אני רק שאלה...

mick23

New member
אני רק שאלה...

ניסיתי להתקבל לקורס דיילי אוויר באל על ולא הצלחתי. הייתי רוצה לדעת האם אפשר לנסות שוב, והאם אתם יודעים מתי נפתח עוד קורס כזה (אפשר גם בישראייר אבל רצוי אל על). כמו"כ, הייתי רוצה קצת פירוט על משרת דייל הקרקע בנתב"ג, שיכלול פירוט העבודה עצמה ושכר מוערך. אני מאוד אודה על המידע!
 

mick23

New member
קודם כול זה סַפֵּר ולא סַפרי

שנית, נכנסתי אתמול לאתר של אל על וכתוב שם שדרושים להם דיילי קרקע ואוויר אז זה ענה לי על השאלה עכשיו ככה - הראיון: ארבעה חלקים. חלק ראשון - מבחן כזה מוזר שעשוים במחשב ששואלים אותך כל מיני שאלות ידע כללי, ובודקים יכולת ביצוע הוראות ועוד כל מיני דברים. זה שטויות, הרוב עוברים את זה (אבל זה מאוד מייגע). חלק ב' - שאני נפלתי בו - זה ראיון באנגלית. את נכנסת לחדר עם דודה אמריקקית חביבה ששואלת אותך מה עשית בצבא (כדאי שתדעי איך אומרים באנגלית את מקצועך הצבאי), מה את עושה היום, מה את לומדת, במה את עובדת, והשאלה שלדעתי בגללה אני נפלתי - למה את רוצה לעבוד באל על? או שאולי ישאלו אותך: למה את רוצה להיות דיילת? אני חושב שהתשובה הנכונה היא שבגלל שזו נראית עבודה מאוד יוקרתית, שרואים עולם וכל הזמן מטיילים וזה כיף אדיר, שאפשר לפגוש אנשים חדשים ומעניינים, וכי את אוהבת עבודות של נתינת שירות באופן כללי אז אם כבר אז עד הסוף! (אני לא אכתוב כאן מה אני עניתי אבל זה היה ממש לא קרוב לזה, ולכן אני די בטוח שבגלל זה נפסלתי). והכול כמובן באנגלית. בכל מקרה, ליד הדודה יושבים שני צנונים מאל על שגם בוחנים את הופעתך (את אמורה להגיע בבגדים הכי ייצוגיים שלך). שלושתך מולך ואת מרגישה כמו בחקירה משטרתית, אבל האווירה דווקא נחמדה (הדודה נורא דודתית והצנונים דווקא חייכנים יחסית). אם את עוברת את השלב הזה, יש לך שלב של סימולציה, שנדמה לי מחולקת לשני חלקים. לא זוכר בדיוק איך, אבל בכל מקרה מצוותים אותך לעוד אנשים ומסתכלים איך אתם מתמודדים עם משימה שנותנים לכם. את אמורה ליזום, להשתתף ולעזור, אבל אסור לך לגלות יתר התלהבות, כי זה יוצר רושם אסרטיבי מידי. כלומר את תפחדי מכלום, אבל דעי את הגבול. אם את עוברת את השלב הזה גם, מזמינים אותך לראיון אישי עם מנכ"ל אל על, וזה כבר אומר שעברת. המבדקים נערכים ברמת החייל בתל אביב. ליום המבדקים כדאי לך מאוד להביא ספר, כי ההמתנה ארוכה מאוד מאוד. לא יודע מה איתך, אבל האנשים שהיו איתי בבחינות היו רובם אחלה, וממש הצטערתי שאני לא הולך להמשיך כי אפילו כבר התחברתי קצת עם מישהי שם. בכל מקרה, לפי מה ששמעתי תדעי שהעבודה לא פשוטה. את מנקה את שירותי המטוס; מקפיצים אותך בשלוש לפנות בוקר לטיסה לפריז שאת חוזרת ממנה בערב, ולמחרת עוד פעם ככה; את סובלת מג'ט לגים; הנוסעים עלולים לחרפן אותך (קהל ישראלי הוא לא פשוט); אבל אם בא לך - לכי על זה.
 

1Simsit1

New member
ראשית תודה לך .ומה בקשר

למשכורת .האים היא שווה משהו ?
 

mick23

New member
אני כבר לא זוכר...

ביררתי פעם הכול דרך מישהו שהוא דייל, והוא אמר לי הכול, אבל זה היה מזמן ואני כבר לא זוכר. מה שאני כן זוכר זה שאת מקבלת 48$ ליום עבור מחייה כשאת שוהה בחו"ל - בנוסף למימון בית המלון כמובן. אני זוכר שהוא אמר שבטיסות ליעדים הרחוקים לא חוזרים הביתה כל-כך מהר, ובבייג'ינג למשל אפשר להישאר אפילו עשרה ימים (על חשבון אל על!). לגבי ניו יורק ולוס אנג'לס אין לי מושג. אבל בטיסות לאירופה הבנתי שזה לא עובד ככה. לפנות בוקר הטיסה יוצאת, יש לך כמה שעות, ובערב הטיסה חזרה. ולמחרת שוב ככה. מה שכן, שיבוץ הטיסות אינו נעשה על-פי ותק, אלא נקבע רנדומלית על-ידי המחשב. כלומר, זה שאת דיילת מתחילה לא אומר שתטחני ת"א-פריז-ת"א-לונדון-ת"א-קופנהגן-ת"א-קהיר-ת"א-אתונה כל חייך, אלא יוציאו אותך גם לטיסות הארוכות. בטיסה לניו יורק (12 שעות) הדיילים עובדים במשמרות של 6 שעות לצוות (יש שני צוותים), כשהצוות שאינו עובד הולך לישון. זה כל מה שאני יודע. בהצלחה!
 

mick23

New member
או קיי - אז בשביל מה כן?

אני מניח שאתה דייל אוויר. ספר לי בבקשה מה יתרונות העבודה... נגיד מה הדינמיקה של היחסים בין הדיילים? כשאתם בחו"ל אתם מסתובבים ביחד כולכם או שכל אחד לעצמו? מה החומר האנושי שיש שם? (אני נמצא כרגע בצומת דרכים בחיי ועליי לבחור לעצמי קריירה לשנה-שנתיים הקרובות. תגובתך עשויה להשפיע מאוד על החלטתי!) ואם תוכל לתת לי הערכה גסה על סכום משכורת נטו בחודש (כדי שאדע מה מצפה לי!) אני מאוד מאוד אודה לך. נגיד אם זה יותר בסביבות ה 2-3 או יותר לכיוון ה-4 לחודש... או יותר?
 
בוא נעשה יתרונות - חסרונות

יתרונות: -עבודה לא שיגרתית, לא משעממת -עבודה רציפה, שמשאירה גם את הזמן הפנוי כרציף (ז"א שעובד משרד, למשל, יוצא כל בוקר לעבודה חוזר. יש לו שעות פנויות כל יום, אבל הן אינן מנוצלות כי הוא עייף וצריך לקום למחרת שוב מוקדם. דייל עובד רצוף הרבה, וגם השעות הפנויות שלו באות ברצף גדול, מה שהופך אותן להרבה יותר מנוצלות.) -צוות מתחלף כל טיסה. נפלת על "בוס" רע, או צוות לא נחמד, טיסה הבאה זה דף חלק, "בוס" אחר, צוות שונה.... -אתה רואה עולם, ומשלמים לך על זה. (בחלק מהטיסות) -צוברים חוויות ייחודיות, שמי שלא היה דייל לא יבין. -מסגלים אורח חיים שמיוחד רק לצוות אויר, הופכים "לאנשי העולם הגדול" - משהו שצריך לחיות את זה כדי להבין כמה זה ממכר. חסרונות: -עבודה קשה, בתנאים קשים, לפעמים נוסעים קשים (לפעמים יותר), עבודה פיסית מאומצת בתנאים קלסטרופוביים והיפוקסיים (במטוס כמות החמצן היא כמו על הר בגובה 6000 רגל). -השכר אינו בקנה מידה למאמץ. -מצריך לקום בשעות "לא נורמליות". -חיים מטיסה לטיסה -נוסעים ישראלים -לא תמיד הצוות נחמד, לא תמיד ה"בוס" נחמד. קצת על השאלות ששאלת: -היחסים בין הדיילים לרוב טובים, אבל זה משתנה מאוד כל טיסה בהתאם להרכב הצוות. -בחו"ל יש את אלה שמעדיפים לבד, יש את אלה שבקבוצות. זה גם תלוי אם יש מישהו שאתה יכול להתחבר אליו בטיסה הספציפית. -החומר האנושי טוב מאוד ברובו, אך כמו בכל מקום יש גם וגם. -המשכורת היא בין 4000 ש"ח ל-7000 (ואפילו 8000 ויותר) בחודשים ה"חמים". הכל תלוי בכמה שאתה "טוחן" טיסות. מקווה שעזרתי....
 
תיקון:

במיונים מתקיימים במכון "פילת" (אני מקווה שזה האיות הנכון), ומעט במכון "אדם מילוא"...
 

kalah

New member
כמה הערוצ' :

אל תשאלו אותי על המשכורת כי הייתי ד.אויר עד לפני 4 שנים אז אין לי מושג מהי כיום.בזמנו זו הייתה יופי של עבודה לשלב עם תואר ראשון.אם כבר למלצר למה לא לקפוץ לניו-יורק תוך כדי??.. לגבי ה"צנונים מאל על" -בדרך כלל זה ראש מחלקת דיילי אויר ואם אני זוכרת נכון אז גם רמ"ח פרט ובנוסף פסיכולוג תעסוקתי כך שאל תזלזלו.חשוב מאד להרשימם.אני הייתי עוד בתקופה שהעיפו מקורסים אם נתנו לך הערה להרזות קצת או לטפח את עצמך יותר והבנתי שכיום כבר לא ממש מקפידים על זה.בכל מקרה כדאי לבוא מסודרים,לבושים טוב. לגבי ראיון מנכ"ל-יש אנשים שנפלו בראיון מנכ"ל שזה כמו לעוף בבוקר של חלוקת הכנפיים בקורס טיס..(לא מבחינת יוקרה אלא הבאסה כי לא מצפים לזה..) בדרך כלל בחודש וחצי הראשונים לאחר הקורס לא מקבלים ארוכות,במקרה הטוב אובר-נייט,אבל אחר כך זה אכן רנדומלי וכמובן שיש לוח מודעות שאפשר להחליף טיסות עם אחרים.רוב החברה אחלה,יש גם מגעילים.אבל סך הכל זו ה-עבודה.הכי כיף בעולם.(למרות שהישראלים יכולים להיות רעים ונצלנים,שאם ייכנסו לפה עוד דיילים תראו איזה קטעים ירוצו פה בעניין...)מומלץ ביותר.
 

jemaja

New member
דיילות ותואר ראשון

היי, רציתי לשאול גבי השילוב של העבודה הזו עם לימודי תואר ראשון במקביל. זה באמת אפשרי? כי לי זה נראה קצת קשה, או אולי אפילו בלתי אפשרי. אם זה בגלל ההיעדרות הרבה מהארץ,ובכלל, זה לא כמו עוד עבודת סטודנטים רגילה...הלוואי ואני טועה, פשוט קשה לי לראות את זה מצליח בלי שמשהו יבוא אחד על חשבון השני, לא? בעלי הניסיון בנושא, אשמח לתגובתכם/ן. ת'נקס
 
דיילות ולימודים - יותר ספציפי..

אני מסיים שנה ב בהנדסת חשמל באוניברסיטת ת"א - האם, כסטודנט שנה ג זה ריאלי לעבוד כדייל אויר? הבנתי מהפורום שמקבלים טיסות באופן רנדומלי, השאלה מה קורה בתקופות מבחנים.. -ינואר-פברואר ויוני-יולי.. האם יש התחשבות? אם ארצה למסור טיסות לאחרים (ולא להתחלף) יהיה בכלל למי לתת או שאין כזה דבר למסור טיסה מבלי לקחת אחת - בעיקר במבחנים?! אשמח מאוד לתגובה
 

קטקטולה

New member
קשה, אבל תמיד אפשר למצוא אפיקים

"לא רגילים" ללמוד לתואר ראשון כמו באוניברסיטה הפתוחה- אני התחלתי שם תואר בסמסטר הקודם ואני ממש נהנית.
 

קטקטולה

New member
אוברנייט מאוד נדיר כיום...

הסיכוי לקבל 3 ניו יורקים בחודש הוא גבוה יותר
 

kalah

New member
לגבי לימודים

תלוי במה אני מניחה. אני עם תארים מאוניברסיטת תל אביב וזה לא קל אבל אפשרי. אחרי כמה זמן הרי כבר לא מתלהבים מהפעם המיליון שלך בניויורק באותה שנה וזה גם חורף נגיד,אז לוקחים את הספרים ולומדים במלון. הכי טוב היה בשהיות בשיקגו בחורף כי זה יצא כמעט 6 לילות וקור אימים אז מביאים קפה לחדר ואין ברירה-לומדים.
 
למעלה