אם בניתי מכונית חשמלית האם אוכל לקבל רישוי?

mitanyenim

New member
אם בניתי מכונית חשמלית האם אוכל לקבל רישוי?

שלום לכם. לאחרונה אני מאוד מתעניין בנושא של מכוניות חשמליות, ממש פיתחתי אובססיה. לאחר שקראתי המון חומר על הנושא ולאחר שבדקתי מחירים וביליתי שבועות בפורומים בחו"ל, אני מרגיש שאני יכול להסב את מכונית הדלק שלי לחשמלית. אבל האם משרד הרישוי מאשר דברים כאלה? טכנית הרי כן הכניסו את הפריוס לארץ... האם יש למישהו נסיון עם הנושא? תודה רבה!!!
 

creth11

New member
אתה מבלבל מושגים ומונחים

בגדול - לא תוכל לקבל רישוי לשום רכב "עשה במו ידך" מכל סוג וגם אסור לבצע כל שינוי ברכב קיים ללא קבלת אישור משרד הרישוי מה שניקרא שינוי מיבנה. החלפת מנוע מותר רק למנוע שהיצרן התיר לדגם הרכב הנדון ולכן כל התקנה פארטיזנית אסורה. תיקון מושגים - הפאריוס אינו רכב חשמלי ! ! ! הוא רכב היברידי כלומר מנוע דלק וחשמלי בעל יכולת הנעה משולבת, יתרונו היחיד הוא חיסכון מסויים בדלק (תלוי בסיגנון התיפעול). מיכאן לשאלתך- אינך יכול להסב מכונית לשימוש בחשמל לפחות לא לשימוש בכביש ציבורי - הרכב יהיה חסר רישוי וביטוח אני ספקן מאוד גם בקשר להכרזתך על יכולתך להסב רכב לשימוש בחשמל בצורה שתתאים לשימוש יומיומי, לדעתי נובע מחוסר הבנתך את הקשיים הטכניים ומחיר החלפים.
 

mitanyenim

New member
תודה על התשובה.

דווקא בנוגע למחירים וההרכבה הטכנית, אני חושב שקיבלתי מושג די טוב. ביליתי באיביי לא יום ולא יומיים, וקראתי מספר מדריכים ונסיונות של אנשים אחרים. (ובסופו של יום גם אם לא מצליחים לבד, אפשר לבקש עזרה). ובנוגע למגבלות של שימוש במכונית חשמלית- אז כמובן שהן ידועות לי. (ביצעתי גם לא מעט חישובים כיוון שרציתי לבנות את הסוללות DIY). בנוגע לבלבול מושגים, כן אתה צודק. ידוע לך איך אני יכול לקבל רשיון לשינוי מבנה? שניה, אבל יש הרי מוסכים שמרכיבים מכוניות. בין אם אלו מוסכי קאסטום, או מוסכים/חברות שמבצעים כל מיני שטיקים ומודיפיקציות למנוע והתקנות פטנטים שונים (מוסכים/מוסכניקים רגילים שאתה מבקש מהם) ועוד כל מיני מסגרות... באיזה אופן הם פועלים? אז מה זהו? אין לי שום דבר לעשות? למה אני לא יכול פשוט לעבור איזה טסט? אוף, באמריקה זה שונה לגמרי. ממש עצוב העניין הזה שבלי כסף גדול אין לך שום אפשרות להתנהל.
 

creth11

New member
שינוי מיבנה נחלק ל2 סוגים בגדול

1- שינויים המותרים ע"י יצרן הרכב או קטנים ומקובלים בשוק כמו הרכבת כננת וו גרירה שינוי בארגז מיטען וכ"ו - אלה ניתן להעביר במישרד הרישוי עמדה מס 1 כמובן שו גרירה יעשה רק ע"י מתקין מוסמך לפי דגם מאושר, שינויים שנעשים ע"י מתקין מוסמך (לשינוי) ומדגם מאושר (ע"י מעבדה לרוב הטכניון) אין בעיה להעביר לרוב ע"י המתקין עצמו. 2- שינויים שאינם ע"י מתקין מוסמך או לא לפי גדם מאושר יש להביא למעבדת הרכב בטכניון לקבל אישור מעבדה מוסמכת ורק אז לגשת למישרד הרישוי. ברור מעליו שסעיף 2 אינו זול ודי מורכב, אני עסקתי פעם בייצור מוצרים לרכב וכל פעם הייתי צריך לבצע אישור דגם, זה לא פשוט ומצריך הוכחות הנדסיות להגשה כחלק מהתהליך. החלפת מנוע ע"י מוסך מורשה בליווי כל המיסמכים והאישורים של המוסך מבצעים את שינוי הרישום במכון טסטים. כך הנוהל והחוק בארה"ק ישראל בנושא הרכב לדעתי כמות השינויים הנידרשת מלבד החלפת מערכת ההנעה היא עצומה כולל שינויי מרכז כובד ומישקל (סוללות אמרנו ? בגדול 1000ק"ג ? ) עיגונים ובדיקתם לתאוצות, עמידות לתאונה ועוד ועוד אם אתה מדבר על רכב ולא קלנועית ואתה חושב על המישקל המהירות והטווח ועדיין חושב שכדאי ועל חלקים באי.ביי. אזי מישהוא פיספס כאן בגדול נישמח לקרא את התיכנון כמו הספק המנוע, מישקל\נפח סוללות טווח מתוכנן ומהירות, ואולי פרטים על המנוע כמו חילופין ישר ובקרתו ועוד מיני בעיות קטנותופיתרונן בדרך
 

mitanyenim

New member
מתנצל שנעלמתי כמעט לשבוע. יש לי כרגע קצת בעיו

בעיות עם גישה למחשב.. בכל מקרה, תודה רבה ומספר שאלות: 1- בודי קיט נחשב כשינוי מקובל? ואיך ניתן לדעת בעצם מה דגם מאושר? 2- המממ... מה בערך העלות? לגבי שינוי הנוהל בארה"ב, אז כמובן שלא התעמקתי בזה, אבל מקריאה בפורומים, דווקא הבנתי שאין לאנשים שם כל כך בעיה עם הבירוקרטיה וכל האישורים ניתנים במחיר די זול. יכול להיות שזה מפני שהם קונים קיטים שכבר אושרו שם? לגבי פרטים על ההסבה, אז ראיתי הרבה פרוייקטים והרבה חומר, כרגע אני מוצא רק שני פרוייקטים וחשבתי לעשות משהו כמו הפרויקט הראשון- http://www.electric-echo.com/journal.htm (והנה פירוט ההוצאות של הבחור- http://www.electric-echo.com/prices.htm) http://www.mightyboyev.com/ (יש כאן הרבה יותר פירוט). וכמובן אני נעזר בספר BUILD YOUR OWN ELECTRIC CAR של הוצאת MACGRAW HILL (שכחתי את שם המחבר), כפי שאני מבין, ההוצאות ההתחלתיות שלי על ההסבה יעמדו בסביבות ה9000$. (ואז רק להחליף סוללות כל כמה שנים). המממ... אניי מודה שבאשר לבדיקת עמידות העיגונים לתאונות אין פה הרבה חומר. הם פשוט מבצעים את ההסבה ונוסעים. את זה אצטרך לבדוק... כמובן שכל זה לא רלוונטי אם אני לא יכול לנסוע בו בישראל.
 

creth11

New member
מיספר תשובות

1- בודי קיט - לא מכיר דגם מאושר הינו דגם אשר יצרן מסויים הגישו בצירוף מיפרט שירטוטים וחישובים לאישור הטכניון והדגם אושר ע"י הטכניון, האישור הוא לאותו יצרן לאותם פרטים בדיוק לפי המיפרט והשירטוטים כך שבהמשך כל פעם ניבדק רק ההתאמה של הייצור למיפרט והשרטוטים המאושרים. יש יבואנים אשר מייבאים קיטים שונים לרכב והם ביצעו אישור דגם בארץ. לרוב אם קיט מאושר ע"י ה DOT או הרשות האירופית יהיה קל להעבירו אישור בארץ, בעיקר עבודת ניירת. בארה"ב המערכת שונה ולא כל קיט ושינוי עובר אישור DOT לאחר כל הסוללות - מה המישקל של הדבר הזה ? טווח נסיעה ? מהירות ? לפי התמונות אין סיכוי לרישוי בארץ זה לא שינוי מיבנה אלה הרבה יותר מכך תבדוק שנית את התמחיר שלך - האם כולל עלות ייבוא חלקים לארץ ? לדעתי העלות יותר יקרה מרכב קטן בארץ כולל המיסוי. תבדוק עלות החלפת הסוללות כל שלוש שנים בכסף כולל מיסים - לדעתי עלות הדלק של רכב קטן מישתווה לכך. לדעתי אתה טועה בחישובים ובתור פרוייקט עניין אולי (אין כלום חדש טכנולגית) אבל כמהלך כלכלי זה הפסד צרוף. אם אתה סובל מעודף כסף עודף זמן ? לך על זה כאילו אין מחר, מכל סיבה אחרת זה לא כדאי.
 
למעלה