אני מחפשת כנסיה לחג

NorthernStar

New member
אני מחפשת כנסיה לחג

בעיר שלי קיימות כנסיות מכל זרם אפשרי, כך שזה עניין של בחירה ולא חיפוש. על איזו כנסיה (במובן של זרם) הייתן ממליצות לי, בתור מי שמעולם לא השתתפה בתפילות וטקסים לחג? הייתי רוצה גם להבין את התפילה ושהזרם יהיה יחסית "פתוח" לאאוטסיידרים וחוטאים. במעלה הרחוב יש אנגליקנית, קתולית-פורטוגזית, קתולית-פולנית, בפטיסטית-צ'כית. אשמח לשמוע רעיונות.
 

lion 7

New member
במישור הקתולי כמובן

מלח הארץ די מכירה את זה, אם כי נראה לי הפורטיגזית, סתם השערה.. אגב יש בתפוז פורום של ישראלים בחו`ל, אולי איזה פורום של ישראלים בקנדה . בהצלחה northstar
 

NorthernStar

New member
אתה מתכוון ל"ימנים בחו"ל"?

היה שם שרשור נגד עצים וקישוט הבית לחג... לא המקום לשאול. אני שואלת כאן כי השאלה מתייחסת לזרמים בנצרות, איפה אני אישית ארגיש נוח יותר בתור אאוטסיידר...
 

salt of earth

New member
מממ... אני לא יודעת להגיד לך

לגבי הקתולית-פורטוגזית או קתולית-פולנית. אז נראה לי שהמיסה תהיה רומית-קתולית אבל כנראה בשפה פורטוגזית או פולנית. לגבי קנדה אין לי מושג, אך בארץ הרבה יהודים-ישראלים מבקרים בכנסיות קתוליות ומתקבלים בברכה (בנצרת למשל) נראה לי שכל עוד באים בלבוש מתאים, ומתנהגים על פי כללי המקום (לא לצלם, לא לקום ולהתהלך בכנסייה) לא תהיה בעיה. אם את דואגת לקבלת הפנים אז אני מציעה לך שתלכי בבוקר אחד לבקר בכנסיות ואם את פוגשת אנשים משם או את הכומר אז אפשר לשאול אותו אם אין להם בעיה עם זה. נ.ב- נדמה לי שהקטע שלא נוצרים מבקרים בכנסייה בזמן חג המולד זה לא קיים במערב כמו שזה בישראל כי פעם הזכרתי את הנושא לחברה שלי מאנגליה והיא נדהמה לגלות שיהודים מגיעים לבקר במיסת חג המולד (כנראה שזה קשור לאופי הישראלי). לכן הייתי מציעה לך לשאול את האחראיים בכנסייה או את הכומר- הם בטוח לא יאמרו לא אבל עדיף שהם ידעו מראש על האופציה :)
 

NorthernStar

New member
תודה, ואת צודקת

צריך לגשת לשאול ביום ראשון בבוקר. ולגבי לבוש: איך אני אמורה להתלבש? מכנס וסתם סוודר הולך, או באמת Sunday's best?
 
כוכבה אני מציע לך לבקר

בכנסיה אפיסקופלית אם יש בטורנטו. זו הכנסיה שהכי מכבדת הומואים ולסביות במערב (חוץ מעוד איזה כנסיה פרוטסטנטית ששכחתי את שמה). אם אין אז לכי לאנגליקנית, שגם הם די בסדר מבחינה זו כפי ששמעתי.
 

NorthernStar

New member
אתה מתכוון לכנסיה היוניטרית

יש להם כנסיה בקמפוס. אי אפשר לפספס את דגלי הגאווה.
גם לי נשמעת האנגליקנית, ועוד יותר אם התפילות באנגלית והם סובלניים כלפי שתי נשים...
 

lion 7

New member
כוכב הצפון יש לי הפתעה בשבילך

נחשי מה? יש פורום ישראלים בקנדה , שמספרו הוא : 690 אולי יתמזל מזלך. בהצלחה
 

che guevara85

New member
אם את רוצה תפילה בערבית

אז אני יודע שיש כנסיה קופטית בטורונטו.
 

NorthernStar

New member
ברשימה מופיעות שתיים בטורונטו

North York וEtobicoke הן חלק מטורונטו מאז האיחוד המוניציפלי. תודה, צ'ה!
 

salt of earth

New member
עוד כנסיות ערביות בטורונטו

הכנסייה הקופטית מומלצת אם כי נראה לי שהם חוגגים את המיסה לפי התזמון המזרחי כלומר ב 7.01 אם תרצי כנסיות ערביות יש כנסיה מלכיתית יוונית-קתולית (הטקס שלהם שונה מאוד מהלטיני ודי דומה לאותודוקסים) ויש כנסייה מארונית (טקס די דומה ללטינים אך מתפללים גם בארמית) כנסייה סריאנית-אורתודוקסית (מהכנסיות העתיקות במזרח).
 

salt of earth

New member
חסר לינק...

כנסיה מלכיתית יוונית-קתולית : http://www.melkitecanada.org/parishes.html
 

lion 7

New member
מלח הארץ יקרה יש לי רעיון

מה דעתך לפתוח שרשור בשמות הכנסיות במזרח, כפי שכתב פעם, בישראל, ובמדינות ערב, נשמע לי שאנשים כאן ירצו לדעת יותר על הכנסיות המקוריות כאן.. אפשרי או זה קשה
 

salt of earth

New member
רעיון מצוין

קודם כל נתחיל ב 14 הכנסיות המיוצגות בארץ הקודש אמנם אצטרך את עזרתך בפירוט ההיסטוריה של הכנסיות תן לי קצת זמן לקבץ את השמות ואשלח לך את קובץ הוורד (אתה יכול לפתוח וורד בסלולרי?)
 
למעלה