אני צריך את זה עד יום שישי בבוקר

dan111

New member
אני צריך את זה עד יום שישי בבוקר

שלום יש לי חידה בתנ"ך שאני לא כלכך מצליח לפתור אותה הנה החידה: במרכזי יוצא אחד ובצדדי שלושה בלבד בסה"כ יש לי שבעה ובזכותם המקום היה מואר כל היממה עשו אותי מחומר יקר וקישטוני בכפתור ופרח גם אחרי תקופת המקרא בגלל ארוע מרגש למדי שקשור ב"מקום מגואל" הוסיפו לי עוד "ילד לילדי" ומאז ועד היום אני עשויה ממספר זוגי ובכל שנה משתמשים בי וכך שינו לי לא רק את הצורה ואלא גם את המילה א. מי אני? ב. למה השתנתי? ג. מה המקור המקראי? ד. מהו הארוע שאחרי תקופת המקרא? על ארבעת השאלות האלה אני צריך לענות אני הצלחתי לענות רק על שאלה א ולפי דעתי התשובה לשאלה א היא חנוכיה בבקשה תעזרו לי לפתור את שאר השאלות תודה רבה לכל מי שעוזר
 

dan111

New member
תודה רבה לכל מי שעוזר../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

 

hillelg

New member
נו, נו

א. המנורה-החנוכיה ב. אין בעצם דבר כזה, חנוכיה. מספר הנרות שמדליקים ביום השמיני, לדעת בית הלל, הוא שמונה, אז עשו כלי שיכיל שמונה נרות. המצוה המקורית היתה להדליק רק נר אחד כל לילה. בכל מקרה, באמת זכר למנורת המקדש, אותה חנכו המקבים. ג. המקור הוא בפרשת תצוה (למנורה), עד כמה שאני זוכר, והמופלא הוא שיש גם מקור מקראי (רמוז) לחנוכיה, אצל זכריה, בנבואתו בכ"ד כסליו על "מנורת זהב כולה וגולה על ראשה" וגו´. ד. האירוע הוא ניצחון המקבים על היוונים והמתייוונים, וחנוכת המקדש.
 

ofer3188

New member
התשובה

א. אני המנורה בעלת שבעת הקנים ב. השינוי הוא החנוכיה שיהא מנורה בעלת שמונה קנים. טעם השינוי אינו ברור. מספר חשמונאים מסתבר שהדבר בהשפעת חג הסוכות שאורך שמונה ימים. יש עוד מאה הסברים אחרים. ג. המקור המקראי למנורה הוא בפרשת תרומה. בפרשת תצווה מדובר על ההדלקה. ד. האירוע הוא נס החנוכה של החשמונאים בזמן בית שני.
 
למעלה