אלימות אצל אדם בן 70 ועוד בעיות.

אלימות אצל אדם בן 70 ועוד בעיות.

לבעלי הורים בני 70. אימו של בעלי סובלת מדכאון וחרדות ומטופלת על ידי כדורים. אך מרגישה רע. היא כבר הפסיקה לבשל ונעזרת בעוזרת בתשלום. היא אינה יודעת להעסיק את עצמה. אביו של בעלי סובל מאפילפסיה וסבל מאירוע מוחי לפני מספר שנים. הוא השתקם באופן כמעט מלא. וקיבל 4 שעות עזרה מביטוח לאומי. הוא אדם שמאז ומתמיד רב עם אנשים על שטויות. היום שמענו מרב בית הכנסת שהמתפללים החליטו שהוא אינו יכול לבוא לשם יותר משום שהוא מרביץ לאנשים ולילדים!!! . בן אדם בן 70! מעבר לבושה ולעצב העמוקים שאנו מרגישים אנו מבינים כי הוא מסוכן. הוא יחזור לעשות זאת שוב. ומי יודע מה יקרה. אנחנו לא מסוגלים לטפל בם. הבעיות הנפשיות וההתנהגותיות של שניהם הן קשות. אנחנו מטופלים בילדים קטנים. האם יש מקום בירושלים שיכול להתאים להם? יש לציין שאין להם תרבות דבור- הם צועקים ומאד קשה לשהות במחיצתם. אם יש מקום כזה, איך מתחילים בכלל תהליך של כניסה לשם? אשמח מאד מאד לעזרה.
 
מסגרת מוסדית

לפריקית בטיחות שלום רב, מדבריך ניכרת דאגה רבה לשלומו של הזוג הקשיש. את מתארת מצב מאוד לא פשוט, ואכן נראה שיש צורך בשינוי כלשהו. לשאלתך לגבי מסגרת, יהיה צורך בראש ובראשונה לברר האם הזוג יהיה מוכן לעבור למסגרת כזאת? לגבי סוג המסגרת, הדבר דורש מידע קצת יותר מעמיק על מצבם. מעשיו של הקשיש נשמעים כאילו כושר השיפוט שלו נפגם. יש מקום לגשת לפסיכוגריאטר על מנת שיעשה הערכה מקיפה של מצבו הקוגניטיבי. יתכן אפילו שקיים טיפול תרופתי שיכול לעזור. יכול להיות מצב, שפסיכוגריאטר יקבע כי הקשיש הינו תשוש נפש, ואז ישנן מסגרות מיוחדות אשר יודעות להתמודד עם מצבים כאלה, ומאפשרות לאדם הנמצא בהם את מירב החופש האפשרי יחד עם דאגה לשלומו ובטחונו שלו, ושל הסביבה. משרד הבריאות הוא הגורם שעוזר במימון ולפעמים מממן את כל ההוצאות המוסד - בהתאם לבדיקת המצב הכלכלי של הקשיש, בת זוגו וילדיו. כדאי לבדוק בנוסף האם קיימת גם אלימות מצד הקשיש בתוך הבית, פיזית או מילולית, מומלץ מאוד לעקוב מאוד מקרוב אחרי התנהגותו מכיוון שהיא ככל הנראה אינה צפויה. אני מחזקת אתכם מכאן, אני יודעת מניסיוני שההתמודדות עם קשישים במצב כזה אינה פשוטה כלל עבור כל הגורמים המעורבים במשפחה. אשמח לענות אם יהיו שאלות נוספות, בהצלחה, אלינור, עו"ס
 
תודה.

ההורים כמובן אינם רוצים לעבור למוסד.מאד מאד קשה לשכנע אותם לעשות דבר כזה. גם ככה הם לא מקשיבים לאף אחד.אם נשאיר את המצב כך עד שיהיה יותר גרוע זה כמו לטמון את הראש באדמה. מצד שני זה כל כך קשה לתקשר איתם. איך נפגשים עם פסיכוגריאטר?
 
פסיכוגריאטר

קיים פסיכוגריאטר במסגרת קופת חולים, בדרך כלל יש צורך בהפנית רופא מטפל כדי להגיע אליו. לתושבי תל אביב ניתן לקבוע תור גם למרפאה באיכילוב דרך פסיכיאטריה בטל' 6974707 (ללא תשלום). וישנה כמובן אפשרות גם לפנות באופן פרטי. היו חזקים, אלינור, עו"ס
 
התחלנו תהליך אבחון.

בעלי היה עם אביו אצל רופא המשפחה. לאחר ששוחח עם הרופא ביחידות על המצב של הוריו הרופא נתן בדיקות דם שונות ובעוד שבועיים הוא יעשה לו אבחון ראשוני. במקביל אנחנו רוצים שגם אימו תתחיל תהליך אבחון. המצב לא פשוט בכלל. זה מאד קשה רגשית לבעלי לראות את ההורים שלו במצב כזה ולהתמודד עם כל ההתנהגויות הלא נעימות שהם מציגים. אני אומרת לבעלי שאנחנו עושים את הדבר הנכון . המצב הזה "גדול" עלינו ואין לנו את הכלים להתמודד לבד ולדעת בעצמנו מה כדאי ומה טוב לעשות. טוב שעוד מישהו מקצועי מעורב בעניין ואני מקווה שכל התהליך הזה יעזור לנו לחשוב מהו הפתרון האופטימלי במצב המורכב הזה. אנחנו מודים לך על ההכוונה. עזרת לנו.
 
למעלה