אני מקווה שזה המקום הנכון...

אני מקווה שזה המקום הנכון...

בעיקרון אני בת 16, לפני בערך שנתיים הלכתי להורים שלי ויצאתי מהארון-או לפחות ניסיתי.. המסקנה הסופית של כל העיניין הייתה שזה שלב ואם עוד 4 שנים אני עדיין ארגיש ככה שאני אדבר איתם שוב. עכשיו אני זוכרת את זה ועדיין מרגישה אותו דבר, אבל בעקבות אירועים אחרונים שהתקשרו לנושא הגאווה השיחה עלתה מחדש.. בעיקרון ההורים שלי בסוגשל הכחשה בלתי נגמרת, הם לא נגד הם פשוט לא מפנימים שהבת שלהם חלק מהקבוצה הזאת מ"ההם". בעיקרון אפילו הרגשתי זלזול במובן מסוים שצץ כשהנושא עלה אצל חברה טובה שלי שההורים שלי גילו שגם היא בי. אז הושבתי את אמא שלי לשיחה (שהיא עיקר הבעיה) ובמשך שעות ניסיתי להסביר לה מה אני מרגישה, למה אני לא חייבת להיות "מנוסה" כדי לדעת כמו שהיא טוענת, למה זה בכלל לא משפיע והאמת שזה משהו שולי בחיים שלי שלא מקשר אותי לשום "קבוצה מוזרה כזאת" ודברים כאלה אבל היא נשארה בדיוק באותה דעה.. אני שוב מדגישה היא טוענת שכל אדם וענייניו הפרטיים וכו' אבל מצד שני היא לא רוצה שאני אהיה שונה מהשאר ציטוט שהיא אמרה "אנחנו לא הומופוביים אבל אנחנו גם לא היינו רוצים שהבת שלנו תהיה לסבית או דו מינית), והיא טוענת שעד שאני לא "אתנסה" גם עם גבר וגם עם אישה אני לא יכולה לקבוע, וגם אם אני מרגישה שאני דלוקה על מישהי אני לא יודעת מה אני מרגישה בעצם.. ואז גם יש את הנקודה שלאחותי הגדולה (שאני -מאוד- דומה לה בכ"כ הרבה אופנים, ועברנו "שלבים" דומים) היה שלב שבו היא החליטה שהיא לסבית, ולעומת זאת עכשיו היא נשואה ויש לה ילדה.... אז בעיקרון יש את היחס הכללי לקהילה, הרעיון שהם חושבים שזה שלב, שעדיין לא הגעתי לבגרות מינית ושאין לי מספיק נסיון כדי לדעת באמת..
מישהו יכול לייעץ לי מה לעשות או איך לגרום להם להבין?
 

Maldini Girl

New member
קשה לי לענות לך

כי אני נורא מבינה מאיפה אמא שלך באה.
אמא שלי אמרה לי פעם, כששאלתי אותה היפותטית איך סבא וסבתא יגיבו אם אני אצא מהארון (חשוב לציין שאף אחד במשפחה שלי לא יודע שאני בי סקסואלית) והיא אמרה "הם יאהבו אותך מאד. אבל יהיה להם קשה כי הם יודעים שלך יהיו חיים קשים יותר".
אני חושבת שבסופו של יום, אם ההורים שלך יקבלו אותך, אז כשתהיה לך מישהי- הם פשוט יקבלו את זה.
 

eliormagick

New member
אומנם באיחור אבל בכל זאת...

תראי יקירתי, אמא שלך מזכירה לי קצת דעות של אנשים דתיים חשוכים או אנשים שחושבים שאם "תתנסה" אם גבר אז אופס תהיי סטרייט, אז זהו... שלא! זה יהיה בדיוק כמו לאנוס את עצמך... בעצם היא חושבת או מצפה או מאמינה שאם תלכי תאנסי את עצמך, את הגוף שלך, ואת הנשמה שלך בשביל לשכב עם גבר ואחר כך תצאי עם טראומות עצומות אז זה מה שימיר אותך להיות סטרייטית? ממש לא... זה פשוט דעה שנובעת מבורות, חלילה אני לא מאשים את אמא שלך כי כנראה שלמרות כל הליברליות שלה והרצון שלה להיראות מתקדמת עדיין היא נמצאת במקום חשוך... בסופו של יום את מכירה את עצמך את יודעת מי את ולאיזה סוג אדם את נמשכת ואם תקפצי למיטה עם גבר בעוד שאת בכלל לא נמשכת לגבר זה עלול להיגמר בטראומה קשה ופגיעה נפשית לא פשוטה בכלל! את לא יכולה לאנוס את עצמך ואני מציע שאל תעשי את זה בעד שום דבר בעולם, אמא שלך צריכה להבין שזה דבר נוראי ואני מציע שתגידי לה באותה מידע האם היא הייתה יכולה לראות את עצמה שוכבת עם אישה?, היא סביר להניח תגיד לך מייד שלא כי היא לא נמשכת ויחד עם זאת היא גם לא ניסתה לשכב עם אישה כדי לאשר את המשיכה שלה לגברים ככה שהגישה והדעה הזאת פשוט לא נכונה...
איך לגרום להם להבין יש שלל דרכים כגון אתרי מידע, קבוצות תמיכה ועוד ועוד.. .השאלה כמה הם רוצים להבין וכמה הם מוכנים לקבל אותך וזה שלב, לפעמים כמה שלבים שצריך לעבור וצריך גם לתת לזה זמן כי בסופו של יום הם אוהבים אותך ואני משער שצריך לתת לאמא שלך פשוט זמן להתבשל עם זה...
בהצלחה:)
 
תודה..

בעיקרון לא משנה מה אמא שלי אמרה אני לא מתכוונת לעשות שום דבר כזה בשום אופן.. גם אם זה אומר שלצערי היא לא תפנים לגמרי ותמיד תוכל להמשיך להגיד שאני לא יודעת מה אני מרגישה.. בעיקרון השיחה בסופו של דבר הסתיימה כשהיא שאלה אותי מה אני מנסה להשיג בכל זה, וכשעניתי שאני מנסה לגרום לה להבין היא אמרה שהיא לא תשנה את הדעה שלה.. אז עכשיו אני מנסה לתת לה זמן לעכל את זה אבל אני לא בטוחה כמה זה יעזור כי הרי כבר דיברנו על זה פעם ואז היא אמרה את אותם דברים ושאולי עוד 4 שנים אני יבוא ממקום שאני יודעת להגיד על עצמי (במילים אחרות היא הניחה ששעד אז אני כבר אתנסה ואשכח מכל העניין) ואז עברו השנתיים האלה והנושא צץ מסיבות חיצוניות והיא כבר שחכה לגמרי מכל העניין ובטח שלא עברה איזשהם שלבים לקבלה מלאה של הכל..לכן אני חושבת שגם הפעם היא כנראה פשוט תשכח/תדחיק את הכל עד הפעם הבעה שהנושא יצוץ....
 

eliormagick

New member
עד כמה שזה משפט מעצבן

אבל נכון.... זמן זה התרופא הכי טובה שיש... תני לה זמן וסבלנות
 
לאלמונית108

לאלמונית108 היקרה שלום,

ראשית, הפנייה אל ההורים והניסיון להיחשף בפניהם ולשתף אותם בתחושותייך, אינו דבר מובן מאליו, ודורש אומץ רב, במיוחד בגילך הצעיר. גם הכתיבה בפורום והשיתוף הם מבורכים – טוב שלא נשארת לבד עם הרגשות, השאלות וההתמודדות. על אלה, הרשי לי, קודם כל, לחזק אותך.

חשוב שתדעי שתהליך גיבוש של נטייה מינית, ותהליך יציאה מהארון לאחריו, הם מאוד אישיים – כל אחת ואחד עוברים אותם בקצב המתאים להם. תהליך של אדם אחד שונה משל אחר. זה בסדר גמור להרגיש היום כל דבר שאת חשה, ומחר לשנות את דעתך. מותר לך להתלבט, לקחת את הזמן, לנסות (או לא) בקצב שלך ובזמן שיתאים לך, ולהבין מתוך זה מה את באמת רוצה.
גיבוש של נטייה מינית, אינו מחייב בהכרח התנסות מינית. נטייה מינית יכולה לבוא לידי ביטוי בתחושות, משיכה, פנטזיות, כמיהה ובדרכים נוספות, שאינן מחייבות מגע פיזי. האם את חשה משהו מאלה? האם יש בנות שאת מרגישה שאת רוצה בקרבה איתן?
האם יש חברים או חברות שאת משתפת בתחושות ובתהליכים שאת עוברת? האם יש לך עם מי לדבר ולחלוק את ההתמודדות? חשוב מאוד שלא תישארי עם זה לבד.

האם את מכירה את אירגון הנוער הגאה (איג"י)? יש שם בני נוער רבים שעוברים תהליכים דומים למה שאת עוברת. ייתכן ותוכלי לפגוש שם חברים שיוכלו להבין אותך וללוות אותך בהתלבטויות ובהתמודדות. את מוזמנת לבדוק את האתר, ואולי להשאיר הודעה באחד הפורומים:www.igy.org.il

לגבי ההורים שלך, האם את יכולה לנסות להבין אותם? חשוב שתדעי שכמו שהתהליכים שאת עוברת הם אישיים ולוקחים את הזמן שלהם, כך גם תהליך הקבלה של ההורים. ייתכן ולהורים שלך קשה מאוד כרגע. המחשבה שהילדה שלהם היא אולי לסבית, והיא אומרת את זה בגיל כ"כ צעיר, לא פשוטה להם. חשוב שתנסי להבין זאת ותאפשרי להם לעכל. את תמיד יכולה להפנות אותם לאירגון תהל"ה – תמיכה להורים ללסביות והומואים, שם ישמחו לתמוך ולעזור להם בתהליך. יש לאירגון אתר אינטרנט: www.tehila.org.il , שבו את וההורים יכולים לקרוא ולאסוף מידע על נטייה מינית ויציאה מהארון. בהמשך, אם ירצו, ההורים יכולים להיעזר טלפונית או בקבוצות תמיכה.

לסיום, אני רוצה להזמין אותך להתקשר אלינו בכל זמן שאת רוצה לשוחח, לחלוק, לשתף ולהתלבט יחד.

אייל
מתנדב "יש עם מי לדבר"
קשב ומידע לקהילה הגאה
03-6205591 בימים א'-ה' בין 19:30 ל-22:30
או [email protected]
 
למעלה