"אני ואתה נשנה את העולם"- שרשור הצעות לפוורום

"אני ואתה נשנה את העולם"- שרשור הצעות לפוורום

ערב טוב לכולם! שמחתי לראות את ההיענו וההתלהבות בפורום :) מקווה שנקים אימפריית פיזיקה אינטר-גלקטית. (יש שמועות שקוואזימודו, נשיא פדרציית שביל החלב, מתכנן לבקר ולראות מה מצב העניינים בקרוב.. דבר חריג כשלעצמו.. כולנו זוכרים שהפעם האחרונה שהוא ביקר בכדה"א הייתה לנופש רומנטי בפריז.. וכך בני האנוש חשבו שהוא גיבן. בושה) בכל מקרה.. (
) אשמח לשמוע הצעות, רעיונות, ודעות.. משורשרים מס' נושאים, ואבקש להגיב לפי הקטגוריות, ולא להודעה זו. תודה רבה עמית.
 
פינות קבועות

חשבתי על הפינות: 1. סיכום שבועי- כל חבר פורום יסכם ע"פ שאלות וע"פ רצונו איך עבר עליו השבוע. יפורסם בשישי בבוקר. 2. מה למדתי השבוע. 3. שרשור אקדמאי/ שרשור תיכוני- יפורסם כל כמה ימים, לפי הדרישה. 4. פיזיקאי השבוע- כל שבוע בתחילתו, ייבחר פיזיקאי, וחברי הפורום יוזמנו להרחיב על האיש, חייו, ותרומתו לעולם הפיזיקה. הצעות? הערות?
 

yoyo0w24

New member
יש לי רעיון מקורי

פעם בשבוע (אפשר ביום חמישי בערב) מישהו שם איזו שאלה כזאת לא ממש קשורה כמו: שכול פיסיקאי (ולא פיסיקאי) כאן יגיד מהי החיה האהובה עליו ואילו חיות יש לו בבית. או מה האוכל האהוב / השנוא / המקורי עליכם/שלכם ולמה? כול המרבה בסיבות מצחיקות אך הגיוניות (כראוי לפיסיקאים (ולא פיסיקאים)) הרי זה משובח.
 
לטעמי, ניתן לצרף זאת לסיכום השבוע וכד'

בסגנון "השאלה הלא קשורה" (כמו שאלת ההיפופוטם שלי
) בשרשור סיכום הסופ"ש. חבל לי להקים בצורה קבועה שרשור קצר כ"כ במקום לאחד אותו עם שרשור אפשרי.. ככה נמנע מדחיקת שאלות ונושאים נוספים לשוליים :) אנא האר את עיניי במידה ויש לך הסגות
 

yoyo0w24

New member
נראה לי גם יותר הגיוני, אבל...

צריך לבדוק את שתי האפשרויות ננסה בפעם הראשונה לשלב ובפעם השנייה להפריד ונראה מה קורה בכול פעם. אנחנו לא ממהרים. צריך לבדוק מה יפעל הכי טוב.
 

IMLost

New member
../images/Emo45.gif

רעיון מצויין לדעתי (ד"א-כולם לראות את הקומונה שפתחתי!).
 

yoyo0w24

New member
או שבנוסף לפיסיקאי השבוע יהיה

נושא השבוע. בכול יום ראשון ניקבע שמישהו (מישהו שונה בכול פעם וכך נלמד להכיר את כולם ולתת לכולם הזדמנות) יכין הרצעה או מידע מאורגן על ענף בפיסיקה (לא צריך לפרט אבל:מכניקה,גלים, מתמטיקה בפיסיקה, חשמל, קוונטית, פיסיקה כימית, חומרים, תת-אטומית, ניסיונית וכו וכו וכו...). הוא יפרסם את ההרצאה בהמשך השבוע ככה ביום רביעי-חמישי-שישי. אם מישהו עשה על נושא שרצית תוסיף ככה שכולם יצאו מרוצים. ותזכרו זה נועד בשביל הכיף ולא בשביל להראות כמה כולנו חכמים. אז מי רוצה להיות ראשון?
 
אשמח לראות את תגובות חברי הפורום! ../images/Emo13.gif

זה משהו שכדי להפעילו צריך באמת היענות מצד קהילת הפורום (שנקווה שתתרחב בצורה מעריכית, כמו שאנחנו אוהבים את זה
)
 

IMLost

New member
אני בעד!!!!

יש לי כבר נושא קטנטן שדיי המצאתי בעצמי שקשור לפיזיקה..הראיתי למורה את זה והיא מאוד השתעשעה. לדעתי רעיון מעולה!
 

yoyo0w24

New member
רוצה להיות ראשון?

אם כן אז יש לך שבוע להתכונן. תתחיל לעבוד^^
 
מילון מונחים

שקלתי האם להקים מילון מונחים לפורום, עם מונחי יסוד בפיזיקה וכד'.. הייתי רוצה לשמוע התייחסותכם- האם להקים? בנוסף- זו עבודה רבה מאוד.. לכן אשמח שתשקלו לפני הסכמתכם, ואם כן, אשמח אם תירתמו לנושא, ונפצח בפרויקט.
 

IMLost

New member
אפשר להקים

זה יהיה מאוד שימושי אבל כל מה שיהיה בו כבר יהיה בויקי...
 

yoyo0w24

New member
אפשר לתרגם מהאנגלי

יש שם דברים שאין בויקי העיברי ולפעמים הם מאוד נחמדים(לדוגמא n מימדים)
 

IMLost

New member
רעיון טוב

אז מי שיקח על עצמו לתרגם חלק מהערכים ולהביא אותם לכאן (לתרגם אותם לכאן) אני בטוח שיהיה מצויין כשזה יכנס למילון של הפורום יאללה,מי רוצה להביא את הערך הראשון? (דווקא ניראה לי שההגדרה של פיזיקה תתאים פה...)
 
הצעה קצת אחרת

נראה לי שיותר כדאי לערוך הרתמות של הפורום לטובת שיפור ושכלול החומר בוויקיפדיה, כך שגם אנשים שלא יחפשו חומר בפורום הספציפי הזה יהיו נגישים אליו.
 
קישורים

כולנו יודעים איזה מגניב זה להכנס לאתר אחד, ולמצוא בו המון המון קישורים לאתרים מגניבים אחרים! ממש ארצה שאגף הקישורים שלנו יהיה מפואר ונחכים גם ממנו.. מה דעתכם? אילו אתרים שווים להיות בקישורים שלנו?.. (כרגע יש 2 ששמתי בהתחלה, בסיסיים מאוד, וקישור ששם yoyo0w24 והוספתי לרשימה.)
 

yoyo0w24

New member
בגרויות של 2005-2007

יש לי אותם בקבצי pdf. אפשר לשים אותם בקבצים של הפורום. הנה מכניקה 2005
 
קיבלתי את כל הקבצים ../images/Emo13.gif

בנוסף, ביוזמתו הברוכה של yoyo0w24 ועם קצת עזרה שלי, התווסף לו לקישורי הפורום גם קישור לשאלוני הבגרות בין השנים 1990-2004. את קבצי הבחינות שנשלחו אליי אעלה בהקדם לפורום, אבדוק מהי הפלטפורמה המתאימה ביותר :)
 

khaydarin

New member
כדאי לבדוק עם אין בעיה של זכויות יוצרים

בפורום מתמטיקה, למשל, לא מפרסמים בגרויות אלא רק פתרונות. יש איזה שהיא בעיה של זכויות יוצרים עם משרד החינוך.
 
למעלה