אני מודה: הרבה יותר מרגיז אותי

קמה

New member
אני מודה: הרבה יותר מרגיז אותי

מה שאני רואה בעין , ביומיום יותר מהדברים ב"רומו של עולם" (האוזון..) ולכן אולי יותר מהכל נושא ה:זבל הגס שנזרק ע"י האדם ובעצם מלמד על מנטליות של: "אני ואפסי עוד" ושל: "אני בכלל וככה נוח לי כרגע - ומי אתה?" של חוסר התחשבות בסביבה בכלל ובזולת בפרט ושל הכיעור בתוך היופי אגב,נחל ברק (ע"י עמית מנדלסון): כשהייתי שם לפני כ-4 ש' היה מטונף שאי אפשר לתאר במיוחד במוצאו נשפכו שם ערמות זבל שכנראה הרוח נשאה פנימה לערוץ (גם "בני-דודינו" לא מטיבים עם הארץ בנושא נקיונה מנטליות שכזו) למישהו מכם יש דיווח מהזמן האחרון? לפני כ-שבוע ירדתי לבעת בית נטופה ולאורך כל המורד בדרך היפיפיה זבל גס מפוזר + 2 נקודות "ריכוז" של זריקת זבל גס של הבדוויים מהביקעה (אולי לא מגיעים עד אליהם כדי לפנות זבל - וזה הפתרון שלהם..?) בין גבולות לבין צאלים = אתר אשפה "דיה" אז נכון שמאד כייף לצפות בצפרי הטרף הללו אבל, הסביבה ברדיוס גדול מאד מטונפת ככה גם בין רתמים לצומת משאבים.. לפני כשנתיים-שלוש, יזמו ב"ספינת המדבר, (ביר עסלוג') מבצע נקיון של החולות בעזרתם של ילדי שבט העזאזמה האמת, השטח נוקה אז לאין-ערוך אבל חזר לקדמותו (לרבות שקיות ניילון) ועוד מאלן-ת'לפים דוגמאות!
 
רמת מדבר יהודה אתמול ושלשום

באזור שבין קמר קנאים למצוקי ההעתקים, באגן נחל רחף: "פריחה" אדירה של שקיות ניילון - צהובות, כחולות, לבנות וכו' הנאחזות בשיחים ובסלעים. אספנו מה שיכולנו, אבל כמה אפשר? לפני כמה שנים דיברו על שקיות ניילון שמתכלות לאחר חשיפה לשמש. משום מה, הרעיון ירד מסדר היום וחבל - זה יכול להיות פתרון אלגנטי לבעיית השקיות, שאינן רק מפגע נופי אלא גם סיכון ממשי לבעלי חיים העלולים לאכול את השקיות, וכבר נמצאו יעלים שבנתיחה לאחר המוות התברר שנחנקו מבליעת שקיות ניילון. ותנוח דעתך: הזלזול הזה בסביבה הוא נחלתנו לא פחות מהשכנים: בחולות הרצליה יש ערימות ענק של פסולת בניין, מתנתם של תושבי הרצליה פיתוח (ויותר מכך, של הקבלנים באזור). ערימות דומות צמחו בשנים האחרונות ממש בנוף הפתוח בין אודים ובית-יהושע, בין רמת השרון וצהלה ומקומות אחרים.
 

רפי עשת

New member
זו בעיה כללית ולא מגזרית, לדעתי

בני דודינו, בני דודם, אחינו משלל התפוצות, כולל זו שבא"י. אין כאן קשר למוצא. מעטים הם גם המדריכים, היוזמים במהלך טיוליהם איסוף של זבל (ע"י נשיאת שקיות סופר משומשות בתרמיל). אם נבדוק, כמה מאיתנו, שוחראי הטבע, הנוף ואיכות הסביבה, באמת חוסכים בשקיות-ניילון בסופרמרקט, חוסכים במים ובאנרגיה, נגלה ש.... מי אנו כי נתלונן על השאר. ראשית חכמה עלינו לדאוג ולשמור על הסביבה ע"י חיסכון בנ"ל. אח"כ נפנה לעיסוק בזהות המלכלכים האחרים.
 

pinzo01

New member
והנה הפתעה לטובה

יום שבת האחרון הפתעה בעין זיק ועין עקב האזור היה נקי למדי דבר נוסף שבלט לעין בכביש בין שדה בוקר למצפה ריבוי מכולות האשפה מסתבר שהמועצה האזורית הכניסה ליד כל כניסה לישוב בדואי מוכר ושאינו מוכר ,מכולת אשפה (צפרדע) ואולי זה ישפר את ההתיחסות לנושא בקרב מטיילי 4x4 (ואני משבח את אותם אלה שאוספים את הפסולת שלא שייכת להם בקרב מטיילי הג'יפים ,וישנם רבים וטובים...)
 

רפי עשת

New member
ויש עוד - אם כל אחד ינקה את האתר

בו הוא מבקר (לא חובה להביא שקיות - בכל אתר מלא שקיות אך - הן מלוכלכות גם מבחוץ ועדיף כמה נקיות (אך משומשות!!) מהבית. הנה דוג. מהמפל השחור בסוכות. אפילו מצאתי זוג אופניים, בעזרתם קל היה יותר להוביל את האשפה.
 
למעלה