אני שנה ראשונה בטכני ואני לא יודע מה לעשות...

nadav064

New member
אני שנה ראשונה בטכני ואני לא יודע מה לעשות...

אני שנה ראשונה בכיתה ט' בטכני ב"ש ואני לא יודע מה לעשות לקראת שנה הבאה, אם לעזוב או להשאר. כי אומרים לנו שבכיתה י' כבר הולכים להעמיס עלינו ברמה מוגזמת עם השעות והמבחנים ועוד אחרי הכל יש בגרויות גם. ובעתיד אמרו לי שאני יצטרך בצבא לעבוד בתור מכונאי/אלקטרונאי/חשמלאי ולא משנה כמה אני יתחנן לבקש תפקיד אחר אני יעבוד רק בזה והרבה אומרים שזה ממש עבודה שקורעת אותך. מה אתם מציעים לי לעשות?
 

MirkuSH

New member
אז ככה

אני למדתי 4 שנים בטכני בב"ש... וטכני הוא בית ספר לכל דבר.. בכל בית ספר אחר בכיתה י' מעמיסים בשעות ובמבחנים.. בבתי ספר אחרים אפילו עושים לך 2-3 מתכונות באותו המקצוע ולא מתכונת אחת לכל מקצוע כמו שעושים בטכני אז ככה שבכל מקום קשה... המטרה של בית הספר הטכני היא-להכשיר טכנאים לשירות עתידי בחיל האויר, מה לעשות ככה זה בטכני... אם אתה רוצה לשרת בחיל אחר או בתפקיד שאינו טכנאי יהיה לך קשה לעשות את זה כי חיל האויר לא מרבה להתפשר בעניין. אבל אם ממש תרצה זה אפשרי סיכוי קטנטן אבל אפשרי. אם אתה לא רואה את עצמך עוסק במקצועות האלו בעתיד, אז הטכני הוא לא המקום בשבילך. אני לצערי הבנתי את זה מאוחר מידי. תחליט כבר עכשיו -האם אתה בטוח שאתה רוצה בעתיד לעסוק בצבא ו/או בחיים במקצוע שקשור לטכני? (אלקטרונאי/חשמלאי/מכונאי) אם לא, אז אין לך מה לעשות בטכני. במידה ותבחר להשאר, כשתסיים כיתה י"ב תגיע ליום שקרא "שיווק מקצועות" בו יציגו לכל מגמה את הקורסים שנפתחו עבורם בחיל האויר, אח"כ תלך לטכני חיפה לעבור את הקורס אליו תשובץ ושם תהיה לך אפשרות לערער על הקורס ולנסות לעבור לקורס אחר. כל קורס הוא שונה, וכמות העומס שמוטלת עלייך במהלך השירות הסדיר תלוי אך ורק בבסיס בו אתה נמצא ובמפקדים שלך. לדוגמא- מהקורס לי, אני נמצאת בבסיס שאין בו הרבה עבודה ואין הרבה עומס לעומת חברות וחברים אחרים שלי מהקורס שבמהלך כל יום העבודה עמוסים בעבודה. אני לא יודעת עד כמה זה אפשרי לפסול מקצוע כשאתה כבר בשירות הסדיר, אני מכירה כמה אנשים בודדים שעשו את זה...
 

אלכס ד

New member
לימודים בטכני

שלום נדב. בקשר ללימודים- ככל שמתקדמים הלאה- הלימודים נהיים עמוסים יותר ויותר. אבל ככה זה בכל בית ספר שהתלמידים באים אליו אכן כדי ללמוד (נוציא מהרשימה את כל אלה שהתלמידים באים לשם רק כדי לדבר בשיעור ולא לעשות כלום
). אם אתה מספיק רגיל לעומס של לימודים- ואתה מבין שאתה אמור ללמוד בבית ספר ולא לשחק (לצערי יש די הרבה שלא מבינים את זה) אז מבחינתך- לרוב לא כל כך תרגיש את העומס, כי בד"כ מפילים עליך את הדברים בצורה הדרגתית. כיתה י' קשה יותר מאשר ט', יא' יותר מאשר י' וכו'. בקשר למקצוע- מכונאי\אלקטרונאי\חשמלאי זה המקצוע שתעסוק בו בצבא אח"כ. תפקיד אחר הוא לא ממש רלוונטי- אלא אם כן אנחנו מדברים על קורס טיס למשל, שזה קורס התנדבותי בחיל האוויר שאי אפשר "לחסום" לך אותו רק בגלל שלמדת בבית ספר טכני של חיל האוויר. בנוסף- תבין שהבית ספר הטכני- תפקידו להכשיר אנשים שיעסקו במקצועות טכנולוגיים- במקרה הספציפי הזה- חשמל\אלקטרוניקה\מכונות- ולא בשום דבר אחר. למען האמת? אני לא חושב שבכיתה ט' יש מספיק מקצועות בנושא אלקטרוניקה\מכונות\חשמל כדי להבין מה זה בכלל המקצוע- הרלוונטי מביניהם- ועד כמה אתה אוהב אותו. כי ממה כתבת- אתה לא ממש בטוח. אם ככה- הייתי ממליץ לך כדבר ראשון להביט על המקצועות שתלמידי י'-יא' לומדים באותה מגמה (בלי להתעמק כמובן) ולשאול מצד אחד את המורים, מצד שני את התלמידים שכן אוהבים את המקצוע הזה- שיסבירו לך קצת עליו, בצורה בסיסית. דבר שני- תחשוב האם אתה רואה את עצמך עוסק במקצוע הזה לפחות 3 שנים בצורה זו או אחרת בצבא. האם העבודה "קורעת"? התשובה היא כן. אבל שוב- אם אתה רגיל לשבת כל היום ולא לעבוד. לעומת זאת אם אתה יודע מה זה "עבודה" ואתה יודע מה זה "להתעייף"- ואתה מניח ששאלות בסגנון של "למה אני יוצא הביתה פעם בשבועיים" או "למה אני צריך לעשות תורנות"- לא יהיו השאלות שתשאל בצבא- לא חושב שתיתקל בהרבה בעיות. בהצלחה!
 

ShadySoldier

New member
קיבינימט../images/Emo70.gif

אולי זה כי אני במצב צבא (עייף וחרמן), אולי זה כי הרגע חזרתי מהבסיס, אולי כי אני סתם בן אדם כזה... אבל קיבינימט
מה לא מובן בזה שאתה הולך לבית ספר צבאי! של חיל האוויר! ויש בו שלוש מגמות! זה לא רמז לך שבמקרה ותסיים תלך לחיל האוויר ותיהיה אחד מאותם המקצועות ????? אז הנה... אתה תיהיה בצבא, בתור אלקטרונאי או מכונאי (לרוב, חשמל גם הולכים בתור מכונאים). מה שאתה עדיין לא יודע זה שבצבא אתה הולך לעשות 11-3 (שזה 11 יום בבסיס, 3 בבית) לפחות בתחילת השירות שלך (משהו כמו שלושה חודשים...) אחרי זה אולי ותקבל יציאות שמיימיות כמו שבועיות, שזה סופי שבוע בבית (אבל זה תלוי כבר איפה אתה ומה אתה עושה ואם אתה טוב במה שאתה עושה), או משהו כמו 2 סופי שבוע בבית, אחד סוגר... או בסגנון... ולהיות שוחר זה שווה בדיוק כמו להיות כל חייל רגיל, (רק שלמדים שלך יהיה יותר פז"מ מלמפקד הכי גבוהה שלך בטירונות[המ"פ]). בנוגע לכיתה י' ולחץ בלימודים, אני אותיר בידך את ההחלטה... אישית? אם הייתי חוזר אחורה בזמן... כנראה שהייתי שוב בא לטכני, ועושה הכל אותו דבר. אבל היי, לך תדע... אני אידיוט מזוכיסט.
 

MirkuSH

New member
אמממ

מישקה.. אני יוצאת חמשו"שים... ושוב..... הכל מסתכם במפקד.. ובתפקיד.. ובבסיס (עובדה-בח"א 10 לנצח חחח)
 

murzik3591

New member
עזוב ילד, כולם מנפחים לך את המוח.

לך למוסך של מכוניות, תסתכל על המוסכניקים. תשאל את עצמך האם אתה רוצה להיות ככה שלוש שנים מהחיים, ותעשה את הבחירה הנכונה.
 
למעלה