אי תשלום של לקוח

refaeli

New member
אי תשלום של לקוח

שלום רב, אבקש לקבל עיצות איך לנהוג בלקוח אשר החזיר לי צ´ק בסכום גבוה . לאחר בירור קצר בבנק - נודע לי שהצ´ק חזר מסיבה של חשבון בנק מוגבל . הלקוח נעלם ממשרדו , כלומר המשרד סגור מאז ואין פעילות של העסק באופן שוטף. הוא לא עונה לטלפונים ומתחמק כל פעם שאני כן מצליח ליצור איתו קשר בטענות שכולן שקריות ושוות לקליפת שום . האם כדאי לי להגיש בקשה לכונס נכסים ? איך יש לי אפשרות לעלות על עקבותיו - כלומר כתובת מגורים בפועל ? האם כדאי להגיש נגדו תלונה במשטרה מסיבה של נתינת צ´ק בזמן שהחשבון מוגבל ? האם לפנות להוצאה לפועל ? כל עזרה תסייע . אלון
 

oshikp

New member
צקים חוזרים

במידה וזו חברה בע"מ תוכל לפנות לאחד המוקדים המספקים (בתשלום קטן יחסית )מרשם החברות אודות החברה ובעלי המניות בה. בינתיים אולי כדאי לך לרשום זאת כחוב אבוד בהתאם לתקנות המס. לפרטים נוספים תוכל ליצור איתי קשר במייל
 
תשובה

ההליך הנכון הוא גיוס עו"ד מתמחה בעניין והתחלת הליכים משפטיים. לאחר פסיקת בימ"ש יש לפנות להוצאה לפועל למימוש פסק הדין. אמליץ להעזר בייעוץ משפטי טלפוני חינם שניתן בכל סניפי המט"י ברחבי הארץ. אם תשלח לי הודעה אישית עם שם החברה אבדוק במאגרינו פרטים ראשוניים.
 

אני1

New member
אין כמו קצת ניסיון והינה עצתי לך

1 אם אתה מחזיק את הצ´ק ביד אתה מוגדר בחוק כ אוחז כשורה . לכן גש מייד להוצאה לפועל בסניף הקרוב לביתך , אל תחכה רגע אחד !!! . 2 אל תכניס את זה למשטרה כי אז אתה תאלץ למסור את הצ´ק והינה אבדה מידך הטענה של אוחז כשורה . דבר שימנע ממך לגבות דרך הוצל"פ . 3 . אם האיש הוא אדם פרטי משמע שאין עניין של כינוס נכסים וזה רק לטובתך כרגע . 4 והכי חשוב כשאתה מגיע להוצל"פ תתיצב כאשר יש בידך כל פרט על רכוש של האיש , גם אם הוא רשום על שמו אך יש לך הוכחה כי הרכוש בבעלותו או נרכש על ידו . 5 בהוצל"פ יש הליך מזורז של גביה ממוסדות רישמיים כגון חברות ביטוח ,בנקים אחרים , כספים מהממשלה וכדומה . כל שעליך לעשות זה לסמן כוכבית ולתת למערכת לעבוד והיא עובדת נהדר כשיש מי שמריץ את זה . ודבר נוסף , בשביל צ´ק שנמצא בידך לא צריך עו"ד . בעניין חובות אבודים - הש´ק לא יוכר כאבוד אלא אם תוכיח לדעתו של פקיד השומה כי נעשו כל המאמצים לגבות אותו . ההוכחה הזו היא בדמות אי יכולת לגבות דרך הוצל"פ . ואת זה אין לך כרגע . אז לעבודה ולמלאכה לפני שהוא בורח עם כל מה שנשאר .
 

שי ז.

New member
חבל על הזמן והאגרה בהוצל"פ

מניסיון רב בסכומים מאלפי שקלים ועד 400 אלף שקל לא הצלחנו לקבל מההוצל"פ שום דבר ששוה את גובה האגרה. מדובר בגוף שכבול חוקית ומי שמחליט להתחמק מתשלום אין לו כל בעיה (אם תרצה אפרט לך מספר מהדרכים שאני נתקלתי בהם). אם מדובר בחברה בע"מ שהחליטה לבצע תרגיל עוקץ ולהוציא כסף נסה לאתר היכן הכסף ומה הדרך שבה הוא הוצא (אל תחכה שהכונס יעשה את זה, ספק לו את המידע) לפני שאתה פונה לכונס עם המידע נסה לאיים על החייב בפנייה לכונס. רוב הסיכויים שהוא יעדיף לשלם לך ולא לכל הנושים. לגבי אדם פרטי הדבר מעט יותר פשוט, אתר נכסים שלו והטל עיקולים דרך ההוצל"פ. ההוצל"פ למעשה לא תבצע שום פעולה אלא אם אתה תיזום ותבקש אותה. והפתרון האחרון והיעיל מכולם הוא למכור את הצ´ק לגובה (אם תמצא אחד שלח לי את שמו בדוא"ל) תמורת כסף מזומן ומראש בלבד כי מאנשים אילה כמעט בלתי אפשרי להוציא אחר כך את הכסף. להם כבר יש שיטות "לשכנע" חייבים.
 
למעלה