אני בן 24 ורוצה לדעת איך להתמודד עם לקויות למידה?

Bensal1992

New member
אני בן 24 ורוצה לדעת איך להתמודד עם לקויות למידה?

אני משלים כרגע בגרות בספרות על מנת לקבל זכאות לבגרות מלאה.
עשיתי פסיכומטרי בקיץ וקיבלתי 492 - היה לי קושי רב לשבת וללמוד. ככל הנראה אני אצטרך להיבחן פעם נוספת.
השאלה שלי היא כזאת: במהלך הלמידה שלי לבגרות תהיתי האם אני לומד נכון? אני לומד דרך אתר Yschool (שיעורי וידאו). כבר מגיל קטן אובחנתי כבעל בעיות קשה וריכוז. אושר לי השימוש בריטלין אך לא לקחתי פעם רבות. היום אני מבין שכדאי לי לעבוד על זה כדי שאוכל להתקבל בעתיד למוסד אקדמי שארצה וגם שאוכל ללמוד לתואר או כל לימודים אחרים שאבחר.
תמצות השאלה- למי אוכל לפנות על מנת ללמוד איך לומדים?

תודה לכם
 

lolly87

New member
שלום

לגבי אם אתה לומד נכון או לא, רק אתה יכול לענות. אם שיעורי וידיאו מסייעים לך (הערוץ השמיעתי שלך חזק), אז אתה לומד טוב.
אם קשה לך לענות על השאלה הזאת, יש שאלון סגנון למידה שאולי יסייע לך להבין איזה ערוצים חזקים אצלך ויהיה לך יותר קל ללמוד דרכם למבחנים.
לגבי ללמוד איך לומדים, יש ספר אסטרטגיות- ללמוד איך ללמוד, השאלה אם אתה בעניין של לקרוא ולמצוא בעצמך את האסטרטגיות שיסייעו לך ללמוד או שאתה מעוניין בהכוונה מקצועית, מורה להוראה מותאמת שתלמד אותך אסטרטגיות למידה לבגרות ובכלל ללימודים אקדמיים. ואז אתה יכול לחפש מורה באופן עצמאי (אם תרצה אחפש לך המלצות לפי המיקום שלך בארץ), או שאתה יכול לפנות ליחידות שקיימות במוסדות להשכלה גבוהה שאמורות לסייע לסטודנטים עם לקויות למידה, יש גם אבחון שנערך במוסדות להשכלה גבוהה על מנת לקבל התאמות בדרכי היבחנות במוסדות להשכלה גבוהה, אם תתקבל ללימודים אולי כדאי לך לשקול זאת.
ההחלטה האם לקחת ריטלין היא אך ורק שלך, ואני לא אמליץ לך לקחת.. אם בעבר לקחת וזה סייע לך ללמוד אז תעשה את השיקולים שלך. אם לקחת בעבר ולא חווית שינוי משמעותי אז אל תקח. אתה גם תמיד יכול ללכת שוב לנוירולוג ולבקש מינון אחר/כדור אחר שאולי יסייע לך יותר אם אתה מעוניין לקחת כדור כלשהו.
בהצלחה!
 

Bensal1992

New member
תגובה

קודם כל תודה על המענה ועל התשובה המקצועית!
שיעורי וידאו אכן מסייעים לי ומקלים בתהליך הלמידה לעומת למידה מספר בלבד.
לגבי השאלון סגנון למידה - היכן ניתן למצוא אחד כזה?
ראיתי באינטרנט את הספר ללמוד איך ללמוד (של הוצאת מט״ח נדמה לי) והוא נראה אופציה לא רעה בכלל.
לגבי מורים אני אשמח לקבל המלצה אני גר בזכרון יעקב. לגבי היחידות שקיימות במוסדות האקדמיים זה טוב לדעת שיש כאלה וככל הנראה גם אגש אליהם שארשם ללימודים.
ריטלין - עזר מאוד אך אני עושה את המקסימום כדי להצליח ללא הכדור. אני לוקח כדורים נוספים באופן יומיומי בלית ברירה ולכן אני מעדיף להוריד כדורים שאני לא חייב לקחת.
שוב תודה על המענה - עזרת לי המון ואני מקווה שגם אחרים יצפו בתשובתך לשאלתי.
 

lolly87

New member
שלום

אנסה לחפש לך את השאלון ולשלוח לך אותו, תזכיר לי במסר.
לגבי מורים, אני לא מכירה באזור זכרון יעקב, אבל אנסה לברר לך עם מורות שאני מכירה, אולי מישהי מכירה. אם תהיה לי המלצה, אעדכן אותך.
בהצלחה!
&nbsp
 
למעלה