אם מישהו היה אתמול בהרצאה באנונימוס

Neta558

New member
אם מישהו היה אתמול בהרצאה באנונימוס

קודם כל, אני חייבת לציין שהיה ממש מענין. הייתי כבר בהרצאה על תזונה צמחית באנונימוס, אבל זו התעלתה עליה בהרבה. נמסר שם המון מידע בקשר לתזונה טבעונית, ויטמינים, חלבונים וכו´. לצערי נאלצתי ללכת לפני הסוף (כן, זו אני שקמה באמצע באופן כה לא מנומס...). אם מישהו שהיה יכול לציין דברים חשובים שהיו בסוף ההרצאה, אני אשמח לשמוע! וחוץ מזה-אוף! היה מתסכל לחשוב על כמה שאני לא יכולה לעבור לתזונה נכונה יותר כרגע...
 
המממ...... מצטרף לבקשה!!!

מידע על דברים....! את הרוב אני כבר יודע (אפילו כמעט הכל) אבל אני תמיד אשמח ללמוד עוד פירוט ובכלל בזמן האחרון התזונה שלי מאוד לא מגוונת !!!! עזרההההה!!!!!
 

Neta558

New member
כמה מהדברים שהיו בהרצאה

אני לא לגמרי מאופסת, אז סליחה מראש על הניסוחים... האדם הקדמון אכן צד חיות ואכל בשר, אז עלתה בהרצאה הטענה שהיה זה בשר שונה ומכאן גם ההבדלים הבריאותיים. האדם הקדמון צד חיות שחיו בטבע, הבשר שלהן עשיר בשומר לא רווי שהוא בריא לגוף, בעוד כעת אנו אוכלים חיות מהשבי שבשרן עשיר בשומן רווי, אשר מזיק לבריאות הגוף. בנוסף, היום הבשר מלא הורמונים וכו... יש לציין גם שהאדם הקדמון היה פעיל רוב שעות היום, בעוד כעת אנו לא זזים יותר מדי... ברגעים אלה מאלצים אותי לעזוב את המחשב, המשך אח"כ... (בררר!)
 

Neta558

New member
B12, על פי ההרצאה

בקשר לB12, דובר בהרצאה על כך שהויטמין לא נמצא כמעט במקורות צמחיים ולכן טבעונים נוטים לסבול מחסרים שלו. שוב עלה הענין שהויטמין מיוצר בגוף האדם במעיים ע"י חיידקים, אך לרוב אין מספיק חיידקים על מנת לייצר מספיק B12. זאת משום שאיזון החיידקים נהרס ע"י כמעט כל דבר: מים עם כלור, מתח, אנטיביוטיקה, סוכר, שמרים, אוכל מעובד. קשה למצוא אדם שכמות החיידקים אצלו מספיקה. אפשר לחדש את הכמות ע"י כדורים המכילים את החיידקים(פרוביוטיקה). גם יוגורט BIO מכיל את החיידקים, כולל יוגורט סויה BIO אם יש כזה. (לאכול פעם ביום) על אכילת קצף של מלפפונים חמוצים לא דובר הפעם... חוסר בB12 מתבטא לרוב אחרי 5 שנים ומתאפיין ב: אנמיה, פגיעה במערכת העצבים, נימולים, סיוטים, בעיות פסיכוטיות, בעיות בזיכרון. מתוך הB12 בגוף, 80% מהויטמין אינו פעיל, כך שיש לשים לב בבדיקות שעושים לשינוי ברמת הויטמין ולקחת בחשבון שכל ירידה היא משמעותית יותר מאחר שהיא משאירה מעט מאד ויטמין פעיל. מתחת ל400-רמה נמוכה מדי של הויטמין. הכדורים של B12 מכילים את הויטמין שמיוצר במעבדה ע"י חיידקים. שמים אותו מתחת ללשון על מנת להכניס את הויטמין ישירות למחזור הדם. מאחר שצמחונים-טבעונים אינם נדרשים לעכל בשר, הקיבה שלהם נוטה להיות פחות חומצית. לכן כאשר אוכלים מזון שהוכנס אליו B12, הוא בדר"כ אינו נספג בגוף. ספיגת הויטמין ממערכת העיכול דורש חומציות גדולה.
 
את בטוחה במספרים?!?

כי לי יש 120..... אאוץ´ רגע, אז מה עושים?! חייבים לקחת את הכדורים?
 

Neta558

New member
זה מה שהיא אמרה...

אבל אין לי מושג על איזה יחידות מידה אנחנו מדברים כאן, אז שווה לעשות בדיקה נוספת לנושא. (או אולי לדם? :) אגב, היא טענה שהכדורים לא עושים נזק... אבל בכל מקרה עדיף לא לקחת אם לא עשיתם בדיקה שמראה חסרים.
 

א.א.אפל

New member
עוד על ההרצאה

לאלון- אני לא זוכר על איזה יחידות דובר בהרצאה, אך המספר שמתחתיו כמות הויטמין B12 בדם לא תקינה הוא אכן 400... או כדבריך, אאוץ´... מקור הB12 באותם כדורים, חיידקים שמגודלים במעבדות. (נטע- השתמשתי במשפט ייחוד! כבוד!) זה לא מתיישב לי עם מה ששמעתי שרק הכדורים של חברת סולגאר הם צמחיים... עוד מההרצאה: לספיגת סידן- אכילת ירקות הגדלים באדמה שנמצאים מרחק קטן מהים. לשאלה שלי, שמשום מה עוררה צחוק על מה הכוונה "קרוב לים" היא ענתה שבמרחק גדול, ולדוגמה כל ישראל נמצאת באותו מרחב. (אלון-משרת עוד מטרה, לא?
) הדבר הראשון שיישמתי היה קפה שחור במקום קפה רגיל, כי הוא יותר טבעי, יותר בריא ולא זוכר עוד (וגם יותר טעים) מה היא אמרה. אוף, אני מנסה להיזכר בדברים. פעם הבאה לבוא עם דף ועט!
 

Neta558

New member
אני באתי עם דף ועט...

בעיקר כי תמיד יש עלי דף ועט, זה מתגלה כיעיל כל פעם מחדש. הנה עוד כמה דברים שמצאתי לנכון לרשום לי: חלבון. חלבון מלא אפשר להשיג ממקורות מהחי (בשר, חלבון ביצה...). אם נמנעים מאלה (ויש כאלה שעושים את זה מסיבות של שמירה על בעלי חיים, הייתם מאמינים?) אפשר לקבל חלבון מלא מערבוב של דגן וקטניה. אורז עם עדשים, אורז עם שעועית (לבנה, הירוקה היא ירק ולא קטניה), לחם עם חומוס, חומוס וטחינה וכו´. היחס הוא יותר דגן מקטניה, כמו שבדר"כ אוכלים את זה במילא. היא ציינה שעדיף גם עם הטופו לאכול דגן על מנת להיות בטוחים שקיבלתם חלבון מלא. בקיצור, להטיל ספק במלאותו של חלבון הסויה... יש שתי טענות לגבי ערבוב דגנים וקטניות. אחת טוענת שיש לאכול אותם באותה ארוחה, השניה טוענת כי אם אוכלים משניהם במהלך היום זה עדיין בסדר. בהרצאה הומלץ לעשות זאת בארוחה אחת, כדי למנוע ספקות. קמח לבן. רע. פשוט רע. :) מאפים מקמח לבן הם עשירים בקלוריות, אך נטולי ויטמינים. קמח מלא מכיל גם את הויטמינים, מה שמסייע גם לפירוק העמילן שבקמח והפיכתו לאנרגיה. יש לשים לב שלחם שחור הוא בהכרח לחם מקמח מלא. (וזה לא שאני מפלה שחורים) קורנפלקס. "לקחו את התירס, ניפחו אותו, הרסו אותו, הוציאו ממנו את כל הויטמינים והדברים הטובים שיש בו והכניו כמה ויטמינים מלאכותיים" זה פחות או יותר הסיכום... בכל מקרה, צוין גם שלאכול קורנפלקס בבוקר גורם לעליה באנרגיה למעט זמן, בשל הסוכר שבו (גם קורנפלקס רגיל) אבל לאחר מכן לירידה בריכוז. הומלץ לאכול סלט בבוקר, בכל מקרה, מי שמסוגל. ואם קורנפלקס, אז משיבולת שועל.
 

א.א.אפל

New member
משהו ששכחתי מההרצאה

המרצה טענה שבכל תרבות יש מאכל מסורתי שמערבב דגן עם קטניה, עובדה שיכולה להוות טיעון טוב לטובת התזונה הצמחית. אני זוכר שהיא אמרה שבתרבות הישראלית זהו חומוס עם טחינה. מה בתרבויות האחרות?? אגב- זה לא מאכל (קצת) ערבי, שאימצנו מהם? אוריה מבולבל
 

א.א.אפל

New member
ועוד שאלה בנושא תזונה

בהרצאה של נמרוד מאנונימוס, הוא טען שחלב הוא לא מקור טוב לסידן, מכיוון שיש בו חומר שמנטרל את הסידן בו, ולכן הוא לא נקלט בגוף. וכאן אתם נכנסים... מה שם החומר?
 
למעלה