אני לא מבין...

FIFI1981

New member
אני לא מבין...

זה כבר סגור שתהייה מלחמה ופשוט לא מודיעים לנו? לפרטים: http://news.walla.co.il/?w=//1213318 אני תוהה אם מישהו אי פעם ניסה אפילו לחשוב על פתרון אחר...
 

lironk25

New member
הצבא ממציא סיבה למלחמה כל כמה שנים

כדי שתהיה לגיטימציה להעביר לו את רוב התקציב..
 

primus solus

New member
וגם NASA פיברקו נחיתה על הירח

כדי לקבל יותר תקציבים ה FBI רצחו את קנדי ה CIA הקימו את אל קעידה ה NSA פוצצו את מרכז הסחר העולמי רק כדי לקבל יותר תקציבים
 

a e q u i t a s

New member
מה אתה קופץ? מה שלירון אמרה זה בהחלט נכון

מה שלירון אומרת, זה בהחלט נכון. זה רחוק מלהיות קונספרציה, זה דרכו של צבא, לא רק בארץ, אלא בכל העולם. זה אלף בית - בהיסטוריה צבאית ובמדעי המדינה. זה לא מופרך, גנרלים בדימוס ואלופים במילואים לא פעם, הצהירו שזה נכון, בישראל במיוחד זה נכון לאחר מלחמת יום הכיפורים, שתקציב הביטחון הותאם לאיומים, ולאחר המלחמה הועלה תקציב הביטחון ברמות שהיו הרבה מעבר לדרישות האופטימליות - להזכירך, במלחמת יום הכיפורים הכישלון היה במערך המודיעין והתודעתי של המנהיגות והפיקוד של צה"ל, ולא באמצעים.
 

primus solus

New member
קשקוש

אף לא אחד מהעימותים המזויינים בהם ישראל היתה מעורבת בדרך כלל בעל כורחה לא היה מסיבה מפוברקת שמטרתה להעלות את תקציב הבטחון.
 

FIFI1981

New member
לדעתי אתם מחטיאים את המטרה

הדיון צריך להיות על הקיבעון התודעתי לפיו אנחנו חייבים פשוט להילחם במישהו אחת לכמה זמן. במשך פרק זמן מסויים מפחידים אותנו שאם לא נפעל מיד יקומו עלינו אויבנו לכלותינו וכך יוצרים תשתית נוחה בקרב דעת הקהל ליציאה למלחמה שאיש לא ידע על מה ולמה היא אבל כשלושה רבעים מהציבור תמכו בה ללא סייג. ומכאן הדרך קצרה וסלולה לעבר מסע ההפחדות הבא לקראת "המלחמה הבאה". מלחמה (להוציא,אולי, את מלחמת העצמאות) היא אינה גזרה משמיים. ניתן למנוע אותה אם רק רוצים בכך. אבל כשליותר מידי אנשים יש מה להרוויח ממנה וכשהציבור שטוף המוח משוכנע שאין דרך אחרת מה הפלא שמר ברק מנסה לבסס את מעמדו על ידי אמירות אומללות כאלה שהייתי רוצה לומר שלא הוקדש להן ולו רגע אחד של מחשבה אבל האמת המרה היא שהוקדשה להן מחשבה רבה וארוכה והן נאמרות על דעתו המלאה ובכוונה תחילה של הדובר. להתראות בעזה.
 

lironk25

New member
אני חושבת שהתחלנו להפנים את זה

ולכן אחוזי הגיוס נמוכים ואחוז המתנדבים לשירות לאומי רק הולך וגדל.
 

lironk25

New member
כן למדתי אותו בקורס "דמוקרטיה וביטחון לאומי"

זה אחלה קורס מאוד ממולץ :) אגב, למה נרשמת בסמסטר הבא?
 

a e q u i t a s

New member
הקורסים שלי..

צמיחת המדינות באפריקה. שיטות וגישות במדעי המדינה ותנועות חברתיות ומחאה פוליטית.
 

lironk25

New member
שיטות וגישות זה אחד הקורסים הקשיים שעשיתי

בתואר שני הקורס חוזר על עצמו רק עם מאמרים אחרים (ומשעממים באותה מידה), על כל גישה..
 

primus solus

New member
אין לי שום בעיה

שאנשים שאינם מתאימים לשירות צבאי ילכו לשירות לאומי, אני בעד חוק שירות לאומי חובה ומתן אפשרות לערבים להתגייס לצה"ל , מצידי תקראו לזה דה-מיליטריזציה במדינת ישראל או פלאפליזיצה. איי דונט קר.
 

a e q u i t a s

New member
קשקוש? מציע שתעניין בדוח ועדת ברודט !

ורק אחר כך, תזרוק הערות מאוד לא חכמות, ובעיקר לא נכונות.
 

primus solus

New member
שוב

אף לא אחד מהעימותים המזויינים בהם ישראל היתה מעורבת, בדרך כלל בעל כורחה, לא היה מסיבה מפוברקת שמטרתה להעלות את תקציב הבטחון
 

lironk25

New member
אין סכנה קיומית לישראל- יש סכנות ביטחוניות

הטרור לא מסכן את הקיום שלנו. סוריה מבקשת להגיע לשלום ולאירן אין בכלל נשק גרעיני.
 
אתה מתבלבל

לא כל העימותים המזוינים בהם ישראל לקחה חלק נכפו עליה (מבצע קדש, מלחמת לבנון הראשונה והשנייה, במובנים מסוימים מלחמת ששת הימים), ברם אני מסכים איתך שכשישראל יזמה עימות, זה היה כי מי שהנהיג אותה באמת ובתמים האמין שהוא דואג לאינטרסים של ישראל, גם אם לא תמיד כך היה. אבל לא זו הטענה (שלי, לפחות). השאלה היא מה קורה בין השנים האלו? בין השנים האלו, כל אימת שיש יוזמה מבורכת לקצץ את תקציב הביטחון או לכל הפחות לייעל את המערכת המסורבלת הזו, ראשי מערכת הביטחון זועקים וצועקים. הם פונים לרגש הלאומי העדין ביותר. אני יכול להבין אותם, כי לא טוען שאף אחד מהם לא מאמין, באמת ובתמים, שאוטוטו פורצת מלחמה. זהו טבעם של אנשי צבא (ראית ד"ר סטריינג'לאב)? הבעיה שהתקשורת הפופוליסטית שלנו חוגגת על ההצהרות הללו. כך, למשל, היוזמה המבורכת של קיצור שירות החובה בארבעה חודשים והשמת הדגש על כח מקצועי טורפדה בעקבות מלחמת לבנון מסיבות פופוליסטיות. אחת הועדות הפנימיות שקמו בעקבות המלחמה, לאחר הביטול, המליצה, שוב, לקצר את שירות החובה. כך, בעקבות המלחמה, הצבא דרש תוספת תקציבית מגוחכת, רוכב על הפופוליזם של המלחמה. זה טבעי ולגיטימי שמערכת הביטחון, כמו כל מערכת אחרת, מנסה להגדיל את תקציבה. אבל כדאי לשים לב מתי יש דברים בגו, ומתי, כמו במקרה ד'נן, אין.
 
למעלה