אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
וזה עוד במדינה ששטח בה הוא משאב יקר במחסור

זה נראה כמו חניון עם תחנת רכבת קטנה בקצה
וזה עוד במדינה ששטח בה הוא משאב יקר במחסור
במיוחד שטח שנמצא קרוב לעיר עם ערך רב. אפילו במדינות ללא בעיות שטחים בונים P+R בקומות, ולא רק בגלל בזבוז השטח אלא גם הקרבה לתחנה. מעניין איפה הארגונים הסביבתיים בסיפור, נראה שמעניין אותם דברים חשובים באמת כמו התנגדות ל"מפגע" החשמול.
 

Rubim88

New member
תיקון: לא מדובר בקמ"ר אלא ב50000 מ"ר

יש מקרים הרבה יותר גרועים..
מה גם שלפי תוכנית המתאר מתישהו העיר תתקדם לכיוון התחנה מעפולה ומעפולה עילית, אך עדיין לא תעטוף אותה, אם כבר הבעיה פה שבזבזו כמעט קמ"ר שלם בשביל חנייה. הבעיה האמיתית היא שבחרו בכלי התחבורה הלא נכון למימוש הקישור הזה, רכבת כבדה במקום רק"ל. זה גרר תחנה מחוץ לעיר ותדירות שירות נמוכה ולא אקטרקטיבית.
תיקון: לא מדובר בקמ"ר אלא ב50000 מ"ר
הסתכלתי על השורה הלא נכונה בכלי המדידה, מדובר בהיקף של כמעט ק"מ ושטח של כ50000 מ"ר.
 

amit1270

New member
ועדיין יש שם כ-1,000 מקומות חנייה

תיקון: לא מדובר בקמ"ר אלא ב50000 מ"ר
הסתכלתי על השורה הלא נכונה בכלי המדידה, מדובר בהיקף של כמעט ק"מ ושטח של כ50000 מ"ר.
ועדיין יש שם כ-1,000 מקומות חנייה
לשם השוואה: בחניון הנתיב המהיר (על הכביש העמוס ביותר במדינה) יש כ-2,000 מקומות; החניון התת"ק הענק ליד תחנת האומה בירושלים (שתהיה ככל הנראה אחת התחנות העמוסות בארץ) יכיל כ-1,300 מקומות, ויש מי שטוענים שגם זה יותר מדי.
 

Rubim88

New member
אין ספק שמדובר בשטח עצום לחניה בתחנה כזו

ועדיין יש שם כ-1,000 מקומות חנייה
לשם השוואה: בחניון הנתיב המהיר (על הכביש העמוס ביותר במדינה) יש כ-2,000 מקומות; החניון התת"ק הענק ליד תחנת האומה בירושלים (שתהיה ככל הנראה אחת התחנות העמוסות בארץ) יכיל כ-1,300 מקומות, ויש מי שטוענים שגם זה יותר מדי.
אין ספק שמדובר בשטח עצום לחניה בתחנה כזו
הגזמה פראית של המתכננים(ולא היחידה בפרוייקט הזה), היו יכולים לבצע חנייה עם מספר מקומות ראוי בחניון קומותי על שטח קטן ואת שאר השטח לייעד לבנייה רוויה שתוכל לאכלס מאות תושבים.
 

david80

Member
מעניין האם וכמה ירד מספר המגיעים לרכבת ברכב הפרטי

אין ספק שמדובר בשטח עצום לחניה בתחנה כזו
הגזמה פראית של המתכננים(ולא היחידה בפרוייקט הזה), היו יכולים לבצע חנייה עם מספר מקומות ראוי בחניון קומותי על שטח קטן ואת שאר השטח לייעד לבנייה רוויה שתוכל לאכלס מאות תושבים.
מעניין האם וכמה ירד מספר המגיעים לרכבת ברכב הפרטי
בעקבות הרפורמה בחופשי יומי/שבועי/חודשי
 

amit1270

New member
כתבתי על זה לפני כשנה וחצי

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
כתבתי על זה לפני כשנה וחצי
בעקבות סיור שבועז ארגן לאורך חלק מהתוואי:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/176133609/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

גם לדעתי מדובר במיקום לא מוצלח במיוחד, והיה עדיף למקם את התחנה מזרחה משם, סמוך למפגש עם כביש 71. אבל כפי שכתבו מגיבים אחרים, יחסית לישראל זה מיקום לא רע. הבעיה היא שהתרגלנו כבר לסטנדרט של תחנות רכבת מרוחקות מהעיר. זאת לא צריכה להיות נקודת הייחוס.
 

yeh11

New member
מתי הרכבת לעפולה תאסוף נוסעים?

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
מתי הרכבת לעפולה תאסוף נוסעים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה