איתור תעודות נישואין מלפני קום המדינה

guysin

New member
שלום, אני מנסה לאתר תעודת נישואין של סבי וסבתי (שכבר אינם בין החיים) כחלק מהליך הוצאת דרכון ליטאי. הם עלו לארץ ב-1935 ואבי נולד (בנם הבכור) ב-1945, כך שזה העשור הרלוונטי. שאלתי היא כיצד ניתן לאתר את המסמך. חיפשתי באתר my heritage, באתר IGRA ובאתר ארכיון ישראל ולא מצאתי. היו שהציעו לי לפנות לרבנות אבל אני לא יודע באיזו רבנות הם נישאו - האם יש "ברירת מחדל" שממנה כדאי להתחיל? האם יש משרד כלשהו שמתמחה באיתתור מסמכים כגון אלו?
תודה!
 

אקשט

Member
אם תפרט את השמות, יש סיכוי שמישהו כאן ידוג משהו.

יש רישומי נישואין (לא כולם כמובן) שהתפרסמו בעתונות.
כדאי לחפש באתר עתונות עברית היסטורית.
 

guysin

New member
תודה! בהחלט אחפש שם. שמו של סבי ראובן סיניקו, וסבתי שרה סיניקו (שם נעורים - קלינובסקי).
 

שרי סילבר

Active member
בארכיון-המדינה יש רישומי-נישואין ממקומות שונים ומשנים שונות. אם מחפשים ע"פ המושג "רישומי נישואין" מתקבלות תוצאות רבות. ניתן לצמצם לרישומים סרוקים בלבד, לצמצם את טווח-השנים וגם לבחור מיקום גיאוגרפי מבוקש. באופן כזה הגעתי לרשימה של רישומי-נישואין מתל-אביב. חשוב: ע"פ רוב הרישומים של שנה ספציפית לא מרוכזים בפנקס אחד אלא מחולקים בין מספר פנקסים. לכן כדאי לעבור על כול הרשימה ולבחון אם קיים פנקס רלוונטי, שמכיל בתוכו את התאריך ע"פ התאריך שחוה איתרה. מנסה לקשר לרשימה עם רישומי-נישואין מתל-אביב, מקווה שיעבור היטב: רישומי-נישואין מתל-אביב

|בהצלחה| ופורים שמח,
שרי
 

guysin

New member
תודה חווה ושרי, ראיתי עכשיו את המודעה הזו של תרצ"ט, אבל לצערי דיברתי עם אבי ומתברר שהסיפור פתלתל אפילו יותר - "שרה אסף" שמופיעה שם איננה הסבתא שלי - מתברר שסבא ראובן היה נשוי לה, הם התגרשו, ומאוחר יותר נישא בשנית, לסבתי שרה קלינובסקי. כלומר לשתי הנשים קראו "שרה" - מאד הפתיע אותי לגלות את המצב הזה. בכל מקרה אעבור מחר על כל התיקים בקישור המצורף, אולי במקרה אמצא את התעודה.
 

guysin

New member
תודה לכולכם - מצאתי את התעודה! הופיעה בתיק של חולון, שנת 1944.
 
למעלה