אני חייבת לשאול

אני חייבת לשאול

מה המצע שלכם? מה יש לכם להציע שאין למפלגות הגדולות להציע בתחום החינוך? בתחום הכלכלה? עד כמה אתם באמת חושבים שתוכלו להשפיע בכנסת אם תבחרו? אני שואלת שאלה אמיתית מהלב, כי אני בגיל שיכול ורוצה להצביע גם לצעירים, אבל מאחר ואני ליכודניקית בנשמה, אני סקרנית להכיר גם מפלגות אחרות קטנות יותר.
 
אז אני חייב לענות

מפלגת הצעירים מתמקדת מספר נושאים אקוטיים שלטעמנו יכולים להביא לשינוי חברתי ממשי: 1. גיוס או שירות לאומי לכולם - כי כל אחד חייב לתרום למדינה והמצב שבו רק מחצית מהצעירים מתגייסים לא יכול להימשך. אנחנו מציעים שירות לאומי לערבים, לחרדים ולסרבנים. 2. העלאת שכר החיילים. 3. חינוך חינם לגיל הרך - כי מעון יום עולה יותר ממשכנתא. 4. מימוש החלטת הממשלה שקובתע את הורדת שכר הלימוד באקדמיה ל-5,800 שקל לשנה. 5. העלאת שכר המורים למינימום 8,000 שקל בשנה ובכך העלאת מעמד המורה ושיקום מערכת החינוך. 6. פטור ממע"מ על דירה ראשונה. 7. הטבות במשכנתאות לבוגרי צבא ושירות לאומי. 8. עידוד עסקים צעירים על מנת שלא יקרסו. הנסיון מוכיח שרק מפלגות סקטוריאליות דואגות באמת לקהל שלהן, ש"ס העבירה בשנים האחרונות עשרות, אולי מאות מיליארדים לטובת גופים שקרובים אליה, יהדות התורה העבירה סכומים דומים לציבור החרדי אשכנזי, מפלגת הגמלאים העבירה רק השנה שלושה מיליארד שקל לטובת גמלאים (בין היתר ע"י העלאת קצבאות הזקנה), המפד"ל העבירה כספים להתנחלויות, העבודה ומרצ ניסו לשקם את הקיבוצים. כל אחד דואג, סליחה על הביטוי, לתחת שלו. מי נדפק? אנחנו. הצעירים. כסיעה בכנסת נוכל להשפיע על חלוקת התקציב ולממש את הסעיפים שהזכרתי קודם. מדובר בעשרה מיליארד מתוך 300 מיליארד שקל בתקציב המדינה. סכום פעוט שיעשה שינוי מהותי. השינוי בחינוך, בחברה ובכלכלה יורגש במהירות וחשוב מזה - יהיה כאן לאורך זמן. הגיע הזמן שישמעו את הצעירים בכנסת.
 

krina

New member
היי שלומי,

יש לי שאלה שהיא אולי מאוד לא ריאלית במצב כרגע אבל בגללה אני נורא מתנדנדת בין המפלגות הקיימות ואשמח לשמוע את דעתך. אני לא שירתתי מטעמי בריאות, אף עפ"י שהיתי מאוד מורעלת ומצטערת שלא יצא לי לתרום ולהיות כלבנית צבאית. עם זאת, כיום, אחרי כל המלחמות וכל התקף חרדה כשמזמנים את אח שלי לצו 8, אני יכולה להגיד שיש איזו הקלה בכך שגם אני וגם בעלי לא עשינו צבא. השאלה שלי בעצם היא האם אין טעם, במקום לפעול למדינה שתגייס את כולם - לפעול יותר לכיוון של שלום. כלומר, הרי בסופו של דבר - זה רק טבעי שכולם ידאגו ל"תחת שלהם". הרי מה אנשים בסה"כ רוצים; לחיות בצורה סבירה? ללמוד באוני'? לגדל את הילדים שלהם בלי שיזרקו עליהם טילים בוקר וערב? - נדמה לי שההתמקדות בבטחון המדינה הוא שגוי, זה רק פלסטר שמכסה פצע מזוהם וחולה. כצעירה במדינה הזו, היתי רוצה לראות עתיד שקט ושפוי ומבחינתי האישית {ואני מביעה פה דעה שלי בלבד} - לא אכפת לי אם יגור לידי ערבים או אטיופים או צרפתים, כל עוד אני אוכל לשלוח את הילדים לגן {ולכן אהבתי את החלק של חינוך חינם לגיל הרך}, שתהיה לי איזו חלקת אדמה, שאוכל להחזיק עסק וכו'... אוטופיה? אולי... אבל מבחינתי, מדינה שמכריחה את הילדים שלי ללכת לצבא, ובכן - עם כל הציונות שבדבר - זה מפחיד אותי * * אני בת 23, אין לי ילדים ולא יהיו בקרוב. ובכל זאת...
 
חד משמעית כן

אבל זה קצת יותר מורכב. אנחנו מתמקדים בסדר יום האזרחי, אבל כולנו, ואני מאמין שבאמת כולנו למעט הימין הרדיקלי, רוצים שלום ומוכנים להכיר בכך ששלום משמעו ויתורים טריטוריאלים. שלום זה עניין רגיש, לתפיסתי האישית היה יכול להיות כאן שלום יציב כבר עשרים שנה, אבל אני אף פעם לא הייתי ראש ממשלה או רמטכ"ל. עכשיו נשארה השאלה מה עושים ואיך עושים - נתניהו, ברק ולבני יעשו את אותם הדברים בדיוק. כולם ידברו עם אסד ויסכימו לנסיגה מהגולן. כולם ידברו בסופו של דבר עם חמאס וישלימו עם הקמת מדינת פלסטין. כולם יחתרו לפתרון בגזרה האיראנית או למתקפה ישראלית על הכור הגרעיני. אריה אלדד יתנגד לכל מהלך. מרצ תתמוך בכל מהלך. ומי ידאג לך בינתיים? רק מפלגת הצעירים.
 
אנחנו בעד

אם רק מישהו ירצה להתחתן איתנו. מתוך מצע צבר: מפלגת צבר תפעל לביטול כל אפליה נגד הקהילה הגאה ותקדם הכרה בפתרון לפסולי חיתון. המשמעות: לגיטימי שבמדינה שבה יש אוכלוסיות שונות, אחוז מסוים מהאוכלוסייה יינשא בדרך המקובלת עליו.
 

Unaffected

New member
אוקיי,

אתם בעד נישואין אזרחיים לפסולי חיתון ולקהילה הגאה,מה עם השאר? סתם אנשים שלא רוצים להתחתן במסגרת דתית?
 

krina

New member
מההודעה שלו

יוצא שהם בעד מענה לאלו שלא מעוניינים בנישואים דתיים...
 
הרשי לי להתערב

למרות שאינני ממפלגת 'צבר', ואני על תקן של גולש מן השורה בדיוק כמוך, ואני מקוה לא לפתוח כאן דיון בזכות עצמו. גם אני, כמוך רוצה שלום, אבל גם במצב של שלום צריך צבא. חוץ מזה, הרעיון המצויין של שירות לאומי במקום צבא, נועד, ככל הנראה, גם לאנשים שנאלצו לא לשרת בצה"ל מטעמי בריאות. הרי אנשים כאלה יכולים לשרת במקומות שבהם משרתות בנות השירות הלאומי, ולתרום כך למדינה ולחברה, לא?
 

krina

New member
צבא נותן מענה לבטחון המדינה,

שירות לאומי הוא האופציה לאלו שאינם יכולים לשרת, אבל בעצם הוא לא הכרחי למדינה. כלומר - אין פסול בכך שאזרחים יתנו מעצמם למען הכלל, אבל האם זה צריך להיות מעוגן חוקית? אני לא בטוחה אם זה נכון שכולם יחויבו לתת מספר X של שנים שיכולות להיות מאוד קריטיות להתפחות (אם למשל בני נוער במדינות אחרות, באותו גיל, כבר בעלי תואר אקדמאי באותו שלב בו נוער שלנו רק מסיים צבא} - הרי כל אזרחי המדינה {נניח לרגע את היוצאים מן הכלל} משלמים מיסים, עושים את ה-60 שעות התנדבות בכתה י' וכן הלאה - אם כן, יתכן ויש טעם להפוך את הצבא שלנו לשכיר כמקובל בעולם ולפעול לקידום בני הנוער שלא בתחומים הבטחוניים. ידוע לי כי זה נושא מאוד בעייתי ואני נוגעת פה בטאבו, כך שלפני שעושים עלי פה עליהום, אני מודה שאני בעיקר זורקת קרעי מחשבות - אינני בטוחה לחלוטין במה שאני אומרת, אלא יותר מתעניינת בדעות הפורום פה. אשמח לקבל ביקורות ודעות שונות משלי, כל עוד יש נימוקים בצידם.
 

krina

New member
ובעצם, אני רואה שהיתה התייחסות דומה לזה,

אשמח להמשיך את הדיון בנושא. עידן כתב{ה?} - על כך שתרומה והתנדבות שנעשות בכפייה אינן שוות הרבה ועל כן אני נוטה להסכים.
 
המצב מורכב מדי

אנחנו לא יכולים כרגע לחשוב על צבא קטן ומקצועי בגלל המרקם של החברה הישראלית, מה שכן צריך זה למקצע את הצבא, לשדרג את תנאי השירות ובמקביל להפנות משאבים לשירות לאומי. יש משהו נכון מבחינה מוסרית שכוווולם יקחו חלק בנטל. החברה הישראלית מתפוררת, יש מקום לאיחוי הקרעים והפיכה של הצבא והשירות הלאומי לכור היתוך ממשי, כפי שהיו פעם, יכולה להוביל לשינוי במגמה.
 
מסכימה איתך שזה חשוב,

אבל מאיפה תביא ת'כסף הזה??? ואתה לא מבדיל ת'צמך מאף מפלגה אחרת. אני אצטט אותך "כל אחד דואג, סליחה על הביטוי, לתחת של עצמו". והנה, גם אתה דואג רק לעצמך. (אתה עוזר לצעירים שבחרו בצבר, כדי שיבחרו שוב.) ממה שאמרת אין לצבר אף שאיפה לעזור לניצולי השואה, לאנשים שמתים מרעב ברחוב, למצב הבטחוני של המדינה או לאנשים מבוגרים(גיל 40+) שלא ממש מבוססים ויש להם ילדים בתיכון שהם צריכים לממן. אתה דואג לצעירים שיקנו דירות, לצעירים שיש להם ילדים קטנים וכו'. ולא שזה לא חשוב, אבל המפלגה הזו לא שונה מאף מפלגה אחרת בהקשר הזה של דאגה לתחת של עצמם.
 
מה לא תקין בעיניך במפלגות עם מצע מצומצם

ששואפות לייצג פלח ספציפי באוכלוסיה? לא כל מפלגה צריכה שהמצע שלה יכלול נושאים מגוונים. יש מפלגות שהשאיפה שלהן היא לקדם מס' נושאים מצומצם (כמו עלה ירוק, הגימלאים, המפלגה שהיתה לפני כמה שנים ושאפה לקדם את מעמדו של הגבר כהורה יחידני). כיום, המפלגות הגדולות הן בעלות מצעים זהים ואין הבדל בינהן. הדבר היחיד ש"מבדיל" את המפלגות אחת מהשניה היא השיוך שלהן לימין, מרכז ושמאל וזו רק הזהות שלהן בעיני הציבור. אין שום משמעות אמיתית לשיוך הזה. יש מפלגות ימין קיצוני (ישראל ביתינו) ומפלגות שמאל קיצוני (הערביות). לדעתי, אין שום רע בכך שמפלגה מנסה להבחר לכנסת על בסיס מצע מצומצם שפונה לפלח אוכלוסיה ספציפי. את יכולה לשאול פה שאלות לגבי העמדות של המפלגה בנושאים שלא מפורטים במצע שלהם. אם תהיה תשובה ואם התשובה תהיה ראויה בעניניך זה כבר סיפור אחר.
 
אני סקטוריאלי גאה

הצעירים בישראל צריכים ייצוג. המצב אבסורדי, פלח אוכלוסייה גדול מאוד נשאר בלי מענה בכלל מהשלטונות. צריכים לייצג אותם בכנסת. אילו היינו מיועדים להיות מפלגת שלטון, זה היה עצוב (לא הייתי רוצה לחיות במדינה שבה הגמלאים היא מפלגת שלטון או ש"ס או בל"ד) ואחת השאיפות שלנו לטווח הרחוק היא צמצום המפלגות הקטנות למען יציבות שלטונית, אבל כרגע, במצב הקיים, אין אלא להוביל לבחירת מפלגת צעירים. המדיניות שלנו נוגעת גם לבני הארבעים ומעלה (בין היתר כי אכפת לי מהילדים שלהם בתיכון), גם לקשישים (יותר מעורבות חברתית למענם, שמירה על התקציבים שהופנו לטובתם), גם לנזקקים (שיקום רשויות הרווחה) וכדומה. במצב הבטחוני אנחנו לא נוגעים. בסופו של דבר כל ממשלה (לבני, נתניהו או ברק) תפעל באותה דרך על מנת להגיע להסדרי קבע עם הסורים והפלסטינים ובאותה הדרך כדי לשמור על בטחון אזרחי המדינה. נושא שחשוב לנו לקדם הוא החזרתו של גלעד שליט, אבל על זה לא עושים תעמולה. בשורה התחתונה, מרכז העשייה שלנו יהיה למען צעירים, לא כדי שיצביעו עבורנו שוב, כדי שיהיה להם קול בכנסת.
 

Heineken

New member
כל ממשלה (לבני, נתניהו או ברק) תפעל באותה דרך

נאה דרשת
 
למעלה