אני ביישן מאוד, איך להפטר מתסביך זה?

Sernas

New member
אני ביישן מאוד, איך להפטר מתסביך זה?

שלום רב לכולם, שמי שלמה ואני בן 19. אני נולדתי כילד גדול מימדים וגדלתי להיות כזה, בד''כ לעגו לי בגלל משקלי ופיתחתי תסביך בגלל זה. עד היום אני נעלב אפילו כשילד קטן מקלל אותי,, כי זה ממש מעליב למרות שכולם אומרי שאם ארזה יהיה יפה מאוד כי יש לי פנים יפות. אך התסביך הרציני שפיתחתי הוא שאני מתבייש לדבר בקבוצה ויש לי רגשי נחיתות, אפילו כשיש לי משהו מצחיק להגיד אני מתבייש ואני תמיד שומר בבטן, אני מחיך ומפחד שמישהו יחשוב עלי שאני אדיוט ואני מסתיר את פני,ואני בכלל לא מדבר על כך שאני מת מפחד כשאני מנסה להכיר בחורות אפילו כשהן עושות לי עניים(מעט מאוד פעמיים זה קרה לצערי) ואני פשוט אט יודע מה עלי לעשות, תעזרו לי בבקשה.
 

גרא.

New member
Sernas,הביישנות שלך,אינה בהכרח תוצאה ישירה

מהיותך ילד/נער גדל מימדים.גם את מייחס לכך את ההסבר לכך.כדאי שתדע,שיש כל כך הרבה נערים/ות,ואנשים בוגרים שאינם גדולי ממדים,שאישיותפ, בדומה לשלך, אינטרוורטית, כלומר מופנמת.ויש גם לא מעט גדולי גוף שאישיות אקסטרוורטית כלומר מוחצנת, כאלה שאינם מרגישים רגשי נחיתות ,פעילים ומאד בולטים בחברה.מכאן אפשר להבין שהפתרון לקשיים שלך אינו יכול, להיות מותנה בשינוי ממדי גופך, גם אם תתחיל לעסוק באינטנסיביות בספורט,מה בכל מקרה חשוב שתעשה. אלא עליך לרכוש את היכולת גם לקבל את עצמך כפי שאתה, להעצים את החלקים/התכונות והיכולות הטובות שלך,וזה יחד עם למידת מיומנויות תקשורת בינאישית שכנראה יש לך חסך בהן.מה כדאי לעשות? אתה בוודאי תוכל להעזר באימון אישי (כולם פרט למתחזה בשם עשן לבנבן1 או אריק 3 ,שכנראה כבר פנה אליך בהצעה לאימון),או לחילופין, להצטרף לסדנאת טיפול קבוצתית המתמקדת בנושאים החסרים לך.
 

Sernas

New member
תודה על עזרתך אבל מזה עולה שאלה נוספת

כאשר אני מסתכל על בחורה ורוצה להתחיל איתה, ולא עושה זאת מפני שאני חושב שיא דחה אותי בגלל ממדי, זה כביכול לא קשור לגודל שלי אלה בגלל בטחון עצמי נמוך? איך זה יכתן, למה בחורה דח בחור שנראה טוב, כי הרי ברור שהיא תעדיף אותו על הבחור השמן(הרוב זה כך,לדעתי)?
 

גרא.

New member
לא בהכרח,יש כמה וכמה סבות למשיכה לבן/בת זוג.

אחת מהן היא כמובן הניראות הפיזית החיצונית,אבל לא רק זה.אחרי הכל,יש עוד תכונות חיצוניות, ובעיקר פנימיות שבאות לידי ביטוי ,כמו רמת פעילות, יכולת אינטלקטואלית,כסף (כן בהחלט) תחומי העיסוק,וכדומה.אם תכנס לפורום "שמנות ויפות" תיווכח לדעת, שיש לא מעט גברים המעדיפים נשים שמנות.ממש כשם שנשים לא מעטות מעדיפות גברים גדולים.מה שחשוב הוא לדעת כיצד להבליט או להשתמש בתכונות חיוביות אחרות שיש לך,ואין לי כלל ספק שיש.
 
מה שניסו להגיד לך

הוא שלשיטתך, כלומר אם אתה צודק, לא היו אנשים גדולי ממדים שהם בעלי משפחות או נמצאים בקשר זוגי, וכל הרזים כן היו. בפועל לא כך הוא. כלומר שאתה לא צודק. אבל לא זו הבעייה. הבעייה היא שאתה משליך את האמונות שלך על אחרים. אתה מאמין שאין בך משהו מספיק אטרקטיבי לבת המין השני ובמקום לטפל במערך האמונות שלך שהוא לא אבסולוטי או לעבוד על הביטחון העצמי שלך כדי שתאמין שגם לך יש מה להציע, אתה אומר שהן, הבנות (לא אתה חס וחלילה) דוחות כל מי ששמן. בפועל, אתה הוא זה שמדיח את עצמך מהמרוץ מראש ובלי לנסות על ידי כך שאתה מניח שאחרים חושבים כמוך. בחיים כמו בחיים יהיו אנשים שיחשבו כמוך ויהיו כאלה שלא... אבל אתה כנראה לעולם לא תפגוש אותם אם מראש תסנן את כולם כחושבים כמוך.
 
למעלה