אירוח פסיכיאטר- קשב וריכוז אצל מבוגרים

האם ההפרעה יכולה להופיע בגיל 30?

ההפרעה היא תופעה כרונית, ולכן ב 50% אחוז מהמקרים ממשיכה אל גיל הבגרות. ברוב רובם של המקרים לא מופיעים הסימפטומים לראשונה בגיל 30, אולם לפעמים יש אליהם יותר רגישות כשרף המטלות או הדרישות עולה. מתיאורך עולה גם סבירות גבוהה למדי לסימנים של מתח ולחץ נפשיים וחרדות המשפיעים כמובן על הריכוז והזיכרון.
 

וירלומי

New member
טיפולים

אני בת 31 ואמא לשניים . אני מאובחנת כ ADD אלו טיפולים מלבד ריטלין קיימים למבוגרים
 
טיפולים

גם למבוגרים וגם לילדים יש את אותן אלטנטיבות תרופתיות לריטלין.תרופות הקו השני הן תרופות נוגדות דיכאון שונות. מלבד זאת, יש לזכור שהריטלין היא תרופת הבחירה להפרעות קשב וריכוז,בעלת פרופיל תופעות הלוואי הנמוך ביותר מהותית, למרות הפרסומים בעיתונות הלא רפואית.
 
שלום רב

אבקש לשאול איך מאבחנים אצל מבוגרים הפרעת קשב, הרי מבחן הטובה אינו ודאי, אין מי שיעשה מבחן קונרס, אז איך נעשה האבחון? אני אם לארבעה בנים מאובחנים , אשר הפסיכולוגית של אחד מהם אומרת שהיא חושבת שיש לי גם הפרעות קשב, איך נעשה האבחון...
 

סויה 1

New member
שתי שאלות בבקשה...

1-איך אפשר להקל על בעיות קשב וריכוז בגילים המבוגרים יותר? 2-האם ADD עשוי להוביל לדיכאון? תודה
 
ADD ודיכאון

1. הטיפול במבוגרים תרופתית דומה לזה שבילדים, במינונים שונים .. 2. האבחנה המבדלת נעשית בין שני המושגים , לעיתים קרובות מאבחנים את הדיכאון בטעות כ-ADD.
 
אבחון מבוגרים

האבחון במבוגרים נעשה כמו בילדים מלבד שאלוני הקונורס. כלומר אבחון קליני מעמיק בתוספת מבחני העזר TOVA או BRC.
 

navarol

New member
מינון ריטלין מומלץ

לאחרונה התחלתי טיפול עם ריטליןL.Aן 10 מ"ג ליום. אני שוקלת 87.5 ק"ג, מהו המינון המומלץ? כי אני מרגישה שזה לא מספיק. יש לי הפרעות קשב וריכוז ואימפולסיביות. שאלה נוספת היא: אני עברתי בזמנו (עוד לפני האבחון הרשמי) טיפול פסיכולוגי רגיל (קליני). האם זה מספיק או שכדאי טיפול התנהגותי?. אני לא יודעת אם ההתנהגות שלי בסדר כי ההורים והמשפחה שלי וכל החברים סובלים ולכן אין לי את מי לשאול.
 
האם ידוע על קשר בין אפילפסיה לקשב ריכוז?

האם הגיוני שאדם הסובל מקשב ריכוז יהיה בעל נטייה לפתח אפילפסיה, או שמא התרופות שהוא נוטל עלולות לגרום לכך? אני אישית מאובחנת כקשב ריכוז מאז היותי בכיתה י', ובד ובד עם נטילת הריטלין החלו לי תופעות מוזרות שבחלקן גם כללו מקרי התעלפות. את הריטלין הפסקתי לקחת מייד בתום תקופת הבגרויות של כיתה י', אבל תופעות כגון הנ"ל המשיכו להופיע, מה שגרם לחשד לאפילפסיה. רציתי לדעת אם קיים קשר. שאלה נוספת: אני עובדת במועדונית רווחה, ואחד הילדים אצלנו התחיל לקחת ריטלין (הוא בכיתה ו'). הוא לוקח ריטלין של 4 שעות בבוקר, כך שהוא מגיע למועודונית כאשר ההשפעה של הכדור פגה, מה שגורם לו לא שולט בהתנהגות שלו. מה אשפר לעשות בעניין? תודה רבה ושבוע טוב.
 
קשר בים אפילפסיה לקשב וריכוז

הדיעות לגבי הקשר והאינטראקציה בין ריטלין לאפילפסיה חלוקות ,אולם לא הבנתי אם את מאובחנת כסובלת נאפילפסיה או לא. לגבי השפעת הריטלין , הרי אפשר להוסיף כדור נוסף בשעות הצהריים, או לחילופין ריטלין LA העובד 8 שעות או קונצרטה ל12 שעות. לכל אחת מהתרופות יתרונות וחסרונות ושווה התייעצות עם הפסיכיאטר או הנוירולוג המטפלים.
 
למעלה