אני מקווה שהחוק למשאל עם לא יעבור

gershon17

New member
אותך אי אפשר לקרוא

בלי מילון מדוייק, אחרת אתה מקטנן על כל מילה ומילה. אנא שלח הגדרה מדוייקת של כל מונח שאתה משתמש בו, כדי שאדע למה אתה מתכוון.
 

vinney

Well-known member
אתה מוזמן לתקן אותי אם אתה חושב שאני טועה

בניגוד אלייך, אני מודע לעובדה שלפעמים, גם אני יכול לטעות. לך יש בעיה עם זה כנראה. אם אתה לא מבין את מה שכתבתי (מה שכמובן לא מפתיע אותי), אתה מוזמן להשתמש במילון בעצמך.
 

gershon17

New member
אני לא קורא מה שאתה כותב

בלי הגדרות מדוייקות. אין לי זמן לשטויות הקטנוניות שלך.
 

vinney

Well-known member
וואו... ממש לקחת קשה את זה שתיקנתי אותך../images/Emo13.gif

טעית, כולם טועים, קורה.
 

gershon17

New member
לא טעיתי

אתה מתייחס לכל דיון כאילו הוא הוכחה מתמטית. זה לא רק איתי, זה עם כולם פה. עד שלא תספק הגדרות, אין טעם לדבר איתך, כי אתה נתפס לשטויות כדי להוכיח משהו לא ברור.
 

vinney

Well-known member
אני רק ציינתי שטעית

כל השאר - זה החוסר בטחון העצמי שלך. כל הפתיל הזה נולד מכך שסירבת בכל תוקף להודות בטעות, ואתה ממשיך לסרב בכל תוקף להודות בטעות, ועוד טוען שאני אשם בזה. נו, אם תגיד שלבן זה שחור, ואתקן אותך, אז, תגיד ש"התכוונתי שהצבע הזה שמחזיר כל אור, אני קורא לזה שחור"? אמרת משהו לא נכון. תיקנתי אותך. לא נורא, באמת, גרשון, זה קורה למלא אנשים כל יום. לא צריך להתעצבן מזה כל כך, אני בטוח שיהיו לך הזדמנויות לתקן אותי, אתה יודע מה - אני מבטיח אני אעשה טעויות בכוונה כדי שתוכל לתקן אותי. מרגיש יותר טוב חמודי? כן?
 

gershon17

New member
למה?

כשהממשלה מופלת בהצבעת אי אמון, הכנסת מתפזרת ויש בחירות, האם יש בעיה בלגיטימיות של הכנסת והממשלה החדשות? לא, אין. אין שום בעיה ערכית בכך שהכנסת תכריז שבנושא מסויים היא מחזירה את המנדט לריבון האמיתי (שהוא כולנו). אנחנו נמצאים מעל הכנסת, לא מתחתיה. לגבי סוף הסעיף הראשון וכל הסעיף השני, מצטייר הרושם כאילו אתה יודע יותר טוב מכולנו מה טוב לכולנו. זו לא הפעם הראשונה.
 

vinney

Well-known member
לא מבין מה הקשר בין הירידה האישית שלך

לבין הדעה שהבעתי. יש לך משהו להעיד לגופו של עניין, או אתה מעדיף להמשיך ולהתלהם?
 

vinney

Well-known member
למה? לקרוא עוד פעם את הירידות שלך?

רוצה לכתוב לעניין - תכתוב לעניין. לא רוצה - אל תבקש שיקראו.
 

gershon17

New member
אתה לא חייב לקרוא

אבל זה די מטופש שאתה טוען שאני לא מתייחס לנקודה...
 
דנתי על אשרור שינוי-הסטטוס לא על אשרור-הסטטוס

השפה לא חשובה, חשוב העיקרון: כאשר הכנסת נזקקת לקריאה שלישית, אז אני מכנה זאת "אישרור הקריאה השניה", וכאשר סילבן שלום מציע שהחלטות הכנסת תזדקקנה לאישור העם - אז אני מכנה זאת "אישור שינוי הסטטוס קוו". מה זה משנה איך קוראים לזה? העיקר שהעיקרון מובן.
 

vinney

Well-known member
קריאה שלישית זה לא אישרור קריאה שניה!

הסברתי לך את משמעות הקריאות השונות בכנסת, אף אחת לא מהווה שום "אישרור" של הקודמת, כל הצבעה היא על משהו אחר, כשיש לעבור את שלושתן על מנת שההצעה תהפוך לחוק, כשלכל הצבעה משמעות אחרת, לא "האם אתה בטוח שאתה רוצה שזה יהיה חוק? קריאה ראשונה! קריאה שניה! קריאה שלישית!" - לא ,זה לא עובד ככה!
 
כבר הבהרתי שהשפה לא חשובה. אני קורא לזה אשרור

כבר הבהרתי לך כאן שאני מבין היטב מה ההבדל בין קריאה שניה לשלישית. הקריאה השניה - זה לעבור סעיף סעיף, והקריאה השלישית - זה לעבור על כל החבילה במכה אחת. נו, טריויאלי, חומר של סוף תיכון - שכולנו למדנו (אני למדתי לפני עשרים שנה, לא יודע מתי אתה). לתהליך המתבצע בקריאה השלישית - אני קורא אישרור, שזה מונח מקוצר במקום "אישרור החבילה". מה זה כבר משנה איך קוראים לזה, העיקר הוא הרעיון. לפרטים נוספים - כולל מענה על השאלה בשביל מה יש צורך באישרור העם - ראה בדבריי כאן.
 

eitangn

New member
סטטוס קוו זה לא דבר קיים, ודיון על שינויו תפל

כדי לדון על שינוי משהו, חייבת להיות הסכמה על מה שקיים לפני השינוי. נראה אותך מביא תכולת ה-"סטטוס קוו" שעליו יש הסכמה רחבה... אם יהיה "סטטוס קוו" מוגדר, אפשר יהיה לדון על שינויים, נראה...
 
קיים. השאלה רק אם רוצים בזה. אני כמוך לא רוצה

כנראה שלא ירדת לסוף דעתי. כשכתבתי "אישור שינוי הסטטוס-קוו" התכוונתי לשינוי של מה שכתוב בספר החוקים. אם אין אישרור של חוק פלוני - אז ספר החוקים נשאר בגרסתו הקודמת - כלומר נשאר בלי החוק הבלתי מאושרר, ורק לכך היתה הכוונה במונח "להישאר עם הסטטוס קוו".
 

eitangn

New member
ומכיוון שספר החוקים רחוק מלהיות מושלם

ובהבטי דמוקרטיה אפילו רחוק מלהיות סביר, לא הייתי רוצה שנתקע איתו. אתה מדבר על להתקע עם חתונה דתית בלבד, על חוק טל ועוד מיני בישין... עתה גם מדבר על חוסר יכולת ללהעביר הגדלת מיסים אם וכאשר זה ידרש, רוב העם לא יאשר זאת... עתה מדבר על חוסר יכולת לבצע כל צעד מדיני משמעותי. לפי הצעתך לא היה עד היום הסכם שלום עם מצריים.
 
כמובן ולכן גם ראוי שהוא לא יהיה יותר גרוע.

אני לא הייתי רוצה להיתקע במדינה אשר ספר חוקיה, שרחוק מהליות מושלם, גם יכלול חוקים המנוגדים לרצון העם. אם העם נגד הגדלת מיסים - אז אני נגד חוק שיכפה הגדלת מיסים כזו על העם בניגוד לרצון העם. אם העם נגד צעדים מדיניים משמעותיים, כגון הסכם השלום עם מצרים, אז אני נגד חוק שיכפה הסכם כזה על העם בניגוד לרצון העם. הוא אשר אמרתי: תהום פעורה בינינו...
 
למעלה