אני לא יודע אם זו בקשה מוגזמת

yarinkr

New member
אני לא יודע אם זו בקשה מוגזמת

אבל יש אולי מישהו שיש לו תשובות לתרגילים בשנה א בפיסיקה באונ' ת"א? אני פשוט משתגע לפתור שאלה ולא לדעת אם צדקתי זה מעקב אותי מנטלית.. ואם אפשר אז לפחות את הפתרון לתרגיל 2 בקלאסית אני מאוד אשמח תודה רבה!
 

deathcaster

New member
תגובה

השאלה בהחלט גורמת לך לנזק מנטלי, כי כתבת " מעקב" ולא "מעכב"
אבל אתה יכול לצלם/לסרוק/לכתוב את השאלה כאן ואולי מישהו יעזור לך
 

yarinkr

New member
כן,אבל אני לא אוכל להעלות כל שאלה ולצפות

לתשובות- חשבתי שאם יש למישהו לפחות את תשובות התרגיל הזה אז ככה אוכל להתעסק בזה עם עצמי לבד מול השולחן בכלל,אני לא אוהב כל כך ללמוד ליד מחשב וזה "שובר" לי את רצף הלימוד בכל מקרה-אם לא אמצא תשובות לתרגול אולי אבחר שאלה או שתיים שבעייתיות יותר. תודה:)
 

מרחף1

New member
רעיון רע מאוד....

אל תנסה לעשות Reverse Engineering לפתרון שיש לך, או יותר גרוע, להעתיק מהפתרון שיש לך. יש משמעות גדולה לנסיון להתמודד לבד עם התרגיל (בפרט בקלאסית 1)
 

yarinkr

New member
אני מתמודד לבד,יותר מדיי לבד

זה נורא מתסכל,אני חייב שיהיה לי כיוון,לפחות מבחינה "נפשית" זה גורם לי להרגיש בטוח יותר. אגב שמעתי לא מעט דעות,בחור שנה ג אמר לי שאחת הטעויות זה להתחיל לעבור על כך תרגיל בלי פתרונות-זה גוזל כל כך הרבה זמן ועצבים,אני חושב שזו הגישה המתאימה לי,להתמודד לבד,אבל עם גלגלי הצלה במקרה הצורך. למבחן אני מקווה שאגיע ברמה מספיק טובה שאוכל לאט לאט להתשחרר מפתרונות. כרגע שאני לא ידוע מי נגד מי זה פשוט קריטי בישבילי-זה גם גורם לי להבין את החומר טוב יותר נו,איך כתב ההגנה?
 

מרחף1

New member
לא משכנע....

אין דבר כזה להרגיש "בטוח יותר" מבחינה נפשית. אתה חייב להתמודד עם התרגילים לבד, כולל טעות בדרך והרבה, זאת הדרך היחידה ללמוד כמו שצריך. הבעיה היא שיש נטייה לאנשים שכשיש להם את הפתרון לתרגיל הם לא מנסים להתמודד איתו לבד. אם יש לך בעיה עם החומר, פנה למתרגל, בשביל זה הוא שם.
 

yarinkr

New member
זו כבר שאלה של אמינות ביני לבין עצמי

אם אני מנסה קודם כל לבד-ורק אחר כך נעזר. בכמות השאלות שאני זקוק בהן לעזרה לא אוכל להציק בלי סוף למתרגלים,לחכות לשעות הקבלה-ובנתיים להיתקדם עם חומר שאני לא מבין,לא פשוט יותר שיש לך פתרון בבית ובשקט אתה מבין אותו במקרה שלא הצלחת בעצמך?פשוט חוסך זמן וטרטורים. בכל מקרה אני מבין את הנקודה שלך, אבל אני יודע לחלוטין שאני קודם כל מתמודד ורק אז נעזר לכן אני שלם עם מהלך כזה.
 

מרחף1

New member
אל תרחם על המתרגלים...

בדיוק בשביל זה משלמים לנו (לא הרבה אבל עדיין....) בכל מקרה, לא תמיד התרגילים זהים משנה לשנה, כשהמתרגלים מתחלפים בד"כ גם התרגילים משתנים. השנה דרך אגב התחלפו שני המתרגלים של קלאסית 1.
 

yarinkr

New member
../images/Emo178.gif אני מקווה באמת שהתרגילים לא התחלפו

ואם היה לי מתרגל זמין הייתי מגיע,אבל אם השעת תרגול היא ממש לפני התרגיל עצמו ואני רוצה להגיע עם החומר כבר אחרי ששקע בראש,אז זה רעיון לא טוב,ובנתיים אני ממש מאבד עצבים עד שמגיע יום של שעת הקבלה,עדיף לי פתרון מול העיניים מאשר לשלם למורה פרטי. שוב,לדעתי אין הבדל בין להתקשר לשאול חבר אם התשובות נכונות לבין לבדוק בפתרונות ,שניהם כמובן במקרה שניסיתי קודם כל לבד.
 

מרחף1

New member
פתרונות של התרגילים

הם רלוונטיים לתרגיל של לפני שבוע ולכן אין משמעות ללהגיע "אחרי שהחומר שקע בראש..." כאמור, בסבירות גבוהה התחלפו לפחות חלק מהתרגילים. ודבר אחרון, אני בטוח שאתה יכול לקבוע פגישה מחוץ לשעת הקבלה עם המתרגל (מי המתרגל שלך דרך אגב?) עם אתה מרגיש שאתה צריך עזרה בנושא מסויים. ודבר אחרון, להתייעץ עם חברים זה ממש לא דומה ללהסתכל בפתרון.
 

yarinkr

New member
זה בסדר לקבוע זמן עם המתרגל?

מה,פשוט להתקשר אליו? כי אני אלך לעשות את זה כנראה
 

מרחף1

New member
בהחלט

תסביר לו שמאד לא נוח לך השעה של השעת קבלה ותבקש לקבוע איתו פגישה. אל תהפוך את זה לעניין קבוע כמובן אבל מדי פעם שאתה צריך עזרה... אני לא רואה סיבה שלא. לי אישית אין בעיה לקבוע עם סטודנטים בשעות שנוח לכולם ואני ממש לא חריג בקטע הזה.
 
למעלה