אני מאמין לעמוס גלעד. ואתם?

dory30

Well-known member
שמעון פרס מעולם לא היה שמאל. במובן מסוים הוא היה ביבי-קטן. נהנתן, אוהב כיבודים, החזיק מעצמו גאון הדור, שחצן ויהיר. מזלו שלא היתה לו "צורע ביילע" ולא גידל פה ג'ורה כבן. פיירעס היה איש מרכז מובהק, תועלתן מובהק, קפיטסליסט מובהק, ומבחינה בטחונית במשך שנים ארוכות נץ קיצוני מ-ביבי, אז לא בלבל את המוח עם שטויעס.
המהפך התודעתי שהוא ורבין עברו כבר קיים אצל ביבי באופן מובהק, דא עקא שביבי שבוי בידי הימין הקיצוני, ובידי הימין הפרימיטבי-הקיצוני הפשיסטי [ אתה לא יהודי! ] ומתקשה מאוד לצאת משם. לצערו, של הבלפוראי, הוא נשוי לצורע אשה בעלת אופי "מסוים" שיש הטוענים בתוקף שהיא מחזיקה לו כלכך חזק בביצים, עד שכמעט אינו יכול לנשום, או תיאוריה אחרת, שהוא משתמש בה על מנת לרצף בנוחות את דרכו הניהיליסטית, הצינית והנרקסיסטית [ האם נרקסיזם פתולוגי? לא יודע ].
אכן, לפרס אין יין בן חומץ. אגב, בניגוד לרבים מתומכי המרכז, השמאל או המרכז- שמאל, אני מאמין שהסכם אוסלו היה סוג של טעות. לא בעצם זה שהתחילו אותו, אלא באופן שבו הוא התבצע. החד צדדיות והפיכת הפלסטינים לצד שלישי בהסכם שנוגע להם ישירות, גרם להם לתסכול שהתרגם בפיגועי תופת שיצאו משטחם או שנתמכו מדינית על ידם. חשבתי שימנו מישהו שקול ואמין אחראי מות ערפאת (שאין לי מושג אם ישראל אחראית לו, אבל ברוך שפטרנו) , אך אבו מאזן התגלה כחדל אישים. גם לו, בדומה לביבי, הם צריכים להגיד "לך". מוקדם ככל שאפשר, לפני שהחמאס יהפוך לריבון על יו"ש.
 
למעלה