אלו חיזוקים משפרים הצלחה בלימודים?

shira shira

New member
אלו חיזוקים משפרים הצלחה בלימודים?

במחקר שהתבצע בארץ הבטיחו חיזוקים כספיים (6000 ש"ח) לתלמידי י"ב על קבלת תעודת בגרות. המחקר נעשה באזורים בעלי זכאות נמוכה לבגרות. מהמחקר עלה ששיעור הזכאות בקרב הבנות עלה ב-30% אך לא עלה בכלל בקרב הבנים. התלמידות שהצליחו היו בעיקר כאלו שללא כל התערבות היו מגיעות ל-17-18 יחידות לימוד, אבל התמריץ הכספי גרם להן להתאמץ ולהשיג את המינימום הנדרש של 20-21 יחידות לימוד. אותן תלמידות טענו שהן השקיעו יותר והשתתפו ביותר מרתונים. נראה שיש לאותו חיזוק כספי השפעה גם להצטרפות של אותה קבוצה ללימודים אקדמאיים מאוחר יותר. מה דעתכם? האם הישגי התלמידים במתמטיקה יעלו בעקבות תמריצים? האם בנות זקוקות לתמריצים יותר מבנים? האם תמריצים כלכליים "עובדים" יותר על בנות מאשר על בנים? האם יש כאן בעייה אתית? האם הרצון ללמידה לא צריך להיות פנימי ולא מונע מהרדיפה אחרי כסף?
 

shira shira

New member
תגובות אנשי חינוך לניסוי: הצלחה בבגרות -> כסף

שרת החינוך, יולי תמיר: יותר מתקבל על הדעת וחינוכי "לתת תמריצים אחרים, כמו מלגה להמשך הלימודים בהשכלה הגבוהה או הכנה לבחינה הפסיכומטרית". יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז: לא צריך להיבהל מהתגמול הכספי שכן "תלמיד אינו שונה מעובד, שיודע כי הוא צריך להצטיין כדי לקבל בונוס". מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי: "כיום אנחנו מתמקדים בהעמקת התכנים ושיפור דרכי הלמידה. הניסוי במסגרתו קיבלו התלמידים מענק כספי לא עומד על הפרק". מנהל תיכון עירוני ט' בתל אביב, אבי בנבנישתי: "אפשר להגיע לתוצאות גם באמצעות דרכי העבודה המסורתיות. זו פשוט שאלה של מחויבות לתלמידים. גימיקים לא מחזיקים מעמד". ניב קידר, מורה להיסטוריה: הניסוי הוא שלילי ביסודו. "תמריץ כספי לתלמידים רק מחזק מגמות שליליות, שממילא קיימות בחברה" מה דעתכם? לכתבה המלאה ב"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1052199.html
 
למעלה