אלימות כלפי הורה קשיש

7mimi

New member
אלימות כלפי הורה קשיש

מה עושים כשבת משפחה (אחותי ) מפעילה אלימות כלפי אב קשיש? בשרותי הרווחה יעצו לי לפנות למשטרה , ולהגיש תלונה אבל אין לי עדות על כך חוץ מלהסתמך על דברי אבי. הוא בעצמו לא יכול וחושש לגשת למשטרה ( הוא פוחד ) בכלל יש מצב מאד מורכב בבית ההורים (אמא סיעודית ) ואחותי מחמירה עוד יותר את המצב.
 

אנפה2

New member
מהר להוציא את האב מתחום השליטה של אחותך.

קשיש הוא כמו ילד קטן, זקוק להגנה. אך קודם כל צריך לבדוק , כי אם יש לו דמנסיה, יכול להיות שהוא מדמיין לעצמו. באיזה נסיבות הוא בא במגע עם אחותך ?
 

גנגי

New member
יש מטפל'/ת בסביבתם?

צריך מישהו שיוכל להעיד, ואם אין אפשרות, אני הייתי שוקלת התקנת מצלמות בבית. אחותך אכן מתעללת באבא שלכן רצוי להרחיק אותה ממנו ומהר. אמא שלך צלולה? היא מסוגלת להעיד מה קורה שם? אולי יש שכנים ששמעו או ראו?
 

אנפה2

New member
באותו עניין אני חייבת לספר לכם,

קיר לידי גרים זוג קשישים סיעודיים, עם מטפלת מלוכסנת עיניים, המטפלת האחרונה הרתה לבעלה בעת ביקור בפיליפינים, חזרה לארץ ילדה וחזרה עם התינוק לפיליפינים, הוחלפה מטפלת. לפני כמה ימים אני שומעת מביתי צעקות מבית הזקנים, אך רק את קולה של המטפלת צועקת וצועקת בשפה האנגלית, לא כל כך הבנתי מה היא צעקה, אך מיד צלצלתי לבת של השכנה ואמרתי לה ששמעתי את המטפלת מאוד צועקת ויש לי הרגשה שזה על הוריה, אך מכיוון שאני לא בטוחה כדאי שתבר, כי יכול להיות שהיא צעקה על מישהו בטלפון. לאחר כמה ימים ראיתי מטפלת חדשה, ולפני ימים מספר צילצלה לי הבת של השכנה ומאוד הודתה לי, מסתבר שהיא שאלה את אמא שלה אם המטפלת צועקת עליהם, האמא אמרה שכן, ושהמטפלת רעה, אך פחדה להגיד זאת כי חשבה שתישאר לבד ולא תקבל מטפלת אחרת, ואז הבת שאלה את המטפת האם את צועקת על הורי, המטפלת הייתה מספיק הגונה ואמרה , כן אני צועקת עליהם כי אני לא מרגישה כל כך טוב. נו אז הקשישים צריכים לחיות באימה כי המטפלת לא מרגישה טוב ?.
 
אני פה

עוקבת בעניין. לא יודעת מה להגיב לשאלות כמו "האם קשישים צריכים לחיות באימה" ברור כשמש שהתשובה היא לא. עוד ברור כשמש שאלימות יש. תמיד הייתה. איפה שיש אנשים יש גם אלימות. השאלה היא מה עושים, ולאו דווקא איך ממגרים. הרי ברור לנו שאין לנו את המשאבים שצריך כדי למגר אלימות - ולא רק נגד קשישים אלא בכלל. מה שכתבו בשרשור חשוב בעיני מאוד: להיות ערניים, לאסוף עובדות, ולפעול כדי שהקשישים שאנו מטפלים בהם לא יהיו חשופים לאלימות. כל אחד כמיטב יכלתו. טוב שדיווחת על הצעקות, טוב כשנמצאים עם יד על הדופק ומבררים עובדות, ובכלל טוב להיות ערניים למה שקורה מסביב ולא להיכנס לאדישות וחוסר אכפתיות. זה בגדול.
 

7575

New member
אם אביך עדיין צלול אפשר

להוציא צו הרחקה.התהליך הוא פשוט ומהיר בבית הדין לעניני משפחה
 

מיני7

New member
אבא שחווה אלימות מבתו!

אבי אינו דמנטי . הוא פוחד מאחותי שבאה אליו בדרישות כספיות . (אחותי בקשיים כלכליים) המצב המשפחתי כל כך מסובך ולאחרונה נוספה בעיית האלימות מצד אחותי . נותר לי רק לפנות למשטרה אם המצב יחזור. (לא שמעתי על מקרה כל כך קשה כמו אצלינו) אימי סעודית ודמנטית , כך שאינה מסוגלת להגיב (היא מסתגרת עוד ועוד) לגבי צו ההרחקה - איני מבינה איך עושים זאת ולמי פונים?
 
למעלה