אך מאחסנים/מאפסנים סירה לז"א למשל ביוון כמו עתה בקוביד 19

שחודשים רבים לא ניתן להגיע לסירה, מה קורה למצברים ושאר המכשירים שעל התרנים ובקבינה. ברור שאיש לא יכל לצפות שהנתק יהיה ארוך
 

gb228

Active member
זה בדיוק כמו אפסנת חורף.
אתה יכול לבחור בין עגינה להעלאה לאחסנה יבשה.
מפרקים מפרשים, בימיני וכו'
בכל מקרה לזמן כזה ארוך לא כדאי להשאיר מחובר לחשמל חוף (באחסנה יבשה זו במילא לא אופציה)
מנתקים את המצברים, כי במילא אין צורך להפעיל שום דבר
אם בסירה אין מערכת של פנלים סולארים, שמים פנל סולרי קטן (5-10 וואט) על הסיפון ומחברים למצברים כדי לפצות על הפריקה העצמית שלהם. בהספק זה אין צורך בבקר, אפשר לשים דיודות כדי להפריד בין המצברים.
 

מאיר ריבא

New member
רצ"ב הרשימה שאני משתמש בה לסגירת/פתיחת סירה בהקשר להעדרות ארוכה.
חלק מהרשימה כמובן ספציפי לסירה שלנו בלבד אבל קל לערוך התאמות לפי הציוד הספציפי שיש לך בסירתך.
אם למישהו לא ברור למה הכוונה (הקובץ באנגלית...) או מה מטרת הפעולה אני כאן לצורך תרגום/הסבר
אני תמיד מתלבט לגבי חשמל החוף, האם לנתק או להשאיר מחובר. בעקרון היות ויש לנו לוחות סולאריים, אני נוטה לנתק.
בניגוד לאמור בפוסט לעיל, באחסנה יבשה קיימות מרינות בהן יש אספקת חשמל בגם על היבשה (לפעמים לחיבור ארוך טווח ולפעמים רק לצורך עבודות על הסירה).
 

קבצים מצורפים

  • Closing & opening Boat, Extended Leave - Bat-Yam example.xlsx
    KB 14.1 · צפיות: 8
למעלה