אמונה חיזוק והתעוררות

alonpaz

New member
אמונה חיזוק והתעוררות

אמונה חיזוק והתעוררות

שלום, שמי אלון פז (בן אורה ז"ל). התגוררתי בעיר הוד השרון ולפני מספר שנים עברתי תאונת דרכים קשה. כתוצאה מהתאונה השתתקתי בכל חלקי גופי. הסרעפת שלי נפגעה ולכן בנוסף אני מחובר גם למכונת הנשמה.
בעקבות התאונה שעברתי אמונתי בבורא עולם התחזקה עוד יותר. כיום אני מעביר את זמני בלימוד תורה בעזרת רבנים ואנשים טובים שמגיעים אליי, וגם עם חברים שבאים לבקר ולארח לי לחברה, חלקם עושים זאת באופן קבוע. אני שוכב בחדר פרטי וכמעט לא יוצא ממנו ואני מעסיק את עצמי בתפילות ולימוד רוב הזמן.
כאן אני אשתף אתכם בדרך שבה אני מתמודד עם מצבי, הכוחות שאני שואב מהאמונה שמחזיקה אותי ונותנת לי את הרצון לחיות ולהמשיך הלאה. אני מקווה שתתחזקו מדבריי ותחזקו גם את האחרים.
אדם שקורה לו משהו הכי קטן מיד הוא אומר או זועק: "למה בורא עולם, למה דווקא אני, למה זה מגיע לי, מה עשיתי???". אני לא זוכר שאמרתי מאז התאונה ועד היום - "למה?...". אדם ששואל "למה?" את בורא עולם, זה מעיד על חוסר אמונה בו. יש רק מילה אחת שאמרתי ואני אומר גם היום" - תודה! תודה בורא עולם! אם זה מה שבחרת בשבילי, מי אני שאבוא ואתלונן ואבכה ואכעס עליך? רק אתה יודע מה הכי טוב בשבילי, נסתרים דרכך ונפלאים מעשיך! אין עוד מלבדך אבא שבשמים, הקדוש ברוך הוא! הכל לטובה".
הוא הבורא, אני הנברא. הוא האבא, אני בנו. הוא המלך, אני עבדו. הוא המצווה, אני המצווה. אני ממליך אותו בכל לילה ובכל יום על כל גופי ונשמתי, על כל העיר שאני נמצא בה, על כל ארץ ישראל הקדושה, על כל העולם הגדול הזה ועל כל היקום העצום הזה כי הוא מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. הוא ברא ויצר את הכל. הוא אחד ואין שני לו! אחד יחיד ומיוחד! ריבון העולמים! הוא שברא ואחראי על הכל – עצום מהיקום – מהכל! הוא יכול לעשות בי ככל העולה על רוחו. מי ומה אני שאתנגד לו? אני סומך על כל החלטותיו ועל כל מעשיו בהחלטיות!
אדם צריך להבין שיש בורא לעולם ואין סתם. יש חשבונות שמיים וצריך לקבל את הכל בהבנה, באהבה ובשמחה עם כל הקושי שבדבר, כי אם אתה מאמין בבורא עולם, אז תסמוך רק עליו ותבטח רק בו. כמו שאתה יודע להגיד לו תודה כשטוב לך, אתה צריך לדעת להגיד תודה גם כשלא טוב לך. עם כבר, עדיף לסבול, לכאוב ולהיות בצער, להתנקות, לתקן, להזדכך ולכפר על עוונות בעולם הזה ולא בעולם הבא, ולהגיע ישר למקום טוב למעלה.
אדם צריך להמליך את בוראו בכל לילה ויום ולומר:
אבא שבשמים הקדוש ברוך הוא אל חיי ריבון העולמים. אני ממליך אותך גם הלילה\היום הזה על כל גופי ונשמתי, על כל העיר שאני נמצא בה, ועל כל ארץ ישראל הקדושה, ועל כל העולם הגדול המופלא והנפלא הזה, ועל כל היקום העצום הזה. כי אתה מלך מלכי המלכים – הקדוש ברוך הוא! אתה בראת, אתה יצרת את הכל. אתה אחד ואין שני לך, אחד יחיד ומיוחד! – הקדוש ברוך הוא!
היום אני שוכב בחדר קטן "כמו קופסת גפרורים", מרותק למיטה ומחובר למכונת הנשמה. לא רואה אדמה ולא שמיים, זה אני וארבע קירות, ואני יודע שאני לא מפסיד שום דבר בחוץ. העיר גדולה, המדינה גדולה, העולם גדול, אבל אני יודע שבחוץ הכל גשמיות, תאווה, הבל הבלים, ואני שוכב לי בחדר ומתבודד עם בורא עולם, מדבר אליו, מבקש ומתפלל עליי, על כל בני משפחתי ועל כל עם ישראל, ואני יודע שכשיגיע יומי, עד מאה ועשרים, אני אקבל פי אלף, פי מיליון, ממה שקיבלתי כאן בעולם הזה. אני לא מפסיד שום דבר!!! נהפוך הוא, זה שאני נמצא במצב הזה זו לא מסכנות, זו זכות!!! לכפר על עוונותיי ועוונות עם ישראל, מה יותר טוב מזה!?
היום אני מבין משהו שבן אדם בריא קשה לו להבין, שהגוף זה דבר משני. כל עוד, הלב פועם, הראש עובד, העיניים רואות, האוזניים שומעות, הפה מדבר ואוכל והנשמה מרוממת - מה אני צריך יותר מזה? אני לא צריך שום דבר. כי כל עוד אני יודע שהעולם הזה זמני, החיים זמניים, הגוף הוא זמני, אז ממה יש לי לדאוג? ממה יש לי לחשוש? ממה יש לי לפחד? אבא שבשמיים הקדוש ברוך הוא שומר ומשגיח ודואג לכל מחסורי, וכמו שכתוב בתהלים (מזמור כ"ג) "מזמור לדוד, ה` רועי לא אחסר..".
יש את האמרה "איזהו עשיר? השמח בחלקו" (מסכת אבות ד`, א) אני שמח בחלקי!!!
ראשי התיבות של המילה "עשיר", הם: עיניים, שיניים, ידיים, רגליים, ואצלי מתוך העשי"ר הזה, יש רק את ה-ע"ש (עיניים, שיניים), אך למילה ע"ש יש עוד פירוש "עולם שלם" - אני עולם שלם! אני לא צריך ידיים ורגליים בשביל להיות עולם שלם. אמנם אין לי ידיים ורגליים מתפקדות, אבל ל-י` ול-ר` במילה עשיר, יש עוד פירוש- "יצר רע" - שכמעט אין לי היום ברוך ה`. ומה שכן יש לי בי` והר` הם – ראש יהודי. בעקבות אופן המחשבה.
ברוך ה` טוב לי עם מי שאני, מה שאני ואיך שאני! אין לי תלונות לבורא עולם - רק תודה!
האם אי פעם הערכת את גופך? את האצבע הקטנה בידך? שכשמגרד לך האף, האוזן או במקום אחר אתה מרים אותה ומגרד מיד, בלי בעיה. אם אשאל אחרי כמה שניות "מה עשית הרגע?" לא תבין או תזכור מה עשית כי הכל מובן מאיליו בשבילך. כשלי מגרד האף, האוזן או במקום אחר אני נאלץ לסבול את זה דקות ארוכות במקרה הטוב. לא תמיד יש מי שיגרד לי. אין מובן מאליו! ברגע שנפגע לך איבר בגוף, אז אתה מבין כמה אותו איבר היה חשוב לך. בעזרת האצבע הקטנה הזאת אתה מגרד את האף, אתה לוחץ על כפתור כזה או אחר, אתה מחזיק כלי כתיבה, אתה מחזיק סכו"ם. פעם הערכת את כף היד? את היד שלך? כשאתה צמא, עם אותה יד אתה לוקח כוס, ממלא אותה מים והכוס נהיית יותר כבדה, ואז אתה מגיש אותה לפה ושותה. פעם חשבת והערכת את השרירים, את הגידים, את העצמות שאיתם אתה מזיז את היד?.
יד בגימטריה זה 14 ועוד יד זה עוד 14. ביחד זה יוצא 28, ובגימטריה 28 זה כח. עם הידיים אתה יכול לבנות ולהרוס, פעם חשבת על זה? הערכת את זה? אני לא יכול להזיז אצבע. אני צריך לבקש את עזרת הזולת בשביל שישקו אותי, יאכילו אותי, שיעשו למעני דבר מה. אני לא יכול לעשות דבר בכוחות עצמי. אז תגיד לבורא עולם, בורא עולם תודה על הידיים, תודה על שאני יכול לעשות מה שאני רוצה, איך שאני רוצה, מתי שאני רוצה, כמה שאני רוצה. זה לא מובן מאיליו. תודה בורא עולם!
פעם הערכת את הרגליים שלך? זוג רגליים שמחזיקות עליהן עשרות רבות של קילו. אתה עומד מול מדרגות, אתה צריך לעלות כמה קומות ואתה אומר לעצמך "אוף, כמה יש לי לעלות", אתה מתעצל. תגיד לבורא עולם תודה על שיש לך רגליים בריאות, שאתה יכול ללכת, לעלות מדרגות. יש אנשים מוגבלים, קשישים, שעד שהם עולים מדרגה ועוד מדרגה בקושי רב לוקח הרבה זמן, ואתה יכול בדילוגים לעלות ללא בעיה. כשאתה מגיע למעלה, תגיד לבורא עולם, תודה בורא עולם, תודה על הזכות, תודה על הרגליים הבריאות, תודה שזיכית אותי לעלות למעלה. אין מובן מאליו! אין מובן מאליו! זה שאתה יכול ללכת ולעלות בקלות זה לא מובן מאליו. תגיד לבורא עולם - תודה בורא עולם, תודה על הרגליים הבריאות, על שאתה מזכה אותי ללכת לאן שאני רוצה, מתי שאני רוצה, כמה שאני רוצה, ואני לא זקוק לעזרה של אף אחד. זה לא מובן מאליו!
אתה נכנס למקלחת, אתה עומד מתחת לדוש, המים זורמים על כל גופך, איזה כיף, אתה נהנה. אני, אחד החלומות שלי, זה להיכנס למקלחת מתחת לדוש, שיזרמו עליי מים נעימים ואני לא יכול. אסור לי. אתה יוצא מהמקלחת, אתה מתלבש, עומד מול המראה, תגיד לבורא עולם - תודה בורא עולם! תודה על שזיכית אותי להתקלח, ועוד בכוחות עצמי, להיות נקי, להתלבש. יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את זה, מקלחים אותם על המיטה, כמוני.
בורא עולם ברא אותנו מושלמים. כל איבר ואיבר, כל עצם ועצם, כל וריד, כל עורק, כל כדורית דם מחושבת ומושלמת בגוף. לא יותר ולא פחות. אין סתם בעולם. נפלאים מעשיו של בורא עולם. אז תעריך את גופך, תגיד תודה, תודה בורא עולם על שאני בריא, זה לא מובן מאליו!
אני שוכב על המיטה, מונשם, בתוך חדר קטן, כמעט ולא יוצא ממנו. לא רואה כלום בחוץ. תעמוד מול החלון, תביט החוצה, תיקח שאיפת אוויר, תגיד לבורא עולם - תודה בורא עולם! תודה על שאני יכול לנשום בכוחות עצמי, לראות שמיים, לראות שמש, לראות ירח וכוכבים, לראות עננים, לראות ציפורים, לראות אדמה, לראות עצים, לראות פרחים, דשא, לראות את נפלאות הבריאה. זה לא מובן מאליו!!! תעריך את מה שבורא עולם נתן לך, אתה צריך להרגיש אדם מאושר, שהחיים יפים, שבורא עולם אוהב אותך, שהוא זיכה אותך בגוף בריא ובנפש בריאה.
אדם צריך להודות לבוראו, אל חייו, הקדוש ברוך הוא, בכל זמן נתון.
 
למעלה