעיון. תודה, ושבוע טוב.
 
לא מוכנה להחזיק בקבוק

יש לי סוד קטן לגלות לך... ביתי בת 13 חודש, מפותחת היטב לגילה, ינקה עד גיל שמונה חודשים, היא היתה חולה הרבה וזכתה להרבה אמפטיה ופינוק ממני, את רוב הבקבוקים שלה היא שותה איתי, בקיצור ילדה של האמא מעדיפה שאמא תחזיק לה את הבקבוק חלב! נשמע לך מוכר? כשאני נותנת לה את הבקבוק בעגלה ומשעינה את המשענת אחורה או כשהיא נשענת על כרית בישיבה אחורה היא מחזיקה אותו - כשאין ברירה היא מסתדרת. אני לא יודעת מה אצלכם אבל אצלנו זה בטוח "פינוק".
 

yapi2000

New member
טוב, אם הבת של....../images/Emo8.gif ובכל זאת...

אני רוצה לנצל את הפתח לשאלה הכללית יותר של ה-"פינוק"... באמת, האם יש דבר כזה בכלל, לא כל שכן אצל ילדים ממש רכים? כלומר, אני במחשבה ובתפיסה שילדים 'רצים קדימה' עם 'התוכנה' שהטבע נתן להם: לרוץ, לפעול, לחקור, להתפתח. מוזר לי לחשוב שלדוגמא בהתנהגות כזו של התנגדות להחזיק את הבקבוק לבד יש 'פינוק' - כלומר איזשהו ויתור על עצמאות לטובת הקשר עם האם, בעיקר שזה שלב שבו צריך 'להתרחק' מהאם כדי להקתדם מבחינה מוטורית - זחילה והליכה. בקיצור -הפתעה. אם תוכלי להתייחס לנושא גם אם בקצרה, אודה לך. בברכה, יערית.
 
פינוק

האירוח של שרה סופות, הפיזיותרפיסטית שלנו הסתיים כבר אתמול, ומכיוון ששאלתך גם גולשת יותר לכיוון הריגשי- התנהגותי, אשמח להפנות אותה אל הפסיכולוגית ההתפתחותית שלנו במרכז. מבטיחה תשובה בקרוב.
 

um gilgul

New member
בעיות שיווי משקל

שלום, בני בן עוד מעט 4 וחצי ולדעתי הוא סובל מהתפתחות מוטורית לקויה. מאז ומעולם הוא היה חששן ולא אוהב לקחת סיכונים אפילו כתינוק. היום הוא במצב שהוא אמנם קופץ ורץ אבל רק במידה והוא בטוח שהוא לא יפול. אני חייבת לציין שהוא מעט מאוד פעמים נופל. כתינוק הוא התפתח בצורה איטית למדי, לדוגמא התחיל ללכת בגיל 17 חודשים (הלך 5 צעדים בפעם הראשונה ואחרי שלושה ימים הלך רצוף). הוא אוהב את הנדנדות אבל מוכן לעלות רק על אילה של התינוקות ותמיד דואג לסגור את שרשרת הבטיחות. הוא יורד מדרגות אחת אחת או באחזקת מעקה. הריצה שלו איטית וגמלונית מאוד. אני יודעת שהוא גם סובל מפלטפוס ואנחנו כרגע מטפלים בזה (אך אני לא בטוחה שזה קשור לבעיות הגמלוניות וחוסר שיווי המשקל ) אשמח לשמוע את דעתך
 
שויווי משקל

האירוח של שרה סופות, הפיזיותרפיסטית היה בשבוע שעבר. בכל מקרה נשמע כי יש צורך בעין מקצועית שתאבחן את קשייו של בנך. נשצח לעזור בחיפוש אחר פיזיותרפיסטים באיזור מגורייך, אנא צייני את קופת החולים בה הילד מבוטח.
 

um gilgul

New member
תודה עינת

אנחנו לא מתגוררים בארץ, מה שהופך את כול העיניין למעט יותר מסובך. הן מבחינת הבירוקרטיה והן מבחינת הבנת התהליכים והטיפול במיקרים כאילה. אחות טיפת חלב מקומית ניסתה להרגיע אבל אני לא ממש שקטה ולדעתי כול אמא מכירה את ילדיה ויודעת לזהות כשמשהו לא תקין. בכול אופן אשתדל לנסות ולהניע דברים. ואני בטוחה שעוד תזכו לשמוע ממני קושיות שונות ומשונות בעתיד.
 
בהצלחה!!!

לכי עם אמונתך ותחושותייך, את יכולה להתייעץ עם רופא הילדים, אם הוא רופא התפתחותי אני בטוחה שיהיה לך יותר קל לשכנעו להפנותך לאבחון פיזיותרפיסטי.
 
למעלה