אני מת מפחד מצו 8

Orit92100

New member
אני מת מפחד מצו 8

אני קצין(סגן) בן 32, בחיל הקשר. אני עושה מילואים לא בתפקיד קרבי אבל לפעמים נשלח גם לאבטחת ישובים. ביום שישי האחרון קיבלתי בטלפון צו 8. התייצבתי ושוחררתי לאחר 5 שעות. מאז איני מתפקד. לא ישן, לא אוכל, לא קולט מה נעשה סביבי מרב פחד שיקראו לי שוב. ממש לא מתפקד. נראה לי שזה רציני. מרב פחד שיקראו לי אני שוקל לעזוב את הארץ. או אולי שתהיה לי תאונת דרכים שתוריד לי פרופיל... . בסך הכל אני מעוניין לתרום לצבא אולם נראה לי שאני לא אוכל לתפקד במקרה של סכנת חיים. הפחד ממש אוכל אותי. אני לא עונה לטלפונים, לא מסוגל לקרוא או להתרכז. איך מטפלים בבעיה כזו? מעולם לא הייתי בטיפול נפשי משום סוג שהוא ועד עכשיו אפילו די זלזלתי באנשים שהלכו לטיפול כזה. מה עושים??? אולי אני צריך פסיכולוג? אם כן, למי פונים? זה עולה כסף? אולי קב"ן?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לקצין שלום

אנחנו מבינים את הפחד שלך. אתה לא לבד. למרות הרצון של כולנו לתרום במצב הבטחוני, הפחד האישי לפעמים מתגבר על הכל
פחד והשפעותיו הם בהחלט סיבה לקבלת שחרור או דחיה משירות. אבל מי שיכול להחליט על כך זה רק גורם מוסמך בצה"ל. סביר שזה ינתן אם תהיה עילה מוסמכת, כלומר, המלצה של קב"ן או פסיכולוג מוסמך. אתה יכול לפנות ליחידה ולבקש שיחה דחופה עם הקב"ן. אם תביא מכתב מפסיכולוג פרטי (כמובן -- משהו על-סמך אבחון מקצועי מקצועי) הממליץ על שחרור, קרוב לוודאי שהקב"ן יאמץ את ההמלצה וימליץ כך למפקד היחידה. ברור שאבחון פסיכולוגי אצל פסיכולוג מוסמך עולה כסף. אנחנו מציעים שתברר בסביבתך הקרובה למי ניתן לפנות. לקופות החולים יש רשימות והמלצות רלוונטיות. בכל מקרה, נראה שעליך לעשות צעד אקטיבי מראש ולא לחכות עד שאולי תיקרא ליחידה, כי אז עלול להיות כבר מאוחר. הכי חשוב: אנחנו מקווים שתטפל בפחדים שלך, ולא תזניח את הנושא, על-מנת שתוכל לתפקד בצורה רגועה ותקינה!
 

Orit92100

New member
איך פונים?

קודם כל תודה על התשובה. נראה לי שאני אפנה לעזרה דרך קופת חולים. איך הפרוצדורה דרך קופת חולים כללית? אני צריך ללכת לרופא משפחה קודם? ומשם להיות מופנה? האם זה עולה כסף? אם אני מבוטח בביטוח מושלם זה אולי כלול? אם לא, האם זה תהליך יקר? אני באמת לא רוצה להשתחרר מצה"ל. אני בכלל לא בטוח שהפחד שלי מוצדק, אני לא בסיירת או משהו... אבל הייתי מרגיש הרבה יותר טוב אם הייתי יודע בוודאות שאני לא אשלח למקום לא צפוי. אני יכול לתרום הרבה ביחידות המחשוב וכו´.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
פסיכולוג דרך קופת-חולים

כן, פניה דרך רופא המשפחה היא הדרך המקובלת שם. יש גם אפשרות לפניה ישירה למרפאת בריאות הנפש של קופת-חולים באזור מגוריך (ברר פרטים במזכירות הסניף שלך).
 
למעלה